Het eten was heerlijk. En ook al heb ik het niet op gekregen, ik heb gelukkig geen rare vragen gehad. Het was echt heel gezellig. We hebben 2 uur lang gepraat, over vroeger maar ook over nu. Eigenlijk hebben we over van alles gepraat.
We hebben ons weer bij de rest gevoegd en gaan nu afrekenen. Anniek komt naast me staan en kijkt me vragend aan.
'Hoe. Was. Het.' Zegt ze terwijl ze met haar wenkbrauwen wiebelt.
'Wel gezellig.' Zeg ik zachtjes
'WEL GEZELLIG.' Roept ze luid
'Niet meer?' Vraagt ze dan.
Ik haal mijn schouders op. Ik weet het niet zo goed om eerlijk te zijn. Ik voelde me heel fijn toen we daar zaten. Gewoon praten. Geen geflirt, alleen gezelligheid. Voor als je het nog niet door had, ik weet niet meer zo goed hoe ik met jongens om moet gaan, of hoe ik ze überhaupt nog moet vertrouwen.
'Alexander het eten was heerlijk.' Zeg ik. Hij geeft me een knuffel. Daarna doet hij hetzelfde bij Rein. Maar dan fluistert hij iets in Reins oor. Iets waardoor Rein knalrood wordt. 'Niet vergeten hoor jongen, de volgende keer dat je hier bent..'. Hij stopt met praten en grijnst naar Rein die een beetje gespannen staat te kijken.
'Het was gezellig om jullie weer eens te zien guys! Tot de volgende keer.' Zegt hij dan. Daarna lopen we naar buiten.Als ik rond kijk zie ik in de verte mijn ouders aan komen lopen. Shit.
'Rein. Owen. Mijn ouders. Ze lopen daar.' Roep ik gehaast. Owen kijkt geschrokken op.
'No way.' Roept hij verbaasd terug. Ik knik en kijk naar mijn schoenen. Hij pakt me vast en trekt me als een gek mee naar de auto. Hij opent hem en duwt me naar binnen.
'Rein schiet op.' Fluistert hij "roepend".
Rein komt op ons af rennen en schuift ook snel in de auto. Daarna komt de rest aangelopen.Iedereen gaat gauw even zitten. Op het moment dat mijn ouders langs komen duiken Rein en ik gauw naar beneden. Als ze de hoek om zijn jaagt Owen iedereen de auto weer uit en roept hij blij dat er weer een herverdeling in plekken plaats vindt. Hij tilt uit de kofferbak twee stoelen omhoog en duwt Rein en mij helemaal achterin. Op de midden rij gaan Daan, Anniek en Nils zitten en helemaal voorin gaat Cem op de bijrijders stoel zitten. Owen zelf gaat weer achter het stuur zitten. Zodra iedereen zit rijd Owen gauw weg. En dan had hij zostraks niet kunnen zeggen dat er zeven stoelen waren?
Rein pakt mijn hand vast, waardoor ik verbaasd naar hem kijk.
'Wat is er?' Vraag ik.
'Nee niks bijzonders, ik wilde je gewoon even zeggen dat ik het echt heel gezellig vond vanavond!'
Ik glimlach onzeker naar hem. Hij slaat zijn armen om me heen en ik val alweer in slaap.'Wakker worden schoonheid.' Ik voel 2 zachte lippen op mijn voorhoofd. Langzaam open ik mijn ogen. Als ik opkijk zie ik dat we alweer bij Owen voor huis staan en dat de rest druk in de weer is om uit te stappen. Rein en ik wachten rustig tot voor ons de stoel omlaag gedaan wordt en wij er ook weer uit kunnen.
'Guys i'm gonna get the beer.' Roept Owen nog voordat hij ook maar een stap in het huis gezet heeft. Als ik om me heen kijk zie ik dat die andere jongen, Cem, alweer weg is. Die zal wel thuis af gezet zijn dan.
Ik stap als laatste naar binnen en hang rustig mijn jas aan de kapstok. Ik kijk even naar de tijd die mijn telefoon aangeeft. Negen uur alweer. Eigenlijk ben ik veel te moe om nog mee naar binnen te gaan, maar het is ook zo lullig als ik het niet doe.
Ik staar even in de spiegel. Ik kijk door mijn eigen spiegelbeeld heen. Ik wordt uit deze trans gehaald door Anniek die weer de gang in is komen lopen.
'Mare, wat doe je, kom mee naar binnen zeg! Of wacht we gaan eerst even naar boven en jij gaat me vertellen hoe het was tussen Rein en jou vanavond.'
Ze trekt me al mee de trap op voor ik überhaupt antwoorden kan.
We gaan naar onze slaapkamer. Daar duwt ze me op het bed en kruipt er vervolgens zelf ook op. Ze wiebelt met haar wenkbrauwen terwijl ze nog eens vraagt over hoe het was.
'Gezellig. We hebben gepraat over vroeger.'
'Echt waar, is dat alles wat er gebeurt is?'
Ik knik en kijk omlaag.
'Waarom zijn jullie beide zo hardleers. Jullie vinden elkaar leuk. Doe er toch wat mee.'
Ik schud mijn hoofd voorzichtig.
'Anniek je weet hoe moeilijk ik dat vind. For god sake.'
'Ja dat weet ik. Je bent veel te preuts en verlegen slimpie.' Zegt ze met een frons in haar gezicht. Bijna meteen daarna krijgt ze een grijns op haar gezicht en haar ogen twinkelen. Als we nu in een film zaten of in een stripverhaal leefden had ze een lampje boven haar hoofd gekregen.
'Ik heb een idee. Ik ga je helpen. Ik ga je sexy maken. Kom.' Ze trekt me mee naar de kast waar we zostraks onze kleren alweer netjes in hadden gelegd.
'Kijk. Ik had een nieuwe lange blouse gekocht. Deze. Hij is wit met een donkerblauw ruitje. Echt iets voor jou. Doe deze maar aan. I'm sure he'll like that.'
'Maar dan ziet hij mijn ondergoed. Dan ziet de rest mijn ondergoed.' Zeg ik hakkelend en geschrokken.
'Jij gekkie. Je doet er een kort, strak, donkerblauw, broekje onder. You get it?'
Ik schud mijn hoofd.
'Doe het nu maar aan.' Lacht Anniek.
Ik pak de blouse aan en trek mijn gewone kleren uit. Ik voel me toch een beetje awkward, over het feit dat ik hier half naakt voor mijn beste vriendin sta. De meeste meisjes maakt dat niets uit maar ik voel me zo dik, en dat is beschamend. Ik draai haar gauw de rug toe en trek de blouse aan.
'Bh uit Mare.' Zegt Anniek dan.
Ik daar me om en kijk haar met grote ogen aan.
'Nee.' Zeg ik snel.
'Ja, wees toch niet zo bang. Je ziet er prachtig uit. Je moet niet onzeker zijn over je lichaam.'
Ik kijk naar mijn voeten.
Als ik weer omhoog kijk zie ik dat Anniek zich ook aan het omkleden is. Ze trekt ze een lang leger groen t-shirt aan met de tekst "sleeping is better than boys". Ik lach om de tekst die erop staat. Typisch Anniek. Ze maakt een staart van haar haar en doet een zelfde kleur bandana om haar hoofd. Ze pakt sokken met een leger print. Die trekt ze vervolgens op tot aan haar halverwege haar bovenbenen.
'Schiet toch op Mare. Voor een keer, wees eens een beetje sexy. Ze zijn dadelijk toch dronken en herinneren zich morgen niets meer van deze avond.' Zucht ze. Als ik nog altijd op de zelfde plek sta.
Ze heeft me weten over te halen. Ik worstel eerst wat met de bandjes van mijn bh en probeer ze omlaag te krijgen terwijl ik mijn blouse nog aan heb.
'Doe niet zo moeilijk en trek even die blouse uit. Doe hem gewoon zo weer aan. Anders kom ik je helpen.' Zucht Anniek nu echt geïrriteerd.
Ik trek de blouse over mijn hoofd. Anniek blijft me recht aankijken.Zou het kloppen wat Anniek zegt. Vind Rein me daarom niets? Omdat ik niets durf? Omdat ik te preuts ben? Mare, stop met dit negatieve denken. Vanavond wordt een leuke avond.
Anniek een donkerblauwe slip en bh vast. 'Aantrekken.' Beveelt ze me. Ik pak het spul van haar aan en kijk er geschrokken naar.
Ze draait zich om en loopt onze kamer uit
'Als ik zo terug ben uit de badkamer heb je dit aan oké.' Zegt ze voor ze weg loopt.
Ik knik weer. Als de deur dicht valt draai ik om loop ik er naartoe en draai hem op slot.
Ik doe mijn eigen ondergoed weer uit en trek dit aan. Het zit echt niet fijn. De bh zit geen vulling in en is alleen van kant en voor de string geld eigenlijk een beetje hetzelfde. Het grootste deel is kant. Je kunt het eigenlijk niet eens ondergoed noemen. Maar ik doe het toch maar aan. Misschien heeft Anniek gewoon gelijk en moet ik eens wat uitdagender worden.
Ik staar naar mezelf in de spiegel. Dit ben ik echt totaal niet gewend van mezelf. Ik zie er zo anders uit dan hoe ik ben.
Onder hoor ik hard gelach. De jongens zijn misschien nu wel al aangeschoten. We zijn ook alweer een halfuur verder. Ik zou het niet heel gek vinden als ze niet gewacht hebben met de drank.
Anniek bonkt op de deur.
'Mare openen.' Roept ze.
Ik draai me om en loop langzaam naar de deur, draai hem openen kijk haar bang aan.
'Anniek ik zie er niet uit. Wat was er mis met mijn eigen ondergoed.'
'Het feit dat het grijs was met roze hartjes erop.' Zegt ze lachend. Oké misschien klopt dat. Dat is ergens wel een beetje kinderachtig.
'Maar Anniek, kijk dan, je ziet alles.'
Anniek kijkt me van top tot teen aan. Wat ik zie is dat Rein je fucking sexy gaat vinden zo.' Lacht ze. Ik schud mijn hoofd.
'Nee nee nee dat kan niet. Dat vind hij vast niet. Ik voel me niet eens sexy.'
'Kijk naar jezelf.' Zucht Anniek.
Ik kijk weer in de spiegel. Ik zie het echt niet. Oké misschien een beetje. Ik draai wat een en weet en kijk naar mezelf. Anniek staat tevreden te kijken naar hoe ik naar mezelf kijk in de spiegel.'Nou hup doe die blouse even aan, en deze lange Navy kleurige sokken. Dan maak ik een staart van je haar. Zeurpiet.' Ik knik en gehoorzaam haar. Tegen Anniek ingaan werkt toch niet.
Ik draai me om en doe de blouse aan. Dan pak ik de sokken en buk.
Als Anniek vervolgens mijn haar gedaan heeft doet ze mijn mascara opnieuw. Terwijl ze daar mee bezig is krijg ik het opeens ijskoud. Geen idee waarom ineens.
Anniek gaat verder met mijn "make-up". Of terwijl ze doet me een beetje lippenstift op. Mèr van het merk MAC. Niet dat ik iets van make up af weet. Verder dan mascara kom ik echt niet. Het is dat Anniek het me allemaal haarfijn vertelt. Ook de exacte kleur van de nagellak die ze bij me op doet en het merk ervan.
Het blijft ijskoud in de kamer en ik zit flink te rillen.
'Mare waarom zit je zo te rillen gek, zo koud is het niet.'
'Ja wel. Het lijkt wel alsof het raam wagenwijd open staat man.'
Ze lach. 'Hij staat echt maar een heel klein beetje open.'
'Waarom?' Vraag ik verward.
'Het was hier veel te warm gewoon.'
Ik schud mijn hoofd. 'Het is echt koud. Mag het raam dicht.'
'Oké.' Zucht ze terwijl ze hem dicht schuift
'Maar zijn we al klaar. Dus kom.' Zegt ze vervolgens.
'En dat broekje dan wat ik hier onder aan zou hebben.'
'Ooh ja! Wacht even.' Zegt ze waarna ze in haar koffer graait. Een paar seconden later gooit ze het broekje naar me toe.
'Normaal zou ik het je niet geven want het maakt je minder sexy, maar we doen dit stapje voor stapje. Ik zal je niet helemaal in het diepe gooien.'
Ik trek het gauw nog aan en trek mijn blouse goed. Ik sta op van het bed en loop naar be spiegel. Ik bekijk mezelf van top tot teen. Ik schrik als ik zie dat mijn tepels ook hard zijn van de kauw. Zò kan ik toch niet naar beneden? Of wel dan?
Ergens is het eigenlijk wel spannend. Ik wrijf er kort overheen met mijn beide handen. Een kreun ontsnapt uit mijn eigen mond. Oké huh, hoe kan dat.
Anniek lacht. 'Zie je wel, je voelt jezelf wel een beetje sexy nu. Kom want de jongens wachten nu al een uur.'
Ze trekt me bij de spiegel weg en duwt me voor haar de trap af. Op naar het hol van de leeuw.
JE LEEST
Different than Expected [rewriting]
Teen FictionMare heeft veel problemen niet alleen op school, maar ook thuis. Ze word gepest en heeft het erg moeilijk. Zo moeilijk dat ze op een gegeven moment nog maar één uitweg ziet. Maar dan opeens komt haar redder in nood. Rein vindt haar in het park en w...