Hoofdstuk 15

1.3K 26 12
                                    

Als we de kamer binnen stappen zijn de jongens direct alle 4 stil. Owen is de eerste die wat zegt.
'Nou dat duurde lang. We hebben een uur moeten wachten stelletje grapjassen. We hebben pas 2 biertjes gehad omdat we op jullie wilde wachten.'
'Sorry. Ik moest Mare even helpen.' Lacht Anniek.
'Met wat, vingeren?' Grijnst Daan.
'Kop dicht Daan.' Zegt Anniek agressief maar wel vriendelijk.
'Wat. Jullie zien er beide zo, zo..' begint hij
'Als je die zin af maakt dan volgen er consequenties.' Zegt Anniek.
'Sexy uit.' Groept Owen blij.
'Dankjewel,' zegt Anniek zelfvoldaan terwijl ze een buiging maakt, 'jij bent tenminste een echte heer.' Daarna werpt ze een kwade blik naar Daan.
'Oké genoeg nu,' zegt ze vervolgens, 'waar zijn jullie mee bezig.'
'Nog niets. Maar we wilde een spelletje doen.'
'Wat?' Vraagt ze.
Ik sta maar achter haar te kijken met mijn handen over elkaar geslagen zodat ze mijn borsten bedekken.
'Truth or dare. Maar als je weigert dan moet je een glas bier atten. Én je mag maar 1 keer een opdracht weigeren en dan moet je er 2 wel uitvoeren. Pas dan mag je weer weigeren. Dit geldt voor Truth en dare samen. Bovendien mag je ook maar twee keer achter elkaar truth zeggen' Zegt Owen.
'Het is hier warm.' Zucht Daan vervolgens.
'Dan zet je het fucking raam open sukkel.' Zegt Owen geïrriteerd.
'Hij staat op en schuift een van de ramen, die een klein stukje bij de bank vandaan zijn, open.'
Godver. Zo blijf ik het koud hebben.

'Hier. Owen geeft vervolgens Anniek en mij beide een glas met cola. Ik drink er een slok van en begin direct te hoesten.
'Gadver dit is geen cola.' Roep ik.
Ze beginnen allemaal te lachen.
'Nee duh. Dat is een baco. Bacardi cola. Slimme.' Grijnst Nils
'Heb je nog nooit gedronken.' Vraagt Rein vervolgens verbaasd.
'Niet echt nee.' Geef ik toe.
'Ik zat altijd alleen thuis met pap en mam. Veel mogelijkheden heb ik ook niet gehad.' Vervolg ik mijn verhaal.
'Dan gaan we daar nu verandering in brengen.' Roept Anniek blij.
'Hup in een keer leegdrinken die handel.' Zegt ze daarna.
Ik kijk naar het grote glas vol met drank. Vooruit dan maar. Ik giet het in een keer achterover. De drank brand in mijn keel en ik voel meteen de werking van het spul. Tja wat wil je dan ook als dit je eerste keer drinken is.
Het voelt eigenlijk wel fijn. Geen zorgen vanavond, alleen maar feesten.
Als ik Rein aankijk zit hij bezorgd naar me te kijken. Waarom dat nou weer? Forget About it Mare. Fun night, no time to let him ruin it.

'Nou Let's play that game.' Roept Nils daarna blij.
We gaan met zijn allen in een kring op de grond zitten.
'Wie begint.' vraagt Rein.
'IK.' Roept Anniek. Iedereen knikt als teken dat het goed is dat Anniek begint.
'Daan, truth or dare.' Vraagt ze dan.
'Doe maar Dare.' Zegt hij macho-achtig.
'Uhm ga zwemmen in Owens zwembad.'
'Nahah. Geen zin. Ik drink er wel een.' Zegt hij, waarna een glas bier achterover slaat.
'De komende 2 móét je dus uitvoeren.' Zegt Owen. Daan knikt als teken dat hij het begrijpt.
'Truth or dare, aan Mare.'
'Truth.' Zeg ik gauw.
'Saahaaaii,' zucht Daan waarna hij vervolgens zijn vraag stelt, 'maar vertel. Ben je nog maagd.'
Ik knik en voel het bloed direct naar mijn wangen stromen.
'Oeh Rein je hoort het. You're gonna be her first.' Zegt hij. Nog meer bloed stroomt naar mijn wangen. Waarom zegt hij zoiets nou weer? De rest begint te lachen om Daans opmerking. Behalve Rein, die krabt wat ongemakkelijk in zijn nek.
'Jij bent Mare.' Fluistert Anniek. Ik knik en kijk de kring rond.
'Truth or dare aan Owen.' Zeg ik dan.
Hij kijkt bedenkelijk.
'Uh laat ik maar even rustig beginnen. Truth.'
'Ben je echt gay?' Vraag ik direct.
'Soo die kwam snel.' Lacht hij, daarna beantwoord hij mijn vraag.
'Nou, niet echt gay, bi. Maar dat wist eigenlijk iedereen hier al.'
Ik knik. Onder de indruk van zijn zelfverzekerdheid hierover. Ik ben niet eens zelf verzekerd over mijn hetero gevoelens.
Hij vraagt vervolgens Nils die het stop the time dansje moet doen. Toevallig weet ik dat dat hun eerste nummer was. Ik heb toen in die tijd voor Rein naar dat programma gekeken. Ik heb zelfs enorm vaak gestemd. Maar hij had daarna geen aandacht meer voor mij.
Mare, niet aan denken vanavond. Vanavond is een gezellige avond.

Different than Expected [rewriting]Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu