HOOFDSTUK 1

4K 157 66
                                    

- Pov Julia // 2017 -

"Julia kom je" vraagt mijn moeder die in de deur opening staat

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Julia kom je" vraagt mijn moeder die in de deur opening staat. Ik stop mijn pyjama nog in mijn tas en knik dan. "Ik weet zeker dat je het nieuwe huis leuk gaat vinden" we gaan verhuizen naar de andere kant van Toronto, meer omdat we dan dichterbij alles zouden wonen. Mama's werk, papa's werk, Jane woonde daar in de buurt en Jace zijn studie was daar dichter bij. Ik glimlachte naar moeder en sloeg mijn rugtas over mijn schouder. Ik keek mijn lege kamer rond, ik zou het hier wel gaan missen. Maar het nieuwe huis is ook mooi, ik loop naar beneden de stijle krakende trap af. Het huis waar we nu in wonen is best oud, het nieuwe huis veel nieuwer. Niet nieuw bouw, maar het huis waar ik de afgelopen 17 jaar van mijn leven heb gewoond kwam uit de tijd van burgers en stoommachines.

Ik stap in de zwarte Audi van mijn vader en kijk kort naar Jace die met een enorme lach op zijn gezicht mij aankijkt. "Eindelijk weg uit dit huis" roept hij terwijl zijn lach alleen maar groter word. "Je had ook alleen kunnen gaan- mijn zin maak ik niet af als ik me bedenk dat Jace echt NIET alleen zou kunnen wonen. "Grapje" zeg ik gauw waarna ik mijn oortjes in mijn oor duw.

"De buren hebben een zoon van 18 he" zegt mijn moeder knipoogt mijn moeder. Ik rol mijn ogen en zet mijn muziek hard aan zodat ik mijn moeder niet nog meer over 'de buurjongen' hoor praten.

Na een tijdje rijden rijden we een straat in met ruime huizen die allemaal op elkaar lijken. Nieuwsgierig ga ik recht op zitten. Ik ben weinig in het huis geweest, alleen voor de inrichting van mijn kamer maar het hele eind resultaat heb ik nog niet gezien.

We stoppen voor het met lichtbruin gebouwde stenen huis waarvan het gras van de tuin netjes is gemaaid en de blaadjes van de grote Kersenbloesem boom zijn opgeharkt en weg gehaald. Gauw duw ik de deur open en klim ik uit de auto. Mijn moeder gooit de huis sleutel naar me toe en gauw loop ik het huis binnen.

Als ik de deur open komt de geur van verf me tegemoet. De muren van de grote hal zijn in een grijs tint geverfd en aan de muur hangt een grote grijze spiegel waaronder een wit kastje staat met daarop een lamp en een vaasje bloemen.

Ik open de glazen deur richting de woonkamer waar een grote hoekbank staat met daarop een heleboel kussentjes. In het midden staat een glazen tafel met daarop een paar tijdschriften onder een plant. Aan de muur hangt een grote tv met daaronder een open haard.

"Mooi?" vraagt mijn moeder de achter me staat. Ik knik en kijk de kamer nog een keer rond "zou je even je eigen verhuis dozen willen ophalen en zo gauw mogelijk uit pakken?" ik knik nog eens en loop naar buizen om de verhuis dozen naar mijn kamer te brengen.

Ik zet de dozen in de hoek van mijn kamer en haal mijn zwarte yoga pants en blauwe sweater uit de koffer die ik had meegenomen voor de kleding die ik deze week nog droeg. Gauw wissel ik mijn kleding en mijn haar doe ik in een messy bun.

Daarna ren ik naar beneden om de nieuwe aflevering van the 100 te bekijken. Ik plof neer op de grote hoekbank die ik samen met mama had uitgekozen en die ook ontzettend prettig zit.

Natuurlijk moet mijn Netflix moment weer verpest worden door de bel die gaat "doe jij even open Juul" hoor ik mijn moeder roepen vanuit de keuken "ja" zucht ik terwijl ik de aflevering stil zet en op sta.

Ik loop richting de deur die ik geïrriteerd open, een jongen en meisje kijken me glimlachend aan. Het meisje heeft een grote bos bloemen in haar hand en is ook de eerste die wat zegt "welkom in de straat wij zijn jullie buren" glimlacht het meisje terwijl ze de bos bloemen in mijn hand drukt "Dankje" glimlach ik akward, goede eerste indruk. Yoga pants sweater en messy bun ziet er mooi uit! Ik bekijk de jongen en het meisje eens goed, beide hebben ze bruin krullend haar en dezelfde bruine ogen alleen het gezicht van het meisje is iets voller en ze is kleiner.

Ik bekijk de jongen nog eens goed, "Hold up, nakker?"
--

Hihi I hope y'all like it!

My Annoying Neighbor 1 / 2❀ Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu