Het was maandag ochtend, ik bekeek mezelf in de spiegel. Eliana had gezegd dat ik er prachtig uit zag met mijn nieuwe groene jurkje, het was een zomers jurkje, sloot strak aan en was bedekt met bloemetjes.
Vandaag was mijn eerste schooldag, tot mijn grote verbazing had ik mijn diploma gehaald zonder ook maar een herkansing te hoeven doen, ik had dat jaar amper aan school besteed maar toch mijn diploma gehaald en niet eens op het nippertje. In juni 2019 had ik, net als al mijn klas genoten, op het podium van onze school gestaan om onze diploma in ontvangst te nemen. Niemand van mijn vrienden was gezakt en we konden nu allemaal beginnen aan onze studie.
Door mijn studie was ik in San Diego beland, ik had kunnen stoppen met school en een carrière beginnen als zangeres, maar ik wou niets liever dan de ervaring als student mee maken. Ik had naar de universiteit in Toronto kunnen gaan, maar voor de echte ervaring ben ik verhuisd naar San Diego.
Anna had me voor gek verklaard, maar waarschijnlijk kon ze het gewoon niet hebben dat ze zonder mij in Toronto achter bleef. Ook Shawn was een beetje teleurgesteld dat het zo ver weg zou zijn, maar hij suporte me volledig in mijn keuze. Ik had ook niet anders van hem verwacht.
In San Diego woonde ik samen met twee anderen, Eliana Smith en Benjamin Martinez. Eliana en ik konden meteen super goed met elkaar overweg en ik ben ontzettend blij dat ik met haar samen woon. Benjamin, tja, Benjamin is aardig maar wel echt een enorme flirt, wat soms best hinderlijk kan zijn.
Verder had hij wel goede humor, en hij kon lekker koken.
'Nou nerd bent u er klaar voor' Eliana stond in de deuropening van mijn kamer me met een grijns aan te kijken. Haar licht roze haar was vastgebonden in een hoge paardenstaart, wat haar natuurlijk geweldig stond. Ze had een zwart jurkje aan die tot het midden van haar boven been kwam met daaronder een paar laarzen die net over haar knieën kwamen.
'Nee' piepte ik, ik was ontzettend zenuwachtig om naar school te gaan, wat nou als niemand me aardig vond, dat ik geen vrienden kreeg, en ik gewoon in me eentje het hele school jaar moest door brengen.
'Juul stel je niet zo aan, je maakt heus wel vrienden en daarbij, Benjamin gaat toch naar dezelfde school?' ik rolde mijn ogen naar Eliana, 'als ik bij Benjamin zit wordt ik de hele dag aangerand'
'Zo niet waar'
Benjamin verscheen naast Eliana, 'ik zit nooit aan jou' zei hij terwijl hij me onschuldig aan keek, Benjamin was knap, dat kon ik niet ontkennen. Zijn lichtgroene ogen vielen extra op door zijn donkere huidskleur en dat was ontzettend mooi. Hij droeg een wit t-shirt met daaronder een zwarte broek. Simpel, maar mooi.
'Ik zou maar niet beginnen over afgelopen weekend' zei ik terwijl ik mijn witte nikes aan trok. 'Julia, ik ben een ander mens met drank op hoe vaak moet ik dat nog zeggen' ik rolde mijn ogen naar mijn huisgenoot en liep langs hem heen mijn kamer uit.
'Het zal wel Ben, ik heb nog steeds een vriend' Benjamin liet een harde zucht horen. 'Soms he Juul' ik grinnikte en haalde een appel uit de grote fruitmand die op het aanrecht stond. 'Maar als je zo gaat doen, hoef je ook niet met me mee in de auto' meteen draaide ik me om en schudde mijn hoofd. 'Sorry'
'Dat hoorde ik niet kan je het nog eens zeggen'
'Sorry'
'Iets harder je praat zo zacht' rot joch.
'Sorry Benjamin'
Grijnzend keek hij me aan, 'vergeven en vergeten lieve Julia' iemand die mijn huisgenoot wilt hebben?
Een paar minuten later zat ik samen met Benjamin in zijn zwarte Audi R8 die die van zijn vader had gekregen. Hij behandelde zijn auto alsof het zijn kind was en toen ik vroeg of ik ook een keer mocht rijden had die gevraagd of ik ziek was. Hij liet niemand anders dan hemzelf in zijn auto rijden.
'Luister Julia, ik weet dat ik me afgelopen weekend een beetje misdragen heb maar ik wil echt niet dat er nu zo'n nare spanning tussen ons is'
Afgelopen weekend waren we naar een feestje geweest van een vriend van Eliana en Benjamin had meerdere keren geprobeerd me te zoenen. Ook kon hij niet met zijn handen van me afblijven, en sinds ik een vriend heb, kon ik dit alles niet zo waarderen.
Ik zuchte diep en Benjamin keek me een beetje schuldig aan. 'Ik beloof dat het nooit weer zou gebeuren'
'Goed'
Zei ik toen. Ik moest het hele jaar nog met Benjamin samen wonen dus het was maar beter als we gewoon vrienden waren. 'Je zag er gewoon ontzettend goed uit en in dat strakke jurkje die je aan had, o ik wou die zo graag va- Benjamin!' riep ik 'sorry' zei hij snel, 'soms slaan mijn fantasieën een beetje op hol'
'Gadverdamme' mompelde ik, ik hoefde nou precies niet te weten wat hij allemaal met me wilde doen. Ik draaide de muziek harder aan zodat Benjamin als teken dat ik niet meer verder wou praten, voordat hij nog meer vieze dingen zou zeggen.
-
De school was groot, echt groot. Het stelde niks voor vergeleken de school waar ik op had gezeten in Toronto. Het plein zat vol met leerlingen, die ook allemaal hun eerste schooldag hadden.
'Hier heen' Benjamin wees naar een grote deur in het midden van het school gebouw. Ik liep achter hem aan naar binnen heen. De hal was ruim. Het dak was van glas gemaakt en je kon via hier alle klaslokalen op hogere verdiepingen zien. In het midden stond een grote planten bak met daar in een boom die niet heel groot was, maar ook zeker niet klein. De roltrap die rechts van de hal zat nam een deel van de ruimte in. De school was echt heel mooi.
"Nieuwe leerlingen hier melden"
Benjamin en ik volgden het bordje die naar een grote witte marmeren bar leidde. Er stond een niet super lange rij, waarschijnlijk omdat je je klassen informatie gister middag ook al had kunnen ophalen maar Benjamin en ik vonden dat niet nodig.
'Benjamin Martinez en Julia Morgan' zei Benjamin, de jonge vrouw die achter de balie zat gaf ons een paar papieren en een pasje waarmee we toegang hadden tot allerlei dingen van de school.
'We zitten niet bij elkaar in de klas' zei Benjamin die door de papieren keek. 'Laat je rooster eens zien' ik gaf mijn rooster aan Benjamin die de les uren met elkaar vergeleek. 'Biologie hebben we samen, misschien mogen we wel een practicum samen doen' knipoogde hij, ik rolde mijn ogen. 'In je dromen' Benjamin grinnikte en gaf me de papieren terug.
'Nou tot in de pauze dan he'
—
Hey hoi,
Nou hier is dan eindelijk het eerste hoofdstuk van deel 2! Gister concert van Shawn gehad dus ik zit vol inspiratie en heb al een aantal hoofdstukken klaar staan. De hoofdstukken zullen waarschijnlijk niet vlot achter elkaar geplaatst worden omdat ik op een gegeven moment waarschijnlijk toch wel weer vast loop.
Maar ik dacht ik laat jullie niet langer wachten!
Ik hoop dat jullie het allemaal leuk vinden! Laat vooral even een reactie achter voor wat je leuk vind en verbeter punten enz.
xoxo
JE LEEST
My Annoying Neighbor 1 / 2❀ Shawn Mendes
FanfictionMy annoying neigbor Verbaast kijkt hij me aan "crybaby?" Vroeg hij op een net zo'n vragende toon als ik. Meteen sloeg mijn vrolijke bui om, de jongen die mijn gitaar heeft afgepakt staat voor mijn neus en is mijn buurjongen. Dit kon niet waar zijn...