-Pov Julia-
Ik wordt wakker van de vogels die weer heftig aan het fluiten zijn. Het is zaterdag ochtend en na deze lange vermoeiende week was ik wel toe aan weekend. Ik kijk op mijn telefoon om te kijken hoe laat het is, 10 uur. Dat is wel een goed tijdstip om uit bed te gaan. Ik stap langzaam uit mijn bed en maak daarna de gordijnen open, ik kijk even naar buiten en zie dan dat Shawn ook zijn gordijnen open doet. Zijn grijze jogging broek hangt laag op zijn heupen en de band die erboven uit steekt laat zien dat hij een Calvin Klein onderbroek aan heeft. Mijn ogen geleiden naar zijn buik die bloot is, Jane had gelijk over die sixpack.
Shawn kijkt me aan en grijnst even "nu staar jij" lees ik van zijn lippen, ik zucht even en steek mijn middelvinger naar hem op waarna ik me omdraai en weg loop.
"Goedemorgen" roept mijn moeder als ik beneden aan kom "Hey" glimlach ik. Ik ga aan tafel zitten en kijk even op mijn telefoon en lees alle berichten. Mijn moeder zet een bord met twee croissantjes voor mij neer en komt dan tegenover mij zitten. "Vanavond gaan we barbequen bij de buren Jane komt ook" zegt ze met een glimlach "ze hebben ons uitgenodigd" "oh" mompel ik, terwijl ik een hap van mijn croissantje neem.
"Niet leuk?" Vraagt mijn moeder, ik haal mijn schouders op "ik mag die Shawn niet zo" mijn moeder grinnikt "hij was die jongen van de gitaar he" ik knik, bijzonder dat mijn moeder dat nog weet. "Misschien moet je hem een kans geven, ik weet zeker dat hij wel aardig is" "Mweh" "jij bent ook niet aardig tegen hem hij spiegelt zich tegenover jou" ik knik, mijn moeder heeft wel gelijk, maar ik bedoel, hij pakte een gitaar af voor mijn neus, hij pakte schoenen af voor mijn neus, en een muffin, een muffin dat kun je echt niet van mij stelen. "Het wordt vast hartstikke gezellig" ik knik, dat hoop ik maar.
De hele dag heb ik vrij weinig gedaan, vooral Netflix kijken. Rond 5 uur zouden we naar de buren gaan en het is nu iets voor half 4, ik besluit maar vast te beginnen met me klaar te maken. Netflix zet ik stop en ik loop naar boven. Ik trek een zetje kleding uit de kast waar ik eerst 100 uur over gedaan heb om die uit te zoeken, ik bedoel we gaan eten bij de buren dan moet je er wel een beetje goed uit zien.
Als ik het eindelijk het zetje kleding heb loop ik naar de badkamer en douche ik me even. Ik doe het setje kleding aan die ik klaar gelucht had:
Daarna begin ik aan mijn make up ik doe een beetje cocealer onder mijn ogen en de enkele pukkeltjes. Daarna teken ik mijn wenkbrauwen bij en doe ik oogschaduw op van mijn w7 palet. Dan nog eyeliner en mascara en natuurlijk mijn mac highliter. Als laatst doe ik nog Kylie Cosmetics nude lipstift op. Misschien ben ik een heel klein beetje merk geil, maar ik bedoel, daar kun je blij van worden merk make up.
Mijn natte bruine haar kam ik even door en laat ik natuurlijk opdrogen. Ik trek nog gauw mijn zwarte Nikes aan en loop dan naar beneden "zo jij hebt je make up Flawless" grijnst Jace die beneden op de bank zit. "Zeker heel erg uitgesloofd voor Shawn" "ja jij hebt je haar ook wel perfect in model, zeker uit gesloofd voor Aaliyah" grijns ik "Aaliyah is 13" lacht Jace "age is just a number" "haat licht dicht bij liefde" ik rol met mijn ogen. "Ik haat jou" glimlach ik naar Jace "ik hou ook van jou schat" zegt Jace met een gay stem. Ik lach zachtjes "zijn jullie klaar" vraagt mijn moeder die de woonkamer in komt, ik knik "waar is Jane" "ik ben hier" roep Jane die de keuken uit komt rennen ik glimlach en geef haar een knuffel "we gaan eten bij onze toekomstige familie zo leuk" roept Jane blij. Ik zucht diep "Jane ik snijd je tong eraf als je nu niet ophoud met je kut gedrag" sis ik, Jane kijkt me onschuldig aan "ik wist niet dat je boos werd" ik haal diep adem "je bent irritant" "nou en" ik draai me om en kijk naar Jace en geef hem een 'sta nu op en kom met mij mee' blik, meteen staat Jace op en loopt met mij mee "Jane is zo irritant" roep ik terwijl we buiten lopen "ze vind het grappig om jou te plagen" "ja dat snap ik wel maar het is zo irritant" zucht ik terwijl we de oprit van Shawn huis op lopen "is het niet heel akward dat wij hier nu alleen naar binnen gaan" ik haal mijn schouders op "toekomstige familie right" knipoog ik "dus je wilt familie van hem zijn" roept Jace "exposed" ik zucht diep "nee sukkel ik heb het over jou en Aaliyah" "ik ben geen pedo" ik grinnik even en druk dan op de deur bel.
Niet veel later vliegt de deur open en Shawn en Aaliyah staan allebei in de deur opening "welkom" roept Aaliyah terwijl ze de deur meer opentrekt, ik glimlach naar Aaliyah en stap naar binnen "waar zijn jullie ouders?" "Ahhh die komen zo wel Julia wou hier perse heen waarschijnlijk om jou te zien" grijnst Jace naar Shawn, Jezus kan hij niet een keer zijn mond houden.
"Jace heeft zich heel erg uitgesloofd voor jou" knipoog ik naar Aaliyah "en hij zit er nog steeds niet uit" "ik heb jou wel een kwartier voor je kast zien staan" "ik sta altijd lang voor mijn kast" "ze heeft haar make up heel perfect gedaan voor jou Shawn" "wat toevallig Shawn was ook heel onzeker of hij er wel leuk uit zag" grijnst Aaliyah. Shawn zijn wangen worden een beetje rood wat best schattig is "ja genoeg daarover gaan jullie mee naar achter?" Ik knik en loop achter Shawn aan, Aaliyah en Jace zitten nog achter ons te fluisteren "ik ship ze" "ja ik ook" "otp"
JE LEEST
My Annoying Neighbor 1 / 2❀ Shawn Mendes
FanfictionMy annoying neigbor Verbaast kijkt hij me aan "crybaby?" Vroeg hij op een net zo'n vragende toon als ik. Meteen sloeg mijn vrolijke bui om, de jongen die mijn gitaar heeft afgepakt staat voor mijn neus en is mijn buurjongen. Dit kon niet waar zijn...