HOOFDSTUK 7

3.3K 141 17
                                    

-Pov Julia-

"Dus hoe vinden jullie het in deze straat" vraagt Manuel "leuk" glimlach ik waarna ik een hap van mijn hamburger neem "het huis is mooier" grinnikt Jace

Deze afbeelding leeft onze inhoudsrichtlijnen niet na. Verwijder de afbeelding of upload een andere om verder te gaan met publiceren.

"Dus hoe vinden jullie het in deze straat" vraagt Manuel "leuk" glimlach ik waarna ik een hap van mijn hamburger neem "het huis is mooier" grinnikt Jace. We praten over koetjes en kalfjes terwijl we van de barbecue eten. Als iedereen vol zit blijven onze ouders nog door praten en wij als kinderen, al weet ik niet hoe oud Shawn is, en eigenlijk zijn Jace en Jane al volwassen maar ze lijken nog kinderen, wij zitten er een beetje verveeld bij. "Guys ik heb opeens een geweldig idee" roep ik, meteen heb ik alle aandacht van de kinderen. "We gaan voetballen" zeg ik met een enorme pret face "voetballen" vraagt Jane terwijl ze me met opgetrokken wenkbrauw aan kijkt "ja voetballen beter een balletje aan rennen en in een goal trappen" "ik weet wat voetbal is" grinnikt Jane "nou waarom vraag je het dan" "sinds wanneer vind jij voetbal leuk?" "Sinds ik zin heb om niet meer aan tafel te zitten" grinnik ik.

"Ik doe mee" zegt Jace "Same" zeggen Shawn en Aaliyah tegelijk waarna ze lachen "ja nou ik ook dan wel he" zucht Jane waarna we allemaal opstaan "jongens tegen de meisjes ik Aaliyah en Jane tegen jullie mormels" roep ik terwijl we de straat op lopen met een bal in onze handen. "Jij bent een mormel" mompelt Shawn zacht, met opgetrokken wenkbrauw kijk ik hem aan "wat zij je Mendiz?" Geschrokken kijkt hij me aan, dat mocht ik dus niet horen "niks" ik grinnik even, mietje.

Lachend ren ik achter de bal aan ik duw Shawn hard aan de kant zodat hij niet meer tegen de bal aan kan trappen "Julia" roept Shawn boos als hij bijna op de grond valt "misschien moet je eens die spieren van je gebruiken" Shawn zucht even en kijkt me geïrriteerd aan. Ik grinnik even en schop dan de bal richting Aaliyah die scoort. "Ik neem uit" roep ik terwijl ik de bal van Jace aan neem die hem naar mij toe trapt. Ik ga in het midden van het grasveldje staan en schiet de bal dan naar Jane, ik ren naar voren en ik krijg de bal van Aaliyah aan gespeeld. Ik voel een harde duw tegen mijn schouder en val in het zachte gras ik kijk geschrokken op naar Shawn die me met een jongens achtige grijns aankijkt. "Misschien moet jij die spieren van je ook eens gebruiken" knipoogt hij, lachend rol ik mijn ogen.

Hij steekt zijn hand uit die ik vast pak en in een keer trekt hij me omhoog waardoor ik tegen zijn borstkas aanvlieg, geschrokken leg ik mijn handen op zijn borst. Vluchtig legt Shawn zijn handen op mijn heupen zodat ik niet weer val.

Ik voel de warmte van zijn lichaam afkomen en het enige wat nog tussen ons zit is de kleine ruimte die door mijn handen wordt veroorzaakt. Ik kijk op in zijn ogen en hij kijkt terug naar mij. "Je hebt schattige sproetjes" zegt hij heel zacht, zo zacht dat ik het me afvraag of het eigenlijk de bedoeling is dat ik het hoor.

Ik open mijn mond om er op te reageren maar er komt geen geluid uit, ik wordt er ontzettend zenuwachtig van dat hij zo dicht op me staat. Shawn zijn ogen gaan naar mijn lippen en dat lijkt me te ontwaken van de trans waar ik in zat.

Ik haat hem.

Gauw duw ik Shawn iets van me af en schud mijn hoofd een keer heen en weer. Jane staat me vanuit het goal grijnzend aan te kijken en ik zucht.

Een uur later zitten we allemaal uitgeput in de woonkamer van het huis van Shawn. "Dat zijn ook weer 100 calorieën eraf" grinnik ik, iedereen lacht even "kinderen wij gaan naar huis" zegt mijn moeder die achter de bank staat, ik draai me even om "jullie mogen nog wel even blijven als jullie dat willen" zegt Karen, ik glimlach even en kijk dan naar Jane en Jace "ik blijf nog wel even" zegt Jace met een grote big smile "Aaliyah en ik moeten nog steeds een dance battle doen" grijnst hij "oh ja" roept Aaliyah die opspringt "Julia en Jane jullie moeten ook blijven" roept ze, Jane knikt heftig haar hoofd "ik join" roept ze "ja same" lach ik "ik doe dan ook wel mee" zucht Shawn, ik glimlach "oké nou tot vanavond" zeggen mijn ouders waarnaar ze het huis verlaten.

Aaliyah start just dance op "wij gaan eerst" roept Aaliyah terwijl ze Jace aankijkt, ze gooit een Wii in de handen van Jace en ze kiezen een liedje uit. Ze kiezen Watch Me van Silento en zetten het aan.

Laten we een paar seconde er bij stil staan bij het feit dat Jace totaal niet kan dansen.

"Mijn buik" gil ik terwijl ik lachend over de grond rol, Aaliyah verloor van Jace, aangezien Jace er zo belachelijk uit zag dat Aaliyah niet eens meer kon fansen "IK ZIJ TOCH DAT IK BETER KON DANSEN" schreeuwt Jace lachend "DAT IS NIET EERLIJK JE DANST ALS EEN DEBIEL" gilt Aaliyah die nog steeds niet bijgekomen is van het lachen. "Ja nu ga ik tegen Shawn" roep ik terwijl ik naar Shawn kijk, Shawn knikt grijnzend. We kiezen een liedje uit en uiteindelijk wordt het Timber.

Shawn kan nog redelijk goed dansen wat ik niet had verwacht. Op een gegeven moment moet ik Shawns hand vast pakken en een rondje om hem heen draaien, ik pak zijn hand vast en een warme gloed gaat door mijn lichaam, een bom van vlinders ontploft in mijn buik en hij pakt alleen nog maar mijn hand vast.

What the fuck Julia

My Annoying Neighbor 1 / 2❀ Shawn MendesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu