Kapitola XVI.

97 10 1
                                    

Boj v jaskyni býval pre Cidraya vždy výhodou. Poznal v nej každý kameň, každú puklinu a neznalosť terénu ho nemohla zaskočiť. Preto súboje v jaskyni už neprebiehali ani za najdivšieho počasia. Či pršalo a či pražilo slnku, Majster zobral Cidraya vždy na nové miesto. Mládenec sa vycvičil v spoznávaní okolia, a aj to najnezvyčajnejšie miesto ho mohlo iba máločím prekvapiť.

Teraz sa nachádzali uprostred lesa, niekoľko dní vzdialení od jaskyne. Cidrayo cítil, že je blízko Zzorgu. Už niekoľkokrát sa k nemu takto priblížili. Nič nedávalo najavo blízkosť dediny, ale nejaký neurčitý pocit mládencovi vždy hovoril, že je blízko domova.

Nemohol sa však nechať rozptyľovať. Stál čelom k Majstrovi a čakal, kým vydá povel na začatie súboja. Učiteľ nenechal na seba dlho čakať a na hlasné tlesknutie obaja prudko vytrhli meče z pošiev. Ani jeden z nich však nezaútočil ihneď. Krúžili okolo seba a Cidrayo mapoval terén pod nohami. Majster mu nedožičil veľa času a už po niekoľkých krokoch zaútočil ako prvý. Úder bol silný, ale Cidrayo zvrtol šašku tak, že sa Orol po nej len neškodne zošmykol. Majster stiahol svoj meč, aby zaujal stabilnejšiu polohu a vzápätí už kryl výpad Cidraya, ktorý šikovne využil túto chvíľu. Zbrane sa zrazili a nato odskočili od seba. Vzápätí kov zazvonil opäť, len čo sa meče stretli pod iným uhlom. Tentoraz sa však od seba neodlepili hneď. Chvíľu sa pretláčali, ale keď ani jeden z nich nedosiahol nijaký výsledok, so švihnutím meča sa vzdialili.

Znova krúžili okolo seba a opäť to bol Majster, kto zaútočil prvý. Úder prišiel zospodu. Cidraya na to upozornil hlbší tón hvizdnutia, ktorý Orol vydal, ako letel vzduchom. Ďakoval Duchom za rýchlosť reakcie, pretože tento útok vykryl len tak-tak. To ho však dostalo do nedobrej pozície, a preto rýchlo odskočil nabok. Práve včas, pretože Majstrov meč len tak prefičal tesne popri jeho uchu. Učiteľ nečakal, kým jeho žiak naberie rovnováhu a zaútočil znova. Cidrayo bol k nemu obrátený bokom krytým pravou rukou, v ktorej držal meč. Avšak stačil krátky skok a situácia sa ľahko zmenila. Ak by chcel Cidrayo odraziť práve prichádzajúcu ranu, musel by sa otočiť veľmi rýchlo, aby to stihol. No jednako stál na mieste a ani jeden sval na tvári sa mu nepohol. V poslednej chvíli rýchlym pohybom ruky prechytil rukoväť a skrútil čepeľ tak, že mu smerovala z dlane popri lakti dozadu. Takto mohol šikovne vykryť výpad hornou časťou čepele. Okrem toho bola šaška dostatočne dlhá na to, aby jej hrot mohol poškriabať Majstra na boku. Ten rýchlo odskočil.

Mládenec švihol mečom zozadu otáčajúc sa smerom k Majstrovi, ktorý výpad rázne odrazil. Vzápätí Cidrayo šašku prechytil naspäť a meče sa znovu zrazili. Rýchlosť výpadov sa stupňovala. Pomaly získaval prevahu a prinútil Majstra ustupovať. Lenže Majster rozumne uskakoval a preniesol boj na miesto, ktoré Cidrayo nepoznal. Mládenec sebavedome pokračoval v útočení, ale nemohol vedieť o koreni, ktorý Majster pred tým prekročil. A tak sa stalo, že oň zakopol a vyvalil sa na zem. Majster túto situáciu rýchlo využil a bodol. Cidrayo sa prevalil na zemi a tým sa vyhol ostrému hrotu Orla. Zaprel do zeme dubový palicu - ktorá mu pri súbojoch vždy pomáhala orientovať sa v priestore, a ktorá ho pred chvíľou predsa len zradila - a pomocou nej sa rýchlo vyšvihol na nohy. Nie však dostatočne rýchlo. Majstrov meč ho poškrabal na pleci skôr ako ho mohol odraziť. Situácia sa obrátila. Teraz viedol Majster a svojho protivníka zatláčal dozadu. Hoci šaška svojho pána bránila ako mohla, a palica ho viedla pomedzi korene a kamene, Majstrove cielené útoky prinútili Cidraya oprieť sa chrbtom o veľký strom, ktorý rástol priamo uprostred jeho cesty. Takto mu Majster zabránil ustupovať. Ďalšiu ranu Cidrayo zastavil mečom, ale Majster silno tlačil oba skrížené meče smerom k mládencovmu hrdlu. Cidrayo nehol brvou, avšak v duchu sa pousmial. Prudko sa skrčil a Orol narazil do stromu. Obrátil sa popri kmeni stromu a vystrel sa. Podnikol nový výpad a meče o seba znovu zazvonili. A znovu, a znovu.

Slepý bojovník 1: Ako vidieť (Dokončené)Where stories live. Discover now