Hoofdstuk 2

2.3K 66 9
                                    

POV Eva

Vandaag is het de dag. Ik ga op kamers. Ik ben best wel zenuwachtig want ik weet niet wat ik er van moet verwachten. Ik pak mijn koffers uit de gang en leg ze in de kofferbak van de auto.
Ik stap daarna in de auto en mijn moeder komt naast me zitten.

De reis duurde 2 uur maar jet vloog zo voorbij. Toen we er eenmaal waren zag ik allemaal mensen die afscheid namen van hun ouders. De een met tranen in hun ogen en de ander met veel vreugde om te beginnen aan dit schooljaar.

Ik pakte mij koffers en zag een begeleider staan dus liep er maar toe. Het was een oudere vrouw met een bril op haar hoofd en haar haar netjes in een knotje. 'Hallo wat is je naam?' Vroeg de vrouw aan me. 'Ehmm mijn naam is Eva.'
'Nou hallo Eva loop maar met me mee dan laat ik je je nieuwe kamer zien.'

Ik liep achter de vrouw aan en binnen 5 minuten lopen waren we bij mijn nieuwe kamer.

De vrouw keek even op de lijst met namen en keek me daarna aan. 'Ja dit is jouw kamer. Het is alleen wel dat je kamergenoot een jongen is. Ik hoop dat je dat niet zo er vind.' Ik keek haar verbaasd aan. 'Nee ik denk dat dat wel Oke is.' Stotterde ik een beetje.

Ze gaf me de sleutels van mijn kamer en ik liep naar binnen. Mijn kamergenoot was er nog niet dus ik kon alvast een bed claimen. De bedden waren bijna identiek dus ik koos er eentje.

Ik hoorde dat de deur open ging en ik wilde snel checken wie mijn nieuwe kamergenoot zou worden. Toen ik bij de deur was en zag wie het was viel mijn mond open.

HET WAS CAMILLE!!!!

De vrouw die achter hem stond keek me aan. 'nou Eva dit is je kamergenoot Camille, Camille dit is Eva.'

Ik kon het bijna niet geloven. Ik kan het niet nog langer volhouden. Al dat gepest en getreiter.

Ik keek de vrouw zo lief mogelijk aan en zei: ' mevrouw weet u zeker dat dit geen vergissing is?'
'Nee zeker weten, dit is je nieuwe kamergenoot.'

Ik gaf Camille een gemaakte lach en liep terug naar mijn kamer. Ik plofte op m'n bed en voelde tranen geluidloos langs mijn gezicht gaan.

RoommatesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu