POV Eva
Tessa en ik lopen de eerste les in en gaan achteraan zitten. Dan komt de docent binnen en stelt zich voor.
Toen de les al 15 minuten bezig was kwam Camille binnen lopen. 'Heyy kijk dat is mijn neef,' hoor ik Tessa zeggen.
Mijn mond valt open. Tessa kijkt me verbaasd aan. 'Lukt het straks vang je nog vliegen.'
'Dat is jouw neef?' Stotter ik.
'Ja, hoezo?'Ik probeer snel weer zo normaal mogelijk te doen. 'Nee gewoon.'
'Oke.' Tessa draait zich naar Camille om. 'Hey Camille kom hier zitten,' en ze wijst naar de lege plek voor ons.Camille loopt maar de plek toe en draait zich naar ons toe. 'Hey Eva hoe is het?' Zegt die met een grijns op zijn gezicht.
'He? Dus jullie kennen elkaar al?' Ik draai me naar Tessa toe en zeg: 'ja ik ehm heb bij hem op de basisschool gezeten en,'verder kom ik niet met mijn zin. 'En we zijn nu kamergenoten, he? Eva.'
'Wacht echt? Super stoer dit!' Tessa is helemaal blij. Ik probeer zo'n geloofwaardig mogelijke lach op te zetten. Ik draai me dan om en probeer me te focussen op de les.
Na de les hebben Tessa en ik besloten om te gaan lunchen. Camille gaat gelukkig niet mee want hij heeft zelf plannen.
We komen aan bij het restaurantje en gaan zitten. Gelijk komt er een ober naar onze tafel toe. 'Hallo en wat kan ik voor jullie bestellen?' Ik bestel een hamburger en een 7up en Tessa besteld een broodje kroket met een cola.
'Hey ehm Tessa ik ga je iets vertellen maar je moet me beloven dat je het niet tegen iemand verteld, Oke?'
'Ja tuurlijk wat is er?' Ze kijkt me bezorgt aan.
'Nou ehm je weet wel Camille, jouw neef?
Hij ehm pest me dus ehm al mijn hele middelbare schooltijd.' Ik kijk haar aan en hoop dat ze niet te heftig reageert.'Omg wat heftig. Weet je zeker dat het Camille is? Dat had ik echt niet van hem verwacht.'
'En ik was trouwens niet gevallen ofzo toen je er was, Camille zag dat ik wat pakte en hij trapte me waardoor ik neerviel enzo.'
Tessa is nu helemaal geschrokken en loopt opeens het restaurant uit.
Ze laat me verbaast achter maar ik loop haar snel achterna. Het blijkt dus dat ze naar het appartement gaat.
Ze klopt op de deur en wacht totdat Camille open doet. Ik hoopte zo erg dat hij er niet was, maar helaas hij was er dus wel. Hij deed de deur open en keek Tessa aan. 'Camille ik moet je nu spreken!'
POV Tessa
Ik ben zo boos op Camille. Dit had ik serieus nooit van hem verwacht.
'Wat is er?' Vraagt hij verbaast.
'Wat is er? Serieus? Nou ehm misschien heeft het te maken met dat je Eva dus al haar hele middelbare schooltijd pest en mishandelt?!'
Ik zie duidelijk aan hem dat hij geschrokken is.
'Nee, hoe kom je daar bij? Wie heeft dat verteld?''Dat doet er nu niet toe! Het stopt nu! Mag ik trouwens vragen waarom je haar zo pest?'
Even is het stil, maar dan komt Eva binnen stormen. Ze valt bijna naar binnen en kijkt ons geschrokken aan.
Ik zie dat Camille bijna woedend wordt en hij loopt naar haar toe. 'Wat heb jij allemaal lopen liegen,?! Wtf denk jij wel niet ff lekker leugens lopen verspreiden!' Voor dat ik het door heb geeft hij haar een klap in haar gezicht.
Ik zie dat ze tranen in haar ogen krijgt en naar haar kamer rent. 'Wtf Camille dat slaat nergens op! Zie je niet hoeveel pijn je haar doet?'
Hij kijkt me met verbaasde ogen aan.
JE LEEST
Roommates
Teen FictionNa haar hele schooltijd gepest te zijn en geslagen te worden gaat Eva nu eindelijk studeren. Ze heeft er heel veel zin in, geen Camille en zijn vrienden meer gewoon een nieuw begin. Maar wat als Camille haar nieuwe kamergenoot wordt? Zal hij veran...