Hoofdstuk 3

2.2K 63 13
                                    

POV Camille

Ik loop mijn kamer binnen en zie Eva staan. Ugh. Ze vraagt aan de vrouw achter me of het een vergissing is maar dat is het duidelijk niet.

Eva lacht even naar me maar loopt dan weg. Ik ga de andere kamer in en zie een bed staan.

Ik ga gelijk mijn spullen uitpakken. Ik hang kleding in de kast en loop daarna naar de badkamer toe. Ik zet mijn spullen in de kastjes en loop daarna de badkamer uit.

Ik ga zitten op de bank en zie Eva haar kamer uitkomen.

Ze kijkt me bang aan en ik moet er van grijnzen. Ze vind het duidelijk niet fijn dat ik haar kamergenoot ben en ik vind het eerlijk gezegd ook niet zo leuk.

POV Eva

Ik snap niet waarom hij moet grijnzen. Volgens mij vind hij het ook niet zo leuk dat ik zijn kamergenoot ben.

Ik loop de deur uit op weg naar de kantine. Ik pak een dienblad en een bord en ga eten opscheppen. Ik zie een lege tafel en ga daar zitten.

Opeens komt er een meisje naast me zitten met zwart haar en groene ogen. Ze kijkt me lief aan. 'Hey is het goed als ik hier zit?'
'Ja is prima' zeg ik.

'Ik ben trouwens Tessa en jij bent?'
'Ik ben Eva.'

Tessa en ik besluiten om na het eten een film te gaan kijken.

We liepen mijn appartement in en Camille was gelukkig nergens te bekennen. Ik ging gelijk mijn kamer in en Tessa volgde.

Halverwege de film kregen we honger dus ik besloot eten te gaan halen. Toen ik naar de koelkast liep zag ik Camille zitten.

Ik schrok een beetje maar liep gelijk naar de koelkast toe. Ik pakte wat snacks en liep zo snel mogelijk weg, maar hij blokkeerde de deur. Hij keek me vals aan. 'Wat denk jij wel niet? Zomaar mensen meenemen en dan ook nog eten pakken?'

Ik moest heel erg mijn best doen om niet te gaan huilen. Hij trapte me tegen mijn knie waardoor ik op de grond viel. Daarna kreeg ik nog een trap na in mijn buik. En ik lag ingedeukt op de vloer.

Ik voelde de tranen langs mijn wangen stromen.

Hij pakte het eten uit mijn handen en liep weg.

5 minuten later had ik de kracht gevonden om op te staan en liep mijn kamer binnen. 'Sorry Tessa er is geen eten.' Ze keek me bezorgt aan. 'O mijn god wat is er gebeurt? Heeft je kamergenoot dit gedaan?' Ik knikte zacht en ging weer op bed zitten. 'Maar maak je geen zorgen het was mijn eigen schuld.' Zei ik tegen Tessa.

~*de volgende ochtend*~

Vandaag is de eerste schooldag. Ik ben wel een beetje nerveus, maar het blijkt dus dat ik bij Tessa in de klas zit. Echt super gezellig!

Ik sta op uit mijn bed en loop naar de badkamer toe om te gaan douchen.

Als ik klaar ben met douchen wikkel ik een handdoek om me heen en loop naar mijn kast toe. Ik pak een blauw bloesje met kleine vogeltjes print erop en doe een zwart rokje aan met een panty eronder. Als schoenen doe ik mijn zwarte gympen aan.

Ik loop naar de spiegel en doe mijn haar in een vlecht.

Daarna pak ik mijn tas en loop naar buiten waar ik Tessa zie wachten. 'Heyy tess.'
'Heyy, ben je klaar voor de eerste dag?'
'Ja ik ben een beetje nerveus maar heb er wel zin in,' zeg ik.

Ik hoop dat jullie het tot nu toe leuk vinden en ik ga mijn best doen om zo veel mogelijk lange hoofdstukken te maken. ❤️

RoommatesWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu