Het blijft stil, maar wat Tessa dan zegt verast mij.
POV Eva
Ik lig nog steeds in bed, maar slapen lukt niet meer. Wat zei Tessa nou? Dat kan gewoon niet. Camille heeft echt geen gevoelens voor mij. Dat...dat verbeeld ze zich maar. Ja toch?
Door al die gedachtes die door mijn hoofd spoken kan ik niet meer slapen. Dus, ik besluit uit bed te stappen en Tessa te confronteren. Ik ga rechtop zitten en mijn zicht wordt wazig. Misschien toch maar eerst slapen. Ik ga rustig weer liggen en sluit mijn ogen, met Camille in mijn gedachten.
***
Langzaam open ik mijn ogen weer. Het zonlicht schijnt fel in mijn ogen. Ik was zo moe dat ik niet mijn gordijnen heb dicht gedaan. Het duurt even voordat ik gewend ben aan het licht, maar zodra ik weer kan zien ga ik langzaam rechtop zitten in mijn bed. Wat wilde ik ook alweer gaan doen? Oja, ik wilde naar Tessa. Ik wilde haar vragen over Camille. Zou hij echt gevoelens voor mij hebben? Bij die gedachte voel ik mijn wangen rood worden.
Ik schud lichtjes mijn hoofd en sta op uit mijn bed. Tijd om me weer aan te kleden. Ik loop naar mijn kast en pak een shirt en een broek.
Ik loop mijn kamer uit en zie Tessa zitten. "Waar is Camille?" "O hey Eva. Camille is even naar de winkels. Hij wilde nog wat eten halen." Ik knik rustig en ga naast Tessa op de bank zitten. "Ik uhm....uhmmm." Tessa kijkt mij nieuwsgierig aan. "Jij..?" Een zachte zucht ontsnapt uit mijn mond. "Ik hoorde het gesprek tussen jou en Camille voordat ik in slaap viel. Tessa's ogen worden groot. "Je hoorde dat?" Ik knik. "Is het waar?" Snel houdt Tessa haar mond. "Tessa please. Ik wil het weten."
Voordat Tessa antwoord kan geven komt Camille binnen. "Wat wil je weten." Ook ik val stil. Hij blijft even staan en kijkt ons beiden aan. Na een tijdje kijken Tessa en ik elkaar aan. Ik probeer haar te pijlen, zonder succes. We maken een soort gebaren naar elkaar om uit te vogelen wat we gaan zeggen. Camille slaat een klein lachje. "Gaan jullie maar even nadenken wat jullie gaan zeggen. Ik ga even de boodschappen opruimen." Met een lachje schud hij zijn hoofd en loopt de kamer uit.
Tessa en ik kijken elkaar weer aan. Paniek schuilt in onze ogen. "Wat gaan we zeggen?" "Idk Ev, jij bracht het onderwerp op. Bedenk jij het maar." "Hoezo? Ik wist toch niet dat hij binnen zou komen lopen." Onze stemmen zijn bijna niet te horen, zo zacht praten we. Alle twee maken we vluchtige gebaren met onze handen. Nog voordat ons gesprek is afgelopen komt Camille de kamer weer inlopen. Dat was snel.
"Dus gaat iemand mij nog vertellen wat er aan de hand is?" Er speelt een klein lachje op zijn gezicht. Alsof hij ons expres door deze hel haalt. Ik probeer mezelf weer rustig te maken. "Camille je hoeft niet alles te weten." Er verschijnt een kleine lach op mijn gezicht als ik de blik van Camille zie. Overdreven beledigt kijkt hij mij aan. Hoewel ik nog best rustig kan blijven zie ik dat Tessa het moeilijk heeft. Ze kan echt niet liegen of iets geheim houden.
Camille zie dat Tessa moeite heeft om niks te zeggen een een duivelse glimlach komt in de plaats. "En Tessa..." Tessa heeft nog steeds lichte paniek in haar ogen. "...ben jij het met Eva eens? Waar ging het net over?" Het is te zien dat Tessa het moeilijk heeft. Ik kijk haar bijna smekend aan. Maar, voordat ik het weet bezwijkt Tessa onder de druk van Camille.
"Eva heeft ons gesprek gehoord." Er is lichte schrik te zien bij Camille. "Welk gesprek?" Weer duurt het niet lang tot Tessa antwoord geeft. "Het gesprek waarin ik vroeg of je gevoelens hebt voor Eva." De schrik op Camille's gezicht is niet meer lichtjes. Zijn wangen worden licht roze en hij weet niet wat te zeggen. Ook mijn wangen voel ik lichtjes roze worden en ik richt mijn blik op de grond.
Rustig, maar met twijfel in zijn ogen staat Camille op en loopt de deur weer uit.
_____________________________
Hii, ik had nog ff een vraagje aan jullie. Ik ben een beetje nieuwe muziek aan het ondekken, dus mijn vraag is of jullie nog leuke artiesten of bands weten. Ik ben namelijk erg benieuwd, dus laat maar weten.
-x- Angela
JE LEEST
Roommates
Teen FictionNa haar hele schooltijd gepest te zijn en geslagen te worden gaat Eva nu eindelijk studeren. Ze heeft er heel veel zin in, geen Camille en zijn vrienden meer gewoon een nieuw begin. Maar wat als Camille haar nieuwe kamergenoot wordt? Zal hij veran...