POV Eva
Na een paar dagen in het ziekenhuis te hebben gelegen mag ik eindelijk naar huis. Ik heb in die paar dagen niet zo veel gezegd. Het is moeilijk voor mij en ik zie er niet zo veel nut in.
Camille heeft aangeboden mij terug te brengen naar het appartement. Hij is mij op komen halen bij het ziekenhuis en we zijn nu onderweg terug naar het appartement. Tessa is daar al en wacht op ons.
Het is erg stil in de auto. Camille focust zich erg op de weg en af en toe kijkt hij even naar mij. Ik denk om even te checken of ik nog oké ben. Volgens mij weet hij ook niet goed wat hij moet zeggen. Ik geniet wel van de stilte. Ik kijk rustig uit het raam en bewonder de bomen waar we langs rijden. Mijn ogen volgen de horizon.
Zodra we eenmaal zijn aangekomen stapt Camille snel uit de auto en opent de autodeur voor mij. Hij houdt zijn hand uit om me te helpen. Er staat een verlegen lachje op zijn gezicht. Ik neem zijn hand aan en kijk hem even dankbaar aan. Zodra ik uit de auto ben pakt hij de tas uit de kofferbak en samen lopen we naar het appartement.
Camille opent de deur en voordat de deur volledig open is staat Tessa voor mij. Bezorgt maar blij kijkt ze mij aan. "Heyy Eva. Hoe gaat die? Ben je een beetje oké? Hoe was de ri-" "Oké Tessa misschien is het handig om Eva eerst binnen te laten voordat je haar overspoelt met vragen." Tessa houdt snel haar mond en knikt snel. "Ja, sorry. Kom binnen." Met moeite houd ik mij lach in en tegen mijn wil vormt er toch een kleine glimlach op mijn gezicht.
Ik loop naar de bank en ga rustig zitten. Tessa haalt een glas water voor me en zet het op de tafel neer. "Dus Eva, hoe gaat het met je?" De hoopvolle blik van Tessa is op mij gericht. Ik kijk haar voorzicht aan. "Beter." Ik zie een lichte opluchting over haar heenkomen. "Wij zullen zo veel voor je zorgen als je nodig hebt Ev." Dankbaar knik ik naar Tessa. "Ik wil even gaan liggen. Ik ben namelijk erg moe." Tessa en Camille knikken. Rustig loop ik naar mijn kamer toe en sluit de deur. Eindelijk wat rust.
Rustig ga ik naar mijn kast toe om een pyjama te pakken. Het is best warm dus ik pak een hemdje en een kort broekje. Voorzicht trek ik mijn huidige kleren uit en stap ik in mijn broekje. Vervolgens, doe ik mijn hemdje aan en kan ik in bed gaan liggen. ik sluit mijn ogen om te gaan slapen, maar net voordat ik slaap hoor ik het gesprek tussen Tessa en Camille.
- Tessa: "Ik zie wel hoe je naar haar kijkt."
- Camille: "Hoe bedoel je? Hoe ik naar wie kijk?"
- Tessa: "Hoe je naar Eva kijkt gekkie."
Wat? Hoe Camille naar mij kijkt?
Het blijft stil, maar wat Tessa dan zegt verast mij.
JE LEEST
Roommates
Teen FictionNa haar hele schooltijd gepest te zijn en geslagen te worden gaat Eva nu eindelijk studeren. Ze heeft er heel veel zin in, geen Camille en zijn vrienden meer gewoon een nieuw begin. Maar wat als Camille haar nieuwe kamergenoot wordt? Zal hij veran...