Cum e să dispari din propriul tău corp?
Dar din propria viață?
Era ziua în care întârziam peste tot. Mergeam grăbită și neatentă. Nu-mi auzeam telefonul ce era pierdut în geanta enormă. Trebuia să reușesc să trec pe la bibliotecă înainte de repetiții. În ultima lună au reușit și cărțile să-mi recunoască mirosul atunci când intram în bibliotecă. Acea bibliotecă de la periferie care nici n-a existat pentru mine ani întregi, a reușit să devină locul spre care fug în fiecare zi. Ar fi prea frumos să zic că făceam acest sacrificiu de dragul cărților. Adevărul este că am vrut să-l revăd.
— Bună ziua, domnule Becker.
— Bună, Milena, iar întârzii la repetiții?
— Din păcate, da. Vreau să vă întreb dacă ați auzit cumva de o carte cu titlul Amintiri din viitor?
— Aud pentru prima oară, despre ce-i cartea?
— Sinceră să fiu, nu știu, pur și simplu în ultima perioadă mă gândesc la această carte. Știu că a fost publicată recent.
Domnul Becker a dat din cap în semn că nu și m-a îndemnat să aleg o altă carte.
Treceam printre rafturile pline de cărți și mă gândeam ce să fac pentru a afla adevărul. Mă întrebam cum poți să descoperi ceva ce nu există în limitele normalului, dar care e atât de viu în lumea imposibilului.
L-am zărit de după cărți. Se afla la acea masă din mijlocul sălii, astfel încât să fie văzut de toți și să-i vadă pe toți. Era a douăzeci și șaptea zi de când am observat că mă urmărește. Mi-a trezit interes acel bărbat brunet cu ochi căprui. Nu făcea parte din tipajul meu, cel puțin fizic. Dar am uitat de tipaje. Simțeam afecțiune față de un străin.
— Nu ai ales nicio carte?
— Nu am fost aleasă de nicio carte.
— Milena, el iar e aici.
— Da, l-am văzut. Nu mă deranjează.
— Nu te deranjează, dar te interesează.
— Nu acum. Am plecat.
Am plecat în grabă spre teatru. În momentul în care am ajuns să traversez strada, mi-am întors fugitiv capul și am privit spre geamurile bibliotecii. Vedeam o siluetă de bărbat și eram sută la sută sigură că era el. După care am privit în jos spre băltoaca formată în urma ploii. Mă vedeam cumva diferită. Străină. Pentru o secundă am crezut că am dispărut. Idee nu am unde anume am fost în acea secundă. La sigur nu în corpul meu.
Cum e să dispari din propriul tău corp? Dar din propria viață?
CITEȘTI
Trilogia Amintiri din Viitor - Andreea Russo
General FictionCum e să trăiești cu amintiri din viitor? Cum e să știi ce va fi mâine? Într-o viață în care viitorul și trecutul îşi schimbă locurile, rămâne doar prezentul. Dar cum să iei o decizie în prezent atunci când îți cunoști viitorul? La 7 ani, vrea să af...