Volumul I. Capitolul 14

2.6K 142 1
                                    

Să fii apreciat și condamnat în același timp. E ceva tipic pentru zilele noastre, nu-i așa?

Vreți să cunoașteți un om care e sincer cu el însuși, astfel fiind sincer cu cei din jur? Vreți să comunicați cu un om sociabil, amuzant și îndrăzneț? Atunci trebuie să faceți cunoștință cu Mark. În pofida faptului că era neserios în ceea ce ține de studiile universitare, eu îl admiram pe Mark pentru unele calități aparte. Cred că anume despre el e fraza: „Pe om îl face fapta".

Mark credea că nu e inteligentși nici nu pretindea să arunce vorbe deștepte. Pentru el nu conta aprobarea celor din jur. Ori de câte ori discutam cu Andrew un subiect ce ținea de materia universitară, Mark era absent. Adesea chiulea de la cursuri, nicio petrecere nu avea loc fără el. În fiecare săptămână era cu o fată nouă. Era un tânăr care-și trăia clipa, un aventurier care nu se teme de eșec.

Mark avea să ajungă un om de afaceri cu renume, creând propriul său imperiu. Eu eram la curent cu asta, însă cei din jur nici nu bănuiau. Mulți nu înțelegeau cum a ajuns la universitate, și mai ales cum reușea să treacă examenele.

În viață sunt atâtea aparențe care ne induc în eroare... Păcat că mulți privesc doar aparențele, nu și esența. Mark îmi era coleg de grupă, deși nu îi aducea nicio plăcere specialitatea respectivă. Repet, era un om sincer, care a recunoscut de la bun început că nu are de gând să înghită ceva ce nu îi este pe plac. E acel caz, frecvent întâlnit, în care părinții joacă un rol decisiv în viața copilului. Faptul că accepți moftul unui om apropiat nu înseamnă că îl şi îndeplinești. E dificil să renunți la tine.

Atunci când toți erau la cursuri, Mark sta în diferite localuri din preajmă şi citea cărțile care îl interesau. Urmărea comportamentul clienților, preferințele acestora, își făcea notițe, apoi, analizându-le amănunțit, trăgea concluzii. Era un observator bun, care înțelegea după mimica omului tot ce îl interesează pe acesta. Considera că pentru a avea mulți clienți trebuie să înțelegi fiecare persoană în parte, să intri în pielea fiecăruia. Avea o poziție corectă, iar el era conștient de aceasta.

Într-o zi, când am intrat în camera lui, am observat că toți pereții erau numai scheme, odaia era plină de cărți, poze cu diferiți oameni. Pe versoul fiecărei fotografii era câte un comentariu. Mai erau multe mape nespus de mari, în care se păstrau istorii ale diferitor companii de succes, interviuri cu oameni de afaceri cu renume. Mark avea un scop. El lupta pentru scopul său, muncea. E imposibil să obții ceva din senin, fără a depune efort. Mulți s-au mirat când au aflat că acesta devenise un businessman renumit, ajungând la falsa concluzie că nu e nevoie de inteligență pentru a reuși. Adevărul e că Mark a fost de fapt un om inteligent care vedea clar situația. Un luptător. O persoană care își dădu seama că pentru a reuși e necesar să înțelegi omul, să devii tu acel om, transformându-te în el. Nu în zadar în timpul studiilor el era cel care îi încuraja pe toți, optând pentru un mod de gândire pozitiv, căci gândurile se materializează. Era prieten cu mulți oameni, însă puțini erau prieteni cu el. Și prietenia are nevoie de reciprocitate.

Să fii apreciat și condamnat în același timp. E ceva tipic pentru zilele noastre, nu-i aşa?

Trilogia Amintiri din Viitor - Andreea RussoUnde poveștirile trăiesc. Descoperă acum