Mau 3 bulan sdh sya d KK, belum lg sya dpt kerja. Nasib duit simpanan sya masi ada lg. bkn sya apa sya mo jwb sama mami kalo dia call? sya juga yg beria-ia mau p KK..
"Bagus nogi kau tulung2 mami sini kg seja. kalau kau malas drumah ja pn mami xkisah. Asl mami ada kwn drumah. Kau seja ni harapn mami, semua kakak kau tu sdh ada hidup msg2. C Oboh pun sana seberang laut." Sya ingat2 tu ckp mami. Deiii sedih pla sya..Kakak sya dua org sdh kahwin tggl jauh lagi. Abg sya pula kana transfer sana Malaya. sya seja dkt sama mami. Anak bongsu kan tp sya xjuga manja sgt. I miss u mami!
Sya dtg KK pn mau cari pengalaman. Lepas sya habis kursus JPSM sya xterima tawaran msa praktikal sebab mo rehat kijap d kg. darah muda kan.. malar mo rehat hahaha sekali cri kerja susa juga mcm cacing kepanasan... lgpn masa tu bru ja sya putus cinta munyit kunun, mo kasi tenang hati n forget everything my past love story. Ada bah juga ex-bf sya ni, msti kmu fkr sya teda bf kan hahaha tp itu dulu, skg mcm sya serik.
Umur sya mo masuk 24 thn sdh tp muka sya sgt mature jd xketara sgt tu kemudaan sya, tp xterlalu muda sdh bah kan. nsb bdn lah kan... lps spm sya jadi baby sitter kakak2 sama abg sya. ada juga duit poket..bukan foc, tp baby sitter bergaji. I don't mind actually but my sis n brother said save it, I might need it the future! And now, ya its true..nah keluar sdh tu broken English sya hahaha sya pandai skit2 sejala, xjuga campin mcm kamurang..
Tiap hari sya beli newspaper mo tingu vacancy. Actually not really hard for me to look a job but malas sya kerja hospitality sdh. Susah mo atur masa sya. dlu praktikal pn mcm sya half dead sdh. Kali ni sya mo try kerja opis, kerani biasa pn sya xksh..
So what if its hurts me,
so what if I break down.....sya dgr tu lagu Leona Lewis-Happy, HP sya bunyi. Ada incoming call. Sya tgk skrin teda nama, new number. Harap2 panggilan temuduga bilang hati sya.
"Hello, can I speak to Ms Issabella, please?" suara lelaki. Nervous pla sya kijap.
"Ya, ya, speaking.."
"So bila u can start kerja?" uikk sya belum pn interview. Sya bingung2..mcm yg bru minum lihing 3gelas hahaha ai mabuk sdh mangkali kalo 3gelas sdh kalau yg xbiasa kan? mgkn kalau sya, paning2 lalat sdh.
"Errr..may I know who is on the line?" sya tkt kana prank ni. Lg pula dua minggu yg lepas sya blm lg ada panggilan interview. Tp sepa juga mau kasi prank sya kan? manalah tau kwn2 sya..
"I am Mr Liam from bla bla bla..." ooohh terus sya ingt2 lupa sya ada email resume sana tu company..
"Oh Mr Liam..but I think I didn't attend any interview yet for ur company..i wonder if u get the wrong number." Yala, mana tau sama nama kmi ja, sya sdri yg malu nanti...
"U r Issabella Greg right? Your Ic num 93****-12-****." atukkoii bilang c Dj Ottho,sampai ic sya bah dia sebut hahaha
"Oh that's me then.." jd mimang dia xsalah org laini.
"So bila u bole dtg sini ofis, we can do simple interview la, if u like to work here we r open to accept you." Wah! This is a very good news for me! Mami, I got a good offer! Mau ja sya jumastik..thanks God! I got the opportunity!
"Esok sya dtg. Kalau Mr Liam terima sya kerja minggu dpn sya bole start terus." Biarpun sya nervous sebab sya xprnh lg kerja ofis2 ni...but we always can learn kan? people say, its not that u r stupid or don't know but u have to learn...
"Ok, so u come by 9.00am la tomorrow. U look for Ms Lucy when u get there.." dri suara Mr Liam kan he look alike in middle of 30s. sempat sya imagine muka dia, yg mature pnya personality..i guess!
"Ok Mr Liam, thank u very much." Happy btl sya. if can I don't mind to tell the world!
"U r welcome, see u tomorrow.." dia kasi off call sdh.
Yes! Yes! Yes! Sya menari2 gembira. Terus sya pg buka closet sya. try2 baju yg sesuai mo pakai bisuk.telampau excited hahaha sya tggl saturang ni d rumah, rumah abang sya. lepas dia pindah d KL, dorang kasi sewa orang..skg sya yg sewa tp xberbayar hahaha sya byr karan sma air ja..thank u Boboh (panggilan manja sya sma abg sya)!Lets get started Isabella, a lot of things awaiting u ahead!
YOU ARE READING
Destiny
Romance#603 Listed Rank COMPLETED Issabella Greg wanita muda yang merantau di Kota Kinabalu untuk mendapatkan pekerjaan. Dia kemudian berkerja dengan Mr Liam duda hot anak satu, Owen. Emily bekas isterinya, wajahnya saling xtumpah dengan Issabella. Issab...