The Virus - Don

887 46 0
                                    

Palan2 sya buka mata lg. I am dreaming? Samar2 sya nmpk muka Mr Liam. Tp kenapa dia pggl sya Bell, he used to call me Bella.

'Iam..' Sya sebut nama dia lg. Makin lama makin jelas muka dia. Nope! It wasnt him, he is Don! Sya tingu kiri kanan. Di kanan sya Sophie. Gossh! Btl2 mimpi ja pla td tu. I am hospitalized and I am alive bilang tu lagu Celine Dion..

'Bell, kau sdr sdh. kau ni bikin risau sya ja. Kau taukah terkejut btl sya td. Kau pingsan..' Sophie pigang lengan sya. Satu2 ingatan sya susun balik msa dlm tu cafe and our conversation bfore I am black out. Sya tingu Don d kiri sya. Tiba2 mengalir laju tu air mata sya.

Don! Wat take u so long to tell me u r innocent? Why?! Why now..
(Berani2 lg dia p kiss2 sya td. dia xtakut ka kana gigit koruk? hahaha)

'Bell, kau ok ka. mana yg sakit? sya pggl dr..' Risau sdh muka Sophie. Dia mau bdri p pggl DR tp sya geleng2 ja. Sophie duduk balik.
'Shhhh! Dont cry Bell. Its hurt me see u like tis..' Don tepuk2 lembut tgn sya yg dia pigang2 dri td. Jd dia ingt sya xsakit hati tingu dia bgtu? Mau ja sya tumbuk muka dia, nsb sya sakit..

'Siou Bell, kalau sya xckp bgtu kau xjd bgni.' Sophie rasa bsalah. The fault is mine Fiee not u..
'Ok bah Fiee, I rather know the truth. not ur fault. Remember, I am the one ask u..' Panat sdh sya nangis. Mcm yg sya tingu drama Winter Sonata pla, marathon ngs..
'I know..tp I still so worried..' Kasian Sophie, mst dia panik td.

Fon Sophie ringing. Sya angguk2 dia bg sign dia mau keluar jwp tu fon. Now I am all alone with Don.

'Don..'
'Bell..'
Bicara kmi berlaga. Kami sama2 tertawa kecil.
'U first..' Sya bilang. sya kasi chance duluan dia berckp.
'I am sorry Bell. semua ni slh sya. cpt2 sya dtg bila Sophie call. dia ckp u pingsan. Dr said u ok, just stress out a bit..' Jd dia hero la ni hari kan. dri dlu mimang salah kau sya bilang dlm hti. Mau ja sya ckp gara2 dialah ni sya sakit bgni, virus Don yg tlampau kuat.

Sya tarik tgn sya sdh. I dont know what I feel now..

'Sorry..' Don angkt tgn dia bila sya tarik tgn sya dri genggaman dia.
'Thanks for coming and sent me here.' Lain sya mau ckp lain yg sya terckp.
'I..' Mcm berat ja tu perktn keluar dri mulut Don. I know he want to say something..
'I am sorry Don. for everything, for not trust u. only if I knew the truth earlier. sya hrp kau faham. kalau u dtmpt sya msa tu, I think u will do the same. i've got no choice..' Sya ambl inisiatif untk ckp dlu. Entah dri mana sya dpt kekuatan untk ckp dgn Don psl kisah silam kmi.

Sya tingu muka Don, I know he also bear his feeling along tis time. kami bertemu lg dlm situasi yg berbeza. only if he come earlier..

'I am sorry too Bell. I found out the truth too late. lepas 3bln we break up bru sya tau itu semua helah Olivia. I leave her tat time juga. sya xmau jd kmbg hitam.tp syg u sdh tgglkn sya..' Don senyum paksa yg ketara btl kelatnya. Sya tunduk..Now what Issabella? u already knew what u looking for..

'Sorry Don, I dont know. We dont know..' Balik2 sya sorry ja, the situation now is different.
'No need sorry Bell. I am the one who have to, I fail to keep our promise. Sya yg cuai. 2 years I tried looking for u but u blocked me in evry way I try to reach u..' Now I know not only me suffered back then. We both! Salah syakah?

Sya xtau apa lg mau ckp sma Don. I feel exhausted. Tp sya lega Don xsalah. Sekurang2nya sya tau perasaan dia tulus dlu. Perasaan sya? Almost 2 in 2, if u get wat I feel..

Tiba2 Fon sya ringing. Dlm beg sya sana mija. Sya mau capai tp xsampai..
'Let me..' Don tulung sya ambil. Dia kasi sya tu fon. Might be Iam yg call. mcm sya nmpk air muka Don lain2 sdh.

Sya tgk screen. Betul2 koruk jadian yg call.
'Hello..'
'Bella, where have u been? I go to ur house u not there. I text, call u many times. satu kali pn u xjwb. u taukah I almost kena heart attack sdh risau. sdhla u sakit..' Aiiaiiiaiii bru satu perkatan sya berpatah-patah sdh kalau Mr Liam. Sya kasi jauh skit tu fon d telinga sya. kan kana cuci tlga terus..
'I am ok. I am at hospital..' Sya tutup mulut sya bckp pakai tgn, xmau Don dgr. Sorry Don, sya nmpk dia tunduk ja peluk tubuh, sesekali dia tgk sya.
'What???!!! which hospital Im coming now..' Kan kalau koruk mimang aktif btl, why not let me speak first?
'Calm down bah.I am ok. sya sini hospital ****..' Inilah mslh bapa2 ni, he worried too much.
'Okay, I am coming now..' Tit! Call ended.
'Iam, Iam..' Separuh berbisik sya pggl2 nama dia. Sdh dia off call. Silaka! Gerigitan pla sya, sya blm habis ckp lg conversation end sdh. Sya tgk2 hp, bru nmpk, 27 message received 17 miss called. Sya ingat 100x yg dia ckp many times.Sya tersengih smbl letak fon d tepi. I almost forget Don is looking at me.
'I am happy tgk u senyum bgni. I miss ur smile..' Don tatap mata sya dalam2, I feel him. xkeruan pla sya Don tingu sya bgtu.
'Stop it Don..' Sya bilang palan. Sya pnya mata kejap tgk dia, tgk bwh, tgk kiri kanan sdh..
'I miss u, Bell. So much..' Dia tingu sya lg. Cpt2 sya tgk tmpt lain, xselesa sya kana tgk2 Don bgtu.

Dtap! Dtapp!! Dtappp!!! No, Issabella! Take care of ur heart, be careful with ur feeling..

DestinyWhere stories live. Discover now