Balik2 dia ulang tu point yg sama. bikin malu sama bikin meradang. sya rasa kdg2 kmi sweet mcm tu burung pipit tp kdg2 mcm tu kucing sma anjing. tiba2 pandai bercakaran.. How annoying!
Maybe his idea to become koruk is not a bad idea at all.buli piara kasi jinak2 lg. So I can do watever I want to him!
'Eee why u slu ugut sya dgn cra itu..' Sya tarik muncung 100m. bikin panas!
'I suka tingu u kalut bgtu..cute!' Dia cuit hidung sya. cute konon tp cra dia tu bikin panas..
'Issshh..' sya elak.
'Jual mahal!' Dia sengih. Sya katup gg dgn muka tegang.'Boleh join?' Tiba2 Sarra dtg, dia dukung2 Owen. Berdetap jga hati sya, risau2 kalau2 Sarra tnya sya weird question. Like wat Issabella? Like WHY u r in her brother's room? Exactly!
'Ya sure..' Sya bilang, sya senyum. Mcm mau merah2 delima tu pp sya, terngt msa dia hntr tu bju, dia nmpk sya lg pakai bju kemeja Mr Liam. Dia letak Owen d kerusi sblh sya. Dia duduk sblh abg dia.
'You shudnt come so early bah, kacau daun btl u ni..' Mr Liam tingu Sarra dgn pndgn yg xpuas hti.
'Hello, ur lovely son yg berabis mau pulang. he keep repeat want his mum. i guess tis is wat he mean wit..' Sarra senyum tgk sya sma Owen. Budu oh Mr Liam adakah ckp bgtu.gerigitan sya dlm hti ja..
'Mum..' Owen merengek2 manja sdh. Deii bru berapa hri (mcm 1 hri) sya xjumpa dia makin hensem! Sya kasi duduk dia d riba sya. Sya kiss2 kpla dia. Mcm sya xpdli c Sarra tingu2 sya.
'Owen so manja wit u oh kan..' Dia senyum2, lawa. Nsb dia xtau abg dia pn manja dgn sya..
'Thats y, dad dia sdri pn xmau kalo ada ni mama baru dia.he miss her than me. so sad..' pura2 buat muka sedih kunun Mr Liam. Gluk! Sya pla tertalan air liur. Mama baru? Mr Liam lupakah Sarra ada. How she will react?
'Thats great! Poor Owen..now he has somebody to call 'mum' happily. Dont u think so Bella?' Tersentap juga sya dgn soalan Sarra. I dont know if I am the right person to answer her. Takkan dia lgsg xtfkr Emily is still Owen's biological mother..'Errr I just do wat I can do..' Sya masi sdr status sya. Our journey is still a very long way! Wajah Emily tiba2 limpas d kpla sya, just a reflection of my look I guess! teringin juga sya mo tgk rupa Emily, how alike we are in real even I dont like the fact!
Mr Liam tingu sya seja dgn pandangan dalam, xtau apa yg dia cuba kasitau. I cant read it!
'So u come kan birthday Owen nanti. it will be interesting and fun..' Sya nmpk Mr Liam kasi hint mata sama Sarra. I can sense something fishy! Apa mksd Sarra? Ada kaitan sma sya ka? Berkulut sdh balik kpla sya pkr kata2 Sarra, dgn hint misterious Mr Liam lg..
'Oh come on bro..' Sarra ketawa kcl, dia kasi kici dua2 mata dia. Sah! There is something I dont know..
Speaking of Owen's birthday, sya lupa2 ingatan sdh. Sya mabuk cinta kan..
'Mum will come kan, we will have huuuuge party and cake..' Aikk sya pkr ni budak xpdli apa kmi ckp, pasang telinga pla dia. siap dia kasi depa luas2 dua2 tgn dia mo kasi demo tu huge party sma cake dia.sampai sya tulak kpla sya p blkg mo elak kena tgn dia..
'Mum will be there Owen..' Mr Liam senyum2 tingu sya, pandai2 ja tulung sya jwb. mcm biasa, I am not allowed to say NO! 3 lawan 1, harapan untk sya menang sgt tipis, tp untk kalah sgt tinggi. Sya terpaksa bersetuju.
'Yeah!! Mum buy Owen huuuuge present..' Owen ni xhabis2 dgn huge dia. tercuit hti sya tgk, cute! mau ckp tida pn xsampai hati. lgpn mimang sya xdpt bantah jga.ada peguam xbertauliah kan d dpn sya..No objection!
'Oh, how cute.lama xnmpk Owen begini.' Sarra nmpk suka btl tingu Owen rapat dgn sya. I have extra point. In what? You know wat I try to say kan..kalau xphm, buat2 paham jala mcm slu kita buat msa kelas matik2 d sekolah dlu..
'Mum always here for Owen.' sya bilang dlm hti ja. Sya hanya mampu senyum2 ja smbl usap2 kepala Owen. Kana tulung sdh jwb kn oleh big boss td. i've got no choice!Hp Sarra tiba2 ringing. Lagu Hey Sexy Lady by Shaggy. bikin rasa berdansa dgr tu lagu..
'Excuse me..' Dia bilang terus dia answer fon then p kasi tggl kmi.bf dia call kali bilang tu hti sya..sempat busy body!Sya tingu Owen mcm mo minta tdr sdh ni budak..
'I think Owen is sleepy.' Sya tingu Mr Liam.
'Mee too.' Dia bilang smbl tepuk2 mulut dia, ketara btl itu menguap dia d buat2 bah.
'Jadi?' Pura2 lg sya tnya.
'I think I need a nap. Cuddle sleep maybe, shall we?' Nakal sdh anak mata dia tingu sya, senyum dia mereng sdh 70 darjah.
Menyesal sya tanya..'Iam, Bella..' Otomatik kmi tingu tmpt Sarra. Nsb dia xdgr skrip romantika sebabak kmi td. kalau x, malu lg sya..
'I gotta go. I have a date with Don..' Dia bdri d pintu ja. Lebar senyuman c Sarra. I think she is in love too. Kami geng..'Bah, behave urself..' pesan Mr Liam. buli tahan juga tu ayat dia ah.
'No worry bah bro..daaaa..' Sya balas ja lambaian c Sarra..Don?! I think I heard Sarra correctly.Yes u r right Issabella, anyone can have that name too (mcm tu lagu Anyone of Us by Gareth Gates)..
I hope it just a coincidence.
YOU ARE READING
Destiny
Romance#603 Listed Rank COMPLETED Issabella Greg wanita muda yang merantau di Kota Kinabalu untuk mendapatkan pekerjaan. Dia kemudian berkerja dengan Mr Liam duda hot anak satu, Owen. Emily bekas isterinya, wajahnya saling xtumpah dengan Issabella. Issab...