Nightmare

871 41 0
                                    

Sya buka mata. Sya terbaring d katil. kenapa sya? Sya pigang2 kepla sya. berdenyut2 sikit lg. sya bangun, sya duduk d birai katil. sya tingu sekeliling, semua putih ja. sya sdh mati kaini? sya nmpk tu pintu keluar jauh skit dri katil sya. sya bdri, sya palan2 jln p pintu. sya bingung2 sya dmana n kenapa dgn sya. Where is Sophie? Where is evryone?

Sya buka tu pintu. ada koridor yg panjang. sya nmpk ada satu lelaki berdri memblkg sya. Dia tgk dpn ja, tgn dia pigang2 d koridor. 5 langkah ja tu jarak kmi. I think I know him. Sya kasi sisip2 rmbt sya d tlnga, sya kamas2 lg p blkg. Sya mau kasi takajut dia kunun.

I feel relief! I am not alone here. He is here with me. Tp dri tepi sya nmpk muka dia mcm suram seja. Why??

'Iam!' Sya pggl dia. Suara sya xkeluar. Aikk wats wrong with me?
'Iammm!!!' Sya teriak pla kali ni. xjuga suara sya keluar. Palan2 Iam jalan sdh kasi tggl sya, dia xtingu pn sya. Punya sya sedih. Sya mau lari kejar dia tp mcm kaki sya kana gam xdpt bergerak.

'Iaaammmmm!!!!!!' Sia2 ja sya teriak. Suara sya xjuga mau keluar. Sya gelabah sdh. Sya urut2 tekak sya lg. Makin lama makin jauh Iam d dpn. He will gone from my sight anytime. Sya kasi gapai2 tgn sya lg brharap dia perasan sya d blkg dia. Dia lgsg xmenoleh pn. Sampai hati Iam kasi tggl sya saturang sini. tmpt yg sya xtau apa, xsiapa2 lg. sya takut sma risau.

Sya berusaha mo kasi gerak kaki sya. But I cant! Sya mo ngs sdh.
'Please Iam, stop and look at me!' Sya berdoa dlm hti. I need him right now.

'Jgn kasi tggl sya Iam..' Sya bilang dlm hti ja. Air mata sya berjuraian sdh. sya hnya mampu tingu dia hilang dri pandangan sya. sya tekup muka sya pakai tangan. bahu sya injut2 sdh nangis. Now, what shud I do? How could u Iam! I feel deceived..

Tiba2 kana pigang tu bahu sya. sya tepis ja, sya kasi guyang kasar bahu sya. pdahal sya xtau pn siapa..

'Bell..' Sya dgr nama sya kana panggil lembut. I know him! Apalg dia mau, apalg dia mau buktikan? Apalg yg sya xtau? Makin pedih dada sya, sblh tgn sya cengkam dada sdh.

'Bell, look at me..' Sya pkr dia pn kasi tggl sya juga lps sya tepis tgn dia td. Bahu sya kana pigang lg. Sya pusing blkg tingu dia.

Don senyum2. Dia hulur tgn dia. Take my hand bilang tu pandangan mata dia. Sya lap2 air mata sya.

'I am sorry Bell. Is okay now. I am back..' Dia bilang, bercahaya tu muka Don. Dia masih hulur tgn dia..

No! Sya toleh balik p dpn, btg hidung Iam pn xnmpk sdh. Loca n Lola tapuk kali. Team koruk kan..Awas dorang, xmakanan untk 3 hari!

'Bell, is okay. im with u..' Don angguk2 dlm senyuman. Sya tingu tgn dia. Tiba2 sya palan2 kasi hulur tgn sya juga. Is it okay for me to take, to hold his hand? Naluri sya bertingkah lg..

No! muka Iam yg suram terbyg2 d fkrn sya. Sya tarik tgn sya balik. Iam!
Sya pusing mau lari p cari Iam. I know he wont be so far away from me, I still can catch him if I go now..

Bagaikan sakti, magic! I can move now..kenapa td x?

'Iammmm!' Sya teriak nama dia. Bergema suara sya memecah hening. Finally, my voice also back. Thanks God! I need to hurry up.ini bkn mission impossible kalo Sabahan version xbuli, sampai bila2 pn xbuli..

Tapp! Tangan sya kana sentap dri blkg. Don?! What r u doing? Terstop terus langkah sya.

'Let my hand go!' Sya tekan suara sya. Sya tingu Don dgn tajam. Pandangan mata dia yg layu xmampu menundukkan rasa hati sya. No, Don! I dont love u anymore. Berabis sya mau menafikan naluri sya yg satu lg..What do u mean Issabella?

Don xmau kasi lepas tgn sya. Sya p kasi alih pakai tgn sya yg satu lg tp makin dia kasi kuat cengkaman dia. Sakit!

'Iam, save me now!' Sya teriak dlm hati. Sya meronta, merayu Don kasi lepas tgn sya. He refused to do so.

'Bell, come back to me. I still love u, always. give me chance to fix all this..' Dia merayu lg tingu sya. Dia xmau kasi lepas tu tgn sya..

Lemas sya dbuatnya. He scared me. Damn u Don!

'Iam! Iam! Iam!' Balik2 sya sebut nama Iam. I wish for a miracle. How I really wish..

'Bell, is ok. I am here.' Kepala sya kana usap2 lembut. Dahi sya kana kiss balik2. Tgn sya kana usap2 lembut.

I am not sure, this is reality or dreams! If its just a dreams I wanna wake up quickly, and if its reality let me stay in my sense..

DestinyWhere stories live. Discover now