A few miss called and text from Unknown number. I think I know. Konpomlah c Sophie yg bg num sya, no other. Bisuknya bru sya reply sebab kana goda kan oleh team koruk. I am fully recovered and back to my work.
Unknown: Hi Bell, how r u? Feeling better... (ada pic roses-his signature dari dulu tats how I know is him)
Me: Don? Bulilah..ok sdh ni. Thanks btw, I didnt hve chance to say it last time..
(Mau juga sya minta maaf pasal Iam tp sya rasa is ok. I dont think he did any wrong, he just want to say im his. Sekurang2nya Don tau I belong to someone else now..)Don: Glad to hear tat. Risau sya u xjwb my call, my text pn u xreply.. btw I got ur num from Sophie. jgn marah dia, I am the one insist ask for it how u insist to find out the truth from her..
Dubbb!! I dont like his last word. Agak2lah juga mau cri excuse. Reply, back, reply, back ja sya..bikin menggelegak darah sya ja. He no need to tell me that, seolah2 sya pla terhegeh2 sma dia. Issshh!!
Me: I know..teda apalah mau marah Sophie. I know she is just being nice..
At last sya reply juga.
Don: Thanks Bell. By the way, can we meet? I have a lot to talk to u..
Kalau xfkr dia yg tulung hntr sya d hosptl tmph hri mau ja sya ckp x bah..
Me: Maybe later..
Don: I will wait, just text me. I miss u Bell..Huhh! Sya xreply sdh. Sya hembus nafas berat. We are over Don. I cant look back anymore to our past. Wajah Owen sama Mr Liam ganti2 limpas d fkrn sya. Cinta sya bkn semudah tkr baju. Not my style, I repeated myself, Don is just a past. Of course sya sdkt terkesima bila tau kbnrn yg lepas, but wat more I can do? Issabella please keep ur mind straight!
'Uiii Bell..' Bahu sya kana tepuk kuat. Skit roh sya terbang p Harajuku.
'Eee budu oh kau..' Sya pukul2 Lonad. Dia ketawa tbahak2 sdh. Silaka btl c Lonad Lonada ni, Lazada btl..
'Apa juga kau fkr ni, sya tingu muka kau kalah2 tu nini kebayan.' Lonad stop ketawa sdh.
'Ermmm xla..' Malas sya mau kasitau Lonad. Eksaited dia tu bikin risau, xbuli control.
'Dont play2 hide n seek with me yerr cik seri Issabella. This morning boss hntr kau p ofis kn? Ehem good progress, u overnight at his house ka? jd amacm?' Biga btl tu muka c Lonad. Dia tulak2 bahu sya lg. Silaka kau anaconda hahaha
'I am not telling u..' Sya tus tingu pc dgn serius. Biar dia sesak dada curious hahaha
'Kedekut!' Dia pukul bahu sya. Tgn c Lonad ni kn btl2 mcm sotong, xpndi diam, xsah kalau xpukul2 sya..
'P la buat kerja kau, nti kita OT xberbayar sya tumbuk kau smpi d Pluto..'
'Issshh rilek bah. sementara boss x, kita gosip2 dlu..' Hobi c Lonad yg xbuli dbuang, tp yg pntg kerja dia xpernah bertangguh. Itulah kali boss sma Ms Lucy suka kerja Lonad biarpun gaya dia kdg2 bikin geli perut.
'Lonad, kasi kwn sya bli hadiah Owen lps kerja bah. Please?' Sya paut lengan c Lonad, kasi lmbt hti dia.Sedar xsedar beberapa hari lg befday Owen sdh. I need to think the huge present as requested by Owen.
'Oh yakan? Befday Owen is around the corner. Unfortunately I cant attend his party tis year..' All of us are invited whoever free that time.
'Kenapa pla?' Sya kasi kerut dahi sya. Masi lg sya paut lengan Lonad. Kalau setakat Lonad, Mr Liam xjelos tu, lainlah kalau Don..hahaha
'I am been invited for my frens wedding for MUA.' Nmpknya Lonad sdh melebarkn syp part time MUA dia. Xla kwn sya ni nti..
'Jadi?'
'Xjadila sya pg. Tp sya kirim sama kau hdh jala ah, sya sma Nani patak2. nti sya kestau dia..'
'Bah ok. jd ptg nila kan..' Sya minta kepastian sblm Mr Liam culik sya dluan nti. Konpom xdpt lari sdh tu kalo dia sdh ikat sya dgn kata2 dia. Masak sdh btl sya sma tu gaya dia. No objection!
'Bah yala..sya kasi siap dlu kerja sya. itulah kau pnjg btl cerita..' Lonad tarik tgn sya kasar, terus tlps tu tgn sya dri lengan dia.
'Amboi! kau pla tu yg p sini td..sanalah kau!' Sya tulak blkg dia msa dia pusing.
'Whatever!' Dia bilang dgn tgn Diva dia. Sya ketawa, lps tu fokus balik sma kerja.Sebelum ada FBI cari sya, sya inform awal2 Mr Liam supaya dia xpyh balik ofis nti. Nanti sya kana timbak meriam lagi.
Me: Encik Koruk kusyg, I will going out wit Lonad after work. Buy something, u no need fetch me..
Pagi td dia suruh sya tggu, dia ada meeting d luar jd sya xmasuk ofis ni hari.Few minutes xreply. Tp bluetick. Dia busy kali bilang hti sya. Another minutes bru kana reply.
Mr Liam: Apa koruk2? Teda org koruk sini ni. Where n what time u girls going back?
Ketawa sya baca dia pnya kata2. Dulu bilang mau jd koruk, skg xmau akun sdh. Sampat lg dia jd pak polisi. Girls? Oh I remember Lonad can be both! hahaha
Me: I'll let u know when we r done. see u..
Mr Liam: See u <3 let me know if anything..
Me: <3
Ehh sya silap baitu, sya mo kasi smile tp <3 pula. Oh come on Issabella, its a sweet mistake!
Msti Mr Liam kasi ketawa sya sana tu. Biarlah. Plus that is my real feeling towards him. Mau juga cover2..Petangnya lps kerja sya jln shopping spree dgn Lonad. Mak aii lain yg dia p tingu. All about make up!
'Lonad, we come here not for tat. Mari..kita p sana baby pnya shop.' Karas tu bdn c Lonad sya tarik2.
'Kijap ja, I just want to take a look..' Tgn c Lonad gapai2 sdh mo pg sana SEPHORA. Kijap dia tu smpi bisuk pn xhabis.
'Noooo...' Sya tarik kuat2 tgn dia tp sya pla yg kana tarik balik. Mcm main tarik tali pla kmi tgh2 shopping mall. I dont know if all eyes saying we r crazy!
'Okay! stop..u pglh tgk sana, I go there. lps kau siap cuci mata come find me there..' Sya give up. Mau menyesal minta kwn dia pn xguna sdh. We are already here.
'Thank u darling!' Lonad kasi muncung lips dia.
'Sudah2..p kau sana.' Sya tulak muka dia dgn tpk tgn sya.Laju2 sya p masuk sana kadai baby. Owh, damn so cute! Senyum2 sya belek2 baju2 baby. Sya pn cuci2 mata dlu, only if I have a doter. Cute btl tu dress2 baby..
Sya pg sana dkt bag2. Maybe Owen like tis. Sya pigang tu beg yg style animal character punya. 3D design. A bag with turtle at the back attract me. Hurrmm as cute as Owen. Sya imagine sdh Owen lumpat2 kesukaan.
Msa sya mau pigang tu beg, ada satu lg tgn yg pigang. I think we r in the same interest.
'Ohh..' Sya tingu tu orang.
Zzzzzzzzrrrrhhhh! Sya rasa bdn sya mcm kana karan ja. Wat is this? I think I am looking myself in the mirror. Bgagar tgn sya. People said we have 7 peoples look alike our face around the world. Was she one of that 7?
Dia pn tergamam tgk sya. But only for few second. Terus xperasaan ja dia tgk sya. She smile. Thats my smile!
'Errr I think I need this.' Dia p tarik tu beg terus. Otomatik tgn sya terlepas. Terus dia p kaunter byr. Sya hanya mampu tingu.
'Wait..' But at last sya tahan dri. Mcm sya bru trsdr dri dunia yg lain. No, I want that beg too! Perempuan tu sdh jln klr. Ciss bila sya ingat td cra dia bikin panas pla. Sya dluan pigang tu beg.
'Bell, kanapa kau mcm ptg cendana ni?' Sya xpdli c Lonad. Mata sya masi tingu tu perempuan keluar dri kedai.
She look like a model. Beautifully gorgeous. Jln pn mcm tu kucing, catwalk. Too way different compared me, mcm tu lagu Taylor Swift- She wear high heels I wear sneakers...tp sya xpakai sneakers la, ballerina flat shoes ja. Tp kenapa dia mau bli tu beg? People like her will go to PRADA or any branded shop. Tp yala maybe for her niece ka, nephew ka or fren's baby, who knows kan..
'I think I know her..' Lonad kasi guyang2 jari telunjuk dia. Dia kasi kici mata. Thinking hard! 1second, 2 second, 3second kami bertingu. Shocking look..
No! Sya bilang dlm hti.
If u get whats on my mind. I can feel her halo!
YOU ARE READING
Destiny
Romans#603 Listed Rank COMPLETED Issabella Greg wanita muda yang merantau di Kota Kinabalu untuk mendapatkan pekerjaan. Dia kemudian berkerja dengan Mr Liam duda hot anak satu, Owen. Emily bekas isterinya, wajahnya saling xtumpah dengan Issabella. Issab...