Fuck

120 15 8
                                    

Pov Rosalie

Het is een week later en vandaag heb ik mijn eerste schooldag op mijn nieuwe school. Ik moest wel mijn toetsen afmaken maar mocht niet nog even dit jaar afmaken op mijn oude school. Mijn gemiddeldes blijven wel staan op mijn nieuwe school. Eigenlijk wel jammer, want heb niet de beste cijfers.

Ik stap mijn fiets op en heb een heel leeg gevoel als ik naast me kijk en Tara niet naast me zie fietsen. Tara heeft het verhaal over Eva vertelt en Eva is ook geschorst, maar dan maar voor 1 weekje. Maar ze zeiden dat ze er wel goed op gaan letten dat Eva haar niet gaat lastig vallen.

***

Ik loop het gebouw binnen die veel kleiner is dan mijn vorige school. Lokaal 2.13. Daar heb ik mijn eerste les, aardrijkskunde. Ik ben wel echt blij dat ik een kwartiertje van Tara af woon, dus we gaan elkaar nog vaak zien.

Ik loop het lokaal binnen en allemaal ogen kijken mij aan en ik glimlach kort. Ik ga vooraan in het lokaal zitten, vanaf nu ga ik goed opletten in de lessen. Ga ik proberen in ieder geval.

De les is al iets van 5 minuten bezig en er word op de deur geklopt. Sinterklaas. De deur gaat open en er komt een jongen binnen lopen, Pascall. Kut, kut, kut. Nee, dit meen je niet. Oh god, dit meen je? Is dat..? Nee. Ik draai me snel om zodat hij me niet ziet.

"Zo Pascall, de 26ste keer dat je te laat bent gekomen in mijn lessen." Zegt de leraar zuchtend. Oké, het is dus echt Pascall. Hij lacht en loopt naar de achterkant van de klas toe. Hij heeft me gelukkig niet opgemerkt. Snel kijk ik naar achter en hij zit met zijn potlood te spelen. Cute. Als hij Pascall niet was, zou ik als een blok voor hem vallen. Maar hij is Pascall. De grote asshole.

"Oké jongens, we hebben een nieuwe leerling." Begint de Aardrijkskunde leraar. Nee, nee, nee! Please, laat het iemand anders zijn. Hij knikt naar mij toe en met trillende benen loop ik naar het bord toe. Pascall kijkt me nog steeds niet aan. Ik ga gewoon een random naam zeggen. Ja, dat ga ik doen.

"Ik ben-" "Dit is Rosalie Jensen." Onderbreekt de leraar me af en ik probeer me in te houden hem niet te slaan. Pascall kijkt snel op en kijkt me met grote ogen aan. Fuck. "Ik- ja. Ik ben Rosalie." Zeg ik zuchtend en de man kijkt me blij aan en ik loop weer terug naar mijn tafel.

"Meneer u stinkt naar kaas." Hoor ik Pascall achter in de klas zeggen. Ik kijk verward op door de domme opmerking van Pascall, maar daarna snap ik pas wat hij probeert te doen. "Pascall! Kom maar vooraan zitten! En je kan een half uur komen na blijven!" Zegt de leraar en ik kijk stressend om me heen. Natuurlijk zijn er geen andere plekjes vooraan dan naast mij.

-sez

Menu Number.| J.F&P.SWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu