Sedel som v kresle po otcovej pravici vo veľkej miestnosti určenej pre živé vysielanie správ. V tmavomodrom obleku s vyčesanými vlasmi a neutrálnym pohľadom, som sledoval otca, ktorý hlásil stav Liririe - to najhoršie, ako vždy, opomenul.
Matka, sediaca po otcovej ľavici mi venovala povzbudivý pohľad. Dobre vedela, že mnou zmieta napätie. O chvíľku otec zmĺkne a všetky oči kráľovstva sa uprú na mňa... a na veľkú presklennú nádobu, len pár metrov predo mnou, preplnenou prihláškami.
Prešlo zopár minút a otec dočítal poslednú správu. Ozval sa potlesk niekoľkých desiatok ľudí sediacich v publiku a reflektory sa obrátili na čiernovlasého muža v strednom veku v lesklom striebornom obleku a čiernej kravate. Na moderátora, Lukasa Fariela.
So žiarivým úsmevom sa obrátil k jednej z kamier a energickým hlasom spustil svoj predslov.
,,Tak to by, dámy a páni, bolo zo správ na dnes všetko. Teraz však prichádza chvíľa, na ktorú sa teší snáď celé kráľovstvo... Princ Richard, mohli by ste sa k nám pridať?" venoval mi veselý pohľad a ja som s predstieraným úsmevom na perách vstal a vstúpil do svetla reflektorov.
,,Ako sa dnes máte? Tešíte sa? Ste nervózny?" vyzvedal.
,,Ujde to," pousmial som sa, ,,a oboje. Je to veľká chvíľa."
,,To áno," prikývol chápavo, ,,dnes do paláca pozvete svoju budúcu manželku a ďalších dvadsaťdeväť mladých dievčat." Prebehla mnou nevólnosť, no snažil som sa ju skryť.
,,Nepredbiehajme, Lukas," zasmiala som sa, ,,na takéto veci je ešte čas."
,,To iste. No, nebudeme to zbytočne naťahovať," zvolal do kamier a na presklennú nádobu zasvietil jeden z reflektorov. Telo sa mi naplo a dych zrýchlil. Pochytil ma zlý pocit, no nemal som na výber a k nádobe som pristúpil.
Zahľadel som sa do hordy bielych obálok a s odovzdaným výdychom z nich začal vyberať. Pri mne sa zjavil Gavril so strieborným podnosom a ja som naň obálky postupne ukladal.
I keď to bolo nemožné, cítil som na sebe pohľady stoviek dievčat Liririe, ktoré práve napäto sedeli pred televíziou a modlili sa, aby som vylosoval práve ich.
Potichu, v hlave, som počítal koľko obálok už opustilo nádobu. Keď som sa dostal k číslu tridsať, prestal som. Ako posledná obálka dopadla na podnos, stres a nervozita ma opustili.
S ľahkým úsmevom som sa vrátil k Lukasovi i s Gavrilom a obálkami v pätách.
,,Tak, a teraz sa pozrime na tie šťastlivé dievčatá, ktoré o tri dni prídu do paláca..." oznámil Lukas kamerám a ja som začal postupne otvárať obálky a čítať mená.
Ako prvé na mňa vyskočila fotka mladej dlhovlasej blondíny. ,,Annabeth Marie Evans," prečítal som, ,,tretia kasta."
Ďalej zeleno-oká blondína. ,,Melissa Retsová, štvrtá kasta."
,,Reyna Levesque, druhá kasta." Pohľad mi padol na zmaľované hnedovlasé dievča.
,,Lusia Amandil, tretia kasta," predstavil som modrookú brunetu.
Nesledovalo dievča s tmavohnedými vlasmi: ,,Rose Jefrinová, siedma kasta."
,,Kathleen Dancerová, piata kasta." Pohľadom som preletel fotku ďalšej blondíny.
Ďalej dievča s ebenovými vlasmi: ,,Flavia Rose Ferrara, šiesta kasta."
,,Sophia Witowski, tretia kasta," predstavil som zeleno-okú brunetu.
Pohľad mi padol na dievča s krátkymi červenými vlasmi: ,,Tyler Akinly, štvrtá kasta."
Ďalej čiernovláska s prenikavým pohľadom a prazvláštnym menom: ,,Maëlys Baloge, tretia kasta."
Nasledovala ďalšia zeleno-oká bruneta. ,,Shania Mason," zarazil som sa a prekvapene dokončil vetu, ,,ôsma kasta." Z publika sa ozval šum, no rýchlo ustal.
,,Theressa Raven, tretia kasta," predstavil som brunetu s karamelovými očami.
Ďalej bruneta s rovnými vlasmi a zložitým menom: ,,Fritillaria Griss, šiesta kasta."
Ďalej dievča s krátkymi tmavými vlasmi: ,,Janine Florence, siedma kasta."
Nasledovala čiernovlasé dievča s nebeskými očami: ,,Tiara Springer, piata kasta."
Potom bruneta s brčkavými vlasmi: ,,Clementina Addlyn Prize, piata kasta."
Pohľadom som preletel fotku až moc staro vyzerajúcej čiernovlásky s dlhým menom. ,,Melody Kiara Agnes Belmontová, druhá kasta."
,,Layla Cusick, šiesta kasta," predstavil som blondínu s kratšími vlasami.
Ďalej ďalšia blondína: ,,Emily Terence, piata kasta."
Nasledovala bruneta s okuliarmi: ,,Isabella Nollien, štvrtá kasta."
Ďalej modrooké dievča s havraními vlasmi: ,,Jasmine Edwards, šiesta kasta."
Pohľadom som preletel fotku modrookej blondíny. ,,Wren Kollins, piata kasta."
Ďalej bola bruneta so zaujímavým menom: ,,Kalypsó Faravén Calgary, siedma kasta."
Ďalej modro-zeleno-oká blondína: ,,Evelyn Gray, šiesta kasta."
Nasledovalo bielovlasé dievča s jasnými šedivými očami: ,,Lara Mayer, druhá kasta."
,,Aine Aydrelia Tartori, šiesta kasta," predstavil som staršie vyzerajúcu blondýnu.
,,Rebeca Sardothein, šiesta kasta." Očami som preletel fotku brunety.
,,Andrea Tiddy, šiesta kasta," predstavil som zeleno-okú čiernovlásku.
,,Celina Grey, druhá kasta." Vybehla na mňa fotka ďalšej modrookej blondíny.
,,Elizabeth Swift, piata kasta." Prečítal som meno poslednej súťažiacej, brunety.
Posledná, vydýchol som si. V zápätí ma však pochytil zvláštny pocit. Uvedomil som si, že i napriek všetkému, som počas posledných pár minút prečítal meno svojej budúcej manželky...
✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳
Ja viem, že to vymenovávanie bolo otravné a stále sa opakovalo 'ďalej', 'nasledovala',... a podobne, no viete aké je zložité predstaviť 30 dievčat?
Uf, smrť... 😏Ak ste niekde našli chybu (opis, meno, kasta) dajte mi vedieť. Som len človek... 😉
YOU ARE READING
Selekcia ~ Richard Conell
Fanfiction[❌] archived ─────────────────── Slávnostne vyhlasujeme, že pri príležitosti devätnástych narodenín Liriríjského korunného princa Richarda, sa bude konať tradičná súťaž, pri ktorej si princ z 30 náhodne vylosovaných dievčat celého kráľovstva vyberie...