Keď sa dvere opäť otvorili, dnu vstúpila blondína, ktorú dali zavolať - Wren Kollins - v čiernych šatách po kolená. ,,Zdravím vás vaše veličenstvo."
,,I ja vás, slečna," pousmial sa a kývol na kreslo pred sebou, čím naznačil, aby sa usadila. Poslúchla.
,,Tak, povedzte, prečo ste sa prihlásili do Selekcie?" mierne sa naklonil dopredu.
Trochu sa pomrvila na kresle a posunula sa do zadšie. ,,No... vlastne kvôli rodine."
,,Chceli ste im spraviť radosť? Alebo aby ste im zaistili peniaze?" vyzvedal.
Povzdychla si: ,,Bohužiaľ ani jedno pane..."
,,Tak o čo ide?" nechápal.
Zachmúrila sa. ,,Neviem, či by som o tom mala vravieť, ale asi áno... Ide o to, že nás naša matka týra a otca nemáme doma... chcela som odtiaľ odísť a tie peniaze, ktoré nám pošlete dať bratovi, aby on mohol odísť... Viem, je to asi sebecké, ale už som to potrebovala."
,,O tom som nevedel..." zarazil sa, ,,sebecké to však nie je," pousmial sa.
Mierne nadvihla kútiky úst: ,,Ste asi jediný, ktorý to tak neberie, okrem môjho brata."
,,Je pravda, že ide v podstate o využívanie Selekcie alebo v podstate mňa," zaškeril sa, ,,no každá z vás, čo tu ste z toho niečo má, čiže nejde o nič prevratného."
Mierne sa zarazila. ,,Och... Je mi ľúto, že to beriete takto... Ale je to váš názor a pre ten tu všetky sme, či nie?
,,V podstate áno. No v tejto hre ide i o city," dodal.
,,A odkiaľ viete, že ja žiadne nemám?"
,,Prosím?" nadvihne obočie.
Pousmiala sa: ,,Naznačili ste, že tu ide i o city, ktoré zrejme podľa vás nemám..."
,,To ste ma zrejme zle pochopili," usmial sa, ,,nemyslím si, že nemáte city... No, zdá sa, že sa do toho akosi zamotávame. Čo keby ste mi povedali napríklad čomu sa venujete?" pousmial sa.
,,Som divadelná herečka," pousmiala sa, ,,ale mám aj veľa iných záľub... tanec, spev, hra na klavíri a aj jazdenie na koni... Viem je toho veľa, no ja som všestranná." ,,A čo hľadáte vy v Selekcii, okrem budúcej manželky?" vyzvedala.
,,Myslím, že to je hlavný dôvod, prečo sa Selekcia koná," pousmial sa, ,,nemyslíte? Čo iné by z toho malo vzísť?"
,,Zábavka pre vás... môžete sa predsa s viacerými len vyspať a potom nás všetky poslať domov... Nevravím však, že si o vás myslím, že vám ide len o sex," zasmiala sa, na čo mu zamrzol úsmev na tvári.
Zatváril sa dotknuto: ,,Toto si o mne myslíte? Že som sukničkár?"
,,Nie nie, iba som žartovala... Ale človek nikdy nevie."
Na jeho tvári sa objavil mierne otrávený výraz. ,,Keď myslíte..." sám pre seba mierne pokrútil hlavou a nasadil svoj typický výraz, na čo si povzdychla.
Spoza dverí sa ozvalo zaklopanie. ,,No, zdá sa, že náš čas vypršal. Rád som vás spoznal..."
,,Ďakujem, aj ja vás, dovidenia," poklonila sa zo slušnosti a odišla.
,,Gavril, jedno hlúpe slovo a pošlem ťa čistiť pivnice," povedal princ s prižmúrenými očami, keď začul kroky.
,,Nič predsa nehovorím..." zodvihol Gavril ruky do obranného gesta, no popritom sa všemožne snažil udržať smiech, až mu sčervenela tvár.
,,Tá ti ale dala," zasmial sa nakoniec, no radšej nepokračoval.
Princ si unavene stisol koreň nosa. ,,Kto je tam ďalší?"
,,Hm... Theressa Raven. Dám ju zavolať a ty dovtedy nahoď úsmev," pobavene mrkol na princa a pobral sa preč.
Keď sa dvere po chvíli otvorili, dnu vstúpila bruneta v dlhých krémových šatách a bielou margarétou za uchom.
Necítila sa veľmi nervózne až dokým nevošla za princom. Zmohla sa len na malý úklon, a tri slová: ,, Zdravím, vaše veličenstvo."
,,I ja vás, slečna," pousmial sa a kývol na kreslo pred sebou, čím naznačil, aby sa usadila.
Keď sa usadila, začal vyzvedať. ,,Tak, povedzte, prečo ste sa prihlásili do Selekcie?"
,,Vždy jsem si přála cestovat, opustit na nějakou dobu svou provincii, a poznat nové věci. Taky..." zasekla sa, ,,ve svých knihách píšu o lásce, ale ani přesně nevím co to je. Literatura ji popisuje jako krásnou věc, a... Chtěla jsem... No..." celú dobu si nervózne hrala s prstami a s červenou tvárou k nemu zvhliadla dúfajúc, že ju pochopil.
,,Prečo si myslíte, že Selekcia je miesto, kde nájdete lásku?" pobavene vyzvedal.
,,Eh... Vlastně jsem ani nepočítala s tím, že se sem dostanu. Ale o tom Selekce je, ne? Mladé, možná trochu naivní holky jako já, doufají že najdou svou lásku a že ji někdo bude opětovat, a proto se přihlásí. Jde tady snad o to, aby jste se zamiloval do některé z nás a ta některá... Všechny z nás snad doufají, že se zde zamilují. Jinak by se nehlásili. Nebo si myslíte, že se mýlím?"
,,Nie, nemýlite sa. Len som zvedavý. Už viacerých som sa pýtal, na podobné otázky. Selekcia je síce miesto alebo skôr udalosť, kde si k sebe dvaja majú nájsť cestu, no je tu jedna vec. Žena, ktorá bude na konci tohto všetkého stáť po mojom boku, bude musieť dať niečo kráľovstvu. Čo by ste mu vedeli dať napríklad vy?" pousmial sa a čakal na odpoveď.
Zamyslela sa: ,,No... Pro království je důležitá, alespoň podle mě, naděje. Jak pro královskou rodinu, tak pro lid. Nikdy mě nenapadlo, položit si takovou otázku, ale... Myslím, že bych se snažila vmísit naději. A myslím, že když se dívka do někoho zamiluje, nevadí ji pro jeho štěstí objetovat cokoliv. Teda alespoň knihy to tak popisují a v tomhle jim věřím," začervenala sa a uprela na neho neistý pohľad.
,,Hovoríte ako moja sestra..." zaškeril sa. ,,Nádej je mocná zbraň a ľahko sa dá zneužiť. Záleží i na tom ako ju človek využije... No, myslím, že už odbočujeme," zasmial sa, ,,povedzte mi niečo o sebe. Čomu sa venujete? Teda okrem kníh."
,,No, ráda plavu a jezdím na koni. Každé ráno chodím běhat, no..." pousmiala sa, ,,řekla bych, že mě baví tanec... Jenže jsem totální dřevo. Co byví vás? Máte vůbec volný čas na zábavu?"
,,Moc času nemám, no ak sa nejaký uvoľni, venujem sa rodine alebo hudbe."
,,Hrajete na něco? Sice vím o hudbě minimum, ale vždy jsem se divila, proč pátí za svá úžasná vystoupení dostávají tak málo peněz. "
,,Áno, hrám. Predovšetkým na klavír a husle," prikývol. ,,Príjmy v kastách síce často vyvolávajú otázky a niekedy i konflikty, no zmeny by priniesli len väčší chaos."
,,Klavír a housle, krásné nástroje... I když to jsou všechny." Smutne sa usmiala: ,,To je asi pravda... Jen mě mrzí, že je někdo tak talentovaný a přesto má sotva na chleba."
,,Můžu na vás mít..." začervenala sa, ,,osobnější otázku?",,Iste," prikývol.
,,Jak působí Selekce na vás? Co od ní asi tak očekáváte?"
,,Je to pre mňa ako väčšina záležitostí. Som na to pripravovaný už roky, čiže nejaké zvlášť veľké emócie už k tomu nepociťujem," skonštatoval s úsmevom. ,,A čo od nej očakávam? To čo asi každý... Že sa nájdem budúca kráľovná. Liriria sa zabaví. A celkovo sa nájde viac možností pre spestrenie života," odpovedal s mierne kyslím úsmevom.
Prikývla, keď sa spoza dverí ozvalo zaklopanie.
,,No, zdá sa, že náš čas vypršal. Rád som vás spoznal, Theressa."
Usmiala sa: ,,Já vás také ráda poznala. Naschledanou, vaše veličenstvo," mierne sa uklonila a odišla.
YOU ARE READING
Selekcia ~ Richard Conell
Fanfiction[❌] archived ─────────────────── Slávnostne vyhlasujeme, že pri príležitosti devätnástych narodenín Liriríjského korunného princa Richarda, sa bude konať tradičná súťaž, pri ktorej si princ z 30 náhodne vylosovaných dievčat celého kráľovstva vyberie...