~ 33. - Streľba 1/2 ~

172 29 4
                                    

,,Čo si sakra robil?" zvolal Gavril, keď som napochodoval do izby komlet mokrý. ,,To ste snáď oblečení plávali vo vode?"

,,Nie si ďaleko od pravdy," zaškeril som sa a zamieril do kúpelne osušiť sa a prezliecť do suchého oblečenia.

,,Mimochodom, zastavila sa tu Tiana," zavolal za mnou, ,,vraj by si si mal plniť svoje povinnosti ohľadom Selekcie. Už ju štvú sťažnosti tých dievčat."

,,Stalo sa. Nečakane, ale stalo sa," odvetil som naspäť a vyšiel z kúpeľne oblečený v modrej košeli a nohaviciach.

Prekvapene nadvihol obočie a zaškeril sa: ,,Fakt? Hovor."

,,Stačí ti vedieť, že ku koncu bola celá mokrá," zasmiali sme sa. ,,A skoro som jej spôsobil infarkt, čiže nič nové..." Gavril len so smiechom pokrútil hlavou.

,,Ty si magor..." zaškeril sa, ,,krásne sa pred nimi ukazuješ. Pravý princ a vladár. Ale mal by si pridať. Je ich tridsať. Ty síce "plníš prácu" no som to ja, koho chodí tvoja sestra buzerovať za tvoje nedostatky."

,,Heh," uchechtol som sa, ,,niekedy by som vás dvoch mal na pár hodín zamknúť v jednej miestnosti a čakať kto vyjde von živý." Gavril opäť len pretočil očami a venoval sa svojej práci.

,,Som rád, že sa bavíš, ale nezabúdaj na náš plán," pripomenul mi Gavril, keď som vyšiel z kúpeľne.

,,O to sa neboj," ubezpečil som ho, ,,bolo to len kvôli Henrymu." Gavril mi venoval posledný, neurčitý pohľad a s mojimi mokrými vecami zmizol z izby.

A možno to nebolo len kvôli Henrymu, prebehlo mi mysľou. Mohol som ju predsa poslať preč, to je som jej navrhol, aby sa pridala. Prečo?

A vtedy mi to došlo... nevedel som ako. Nevedel som, ako ju odmietnuť. Ale prečo? Som predsa princ, čoskoro budem vládnuť a neviem odmietnuť spoločnosť cudzej osoby? Dokonca nešlo len o to. Mohol som ju len pozdraviť, či dokonca ignorovať a odišla by sama, tak prečo som tak nespravil? Som snáď tak neschopný?

~ ✴~✴~✴ ~

Ďalší deň začal pre princa vcelku nepríjemne. Nikde nevedel zohnať Gavrila, na raňajkách bol sám so súťažiacimi a na koniec zistil, že otec a matka skoro ráno odišli z paláca na tajnú konzultáciu, na ktorú chcel ísť s ním.

Jeho nálada sa pohybovala nad bodom mrazu a tak sa len bezcieľne potuloval chodbami paláca ako zvykol v podobných situáciách. V jeho tvári sa črtala zlá nálada skoro si ani neuvedomil niečie kroky, keď vtom pár metrov pred ním spoza rohu vyšla Reyna v krátkych modrých šatách. Skoro ňou trhlo, keď ho zazrela.

,,Dobré ráno, vaša výsosť," pozdravila sa. Ani ho nenechala veľmi zareagovať, lebo sa nedokázala udržať a vyhŕkla, ,,nevyzeráte veľmi nadšene." Len čo si však uvedomila, čo povedala, zahanbila sa. ,,Prepáčte."

,,Dobré ráno, slečna," odvetil, keď si uvedomil, že naňho niekto prehovoril. ,,Zdanie zdá sa neklame," pousmial sa, ,,ale nebudem vás zaťažovať mojimi problémami."

,,Iste. Nechcem sa vám do toho veľmi pliesť..." obkrútila si nepokojne prameň vlasov okolo prsta, ,,ale viete, ak je to také zlé, že je vám to hneď vidieť na tvári, nechceli by ste sa, čo ja viem... trochu zabaviť? Neberte si moje slová zle, ale zdá sa, že to potrebujete." A aj ja, doplnila sa v duchu.

Zamyslene pozrel na Reynu a svoj zrak presunul na veľké okno vedľa nich odkiaľ svietilo slnko. Vonku bolo pekne a nemal vôbec náladu na prácu. Zároveň by mohol splniť svoj sľub, pousmial sa.

,,Čo by ste povedali na to, aby sme si ušli von zastrieľať ako som vám sľúbil?" tvárou mu preletel detský úsmev, keď si spomenul, že sú to roky, kedy naposledy držal luk.

,,To by bolo úžasné!" doširoka sa usmiala a mala sto chutí rozbehnúť sa von. A aj by to urobila, ale nevedela kam. ,,Ehm, kam presne teda pôjdeme? Som tu síce už nejaký ten čas, ale priznám sa vám, stále sa tu veľmi nevyznám."

Zasmial sa nad jej nadšením. ,,Nasledujte ma, prosím," pokynul rukou a vydal sa naprieč palácom. Po chvíli došli pred presklenné dvere vedúce von. Stráž po stranách im otvorila a oni vyšli do teplého počasia.

✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳ ✳

Dobre, máte právo sa hnevať, ale keby ste vedeli aké peklo som mala posledné tri týždne kvôli škole... No, výhovorky nikoho nezaujímajú. Len dúfam, že ste na Selekciu nezabudli, keďže už by mala normálne vychádzať 😃

Pripravte sa hlavne na mnoho schôdzok a ak vám (súťažiacim) napadne nejaká zaujímavá schôdzka, napíšte (do súkromných správ samozrejme)

Pokračovanie tejto časti vyjde zajtra a nezabudnite mi napísať váš názor 😃

Selekcia ~ Richard ConellWhere stories live. Discover now