20

709 96 2
                                    

Profesör , Aziz'le dün gece gerçekleştirdiği sohbeti hatırladıkça , ne yapabileceği konusunda kararsızlığı da artıyordu . İkiz bin kişiyle , üstelik en üst düzey yetkililerle nasıl baş edecekti ? Bu tıpkı file savaş açan karıncaları andırıyordu . İhtimalleri değerlendirdiğinde başarılı olma şanslarının az olduğunu hatta hayatta kalma şanslarının bile az olduğunu gayet iyi biliyordu . Yine de deneyecekti . Aziz için denemek zorundaydı .

Belki karınca , fili alt edemezdi . en azından bu haliyle . Ancak bulunduğu ortama adapte olmak için mutasyon geçirmesi halinde fili öldürebilmesi için yeterince güce ulaşabilirdi . Profesörün mutasyonu ise onları anlamak , analiz etmek , açıklarını bulmak , ve saldırıya geçmek olacaktı . Bunun için dost bildiği birkaç kişiden yardım alması gerekiyordu . İlk uğrayacağı durak da yakın arkadaşı Tomris'ti.

Uzay ve Astronomi Fakültesinde , Kuantum Mekaniği derslerine giren Tomris , bu tarikat hakkında yeterli bilgiye sahip olması gerekirdi . Tomris'in eşi Sami, eski bir orgeneraldi . Ve sekiz yıl kadar önce Türeyiş davasından tutuklanmış . yedi ay tutuklu kalmış , sağlık durumu kötüleşince GATA'ya kaldırılmış , uzun süre burada tedavi görmüştü . Daha sonra sağlık nedenleri göz önünde bulundurularak tutuksuz yargılanmasına başlanmıştı . Ancak dava devam ederken ilk tutuklanmasından iki yıl sonra yeniden tutuklanarak tek kişilik koğuşa atmışlardı . Tek kişilik koğuş onun sağlığını daha da bozmuş , bununla beraber ağır depresyon belirtileri baş göstermişti . 7 Ağustos 2013'te İstanbul 13. Ağır Ceza Mahkemesi tarafından karara bağlanan davada müebbet hapis cezasına çarptırılmıştı . Üç yıl geçirdiği hapis hayatı onu yıpratmak için yeterliydi . Soğuk, sessiz koğuşlar Sami'nin içindeki ateşi söndürmeye yetmemişti . Kendisine kumpas yapıldığını söylüyor ancak kimse ona inanmıyordu , aksine ona, tutuklama kararı çıkaran savcıları kahraman ilan etmişlerdi .

Tomris eşini sık sık ziyaret etmeye giderdi. Her ziyaretinde Sami'nin biraz daha çöktüğünü görebiliyor ve buna dayanamıyordu . Daha fazla dayanamayıp üniversite kariyerine bir süre ara verdi .

Nihayetinde Sami'nin suçsuz olduğuna ve ona kumpas kurulduğuna karar veren mahkeme 21 Nisan 2016 tarihinde yerel mahkemenin verdiği kararı bozarak , Sami'yi özgürlüğüne kavuşturdu .

Profesör olabildiğince Tomris'e destek olmaya çalışırdı . Adaletin er yada geç gerçekleşeceğini gibi bir kaç klişeleşmiş sözler söyleyerek onun moralini düzeltmeye çalışırdı .

Tarikatla mücadele etmek istiyorsa Tomris'ten öğreneceği birkaç tüyo mutlaka vardı . Tomris şuanda fakültede öğleden sonra vereceği ders için hazırlık yapıyordu . Profesör onu odasında bulacağından emindi , öyle de oldu . Odaya giren Profesör,Tomris'i masanın üzerinde bir kitaba karalama yaparken yakaladı . Selam verdikten sonra masanın ön tarafındaki deri koltuğa oturdu . Bir süre sessiz kaldı , Tomris'in , işini bitirmesini bekledi . Beklerken de sehpanın üzerinde duran örgü modellerinin bulunduğu dergiye göz attı .

Tomris'in tek hobisi annesinden kalma örgü işleme geleneğini sürdürmekti . Her ne kadar buna fırsat bulamasa da boş vakitlerini fakültedeki ofisinde örgü örerek değerlendirirdi.

Tomris işini bitirdikten sonra Profesöre dönerek " Eeee göktaşı hakkında başka şeyler bulabildin mi ?" dedi . Profesör içten olmayan şekilde gülümsedi "Hayır ,başka işlerle meşguldüm" demekle yetindi .

-Başka işle ha . Göktaşından önemli başka ne işin olabilir ki?

İkide bir kapıya bakan profesörün rahatsızlığını fark eden Tomris , ayağa kalkıp kapının sürgüsünü çekti .

-Hadi şimdi çıkar bakalım ağzındaki baklayı .

-Sana birkaç soru sormam gerekiyor ve bu sorular bilimsellikten biraz uzak . Bizzat bu olayı yaşadığın için tecrübeli olduğunu düşünüyorum.

Alagan-Element Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin