Multimedya Sudenin Kınada Giydikleri
Bugün sudenin kınası vardı.Alperde bekarlığa veda partisi düzenlemişti bizimkilerde onlaydı.Hep birlikte çocuklarda dahil kuaföre gitmiştik.Hepimiz saçlarımızı yaptırmış beklerken sudeninki daha olmamıştı çünkü kızımız iki kere saçını beğenmeyip baştan yaptırmıştı."Oh be sonunda bitti"dedi sude.Hepimiz sudeye baktığımızda gerçekten güzel olmuştu ve en önemlisi sude beğenmişti.Kınanın yapılaçağı yere gelince sude için ayrılan odaya girdik.Sude kırmızı gelinliğini giyip yanımıza geldi."Olmuş mu?"Süper olmuşsun bebeğim"dedim ve kızlarda onayladı.Daha sonra biz bizim küçük bıdıkları giydirdik ve kendimiz giyindik.
Kısa süt mavisi olan elbiseler kınada giydiklerimiz uzun olanlar ise düğünde giydiklerimiz.
Davetliler gelince sude yakın akrabalarınla selamlaştı.Ne kadar oynadıysak çok yorulmuştuk."Teyzecim annem nerede?."Annen senin bindallını bulamaya çalışıyo bebeğim sude teyzenin kınası olucak ya şimdi."Hımm tamam teyze bizde gidelim mi?"Yekta aras bebeğim siz burda annanenizin yanında durun biz gelicez tamam mı canlarım."Tamam teyze"dediler.Bende mirayla alyayı ellerinden tutup sudenin odasına götürürdüm.Sıla alyaya bindallısını giydirmişti.Gülsümde sudeyi hazırlıyordu.Bizde mirayla tefleri ve kırmızı taçları dağıtıyorduk.Mirada kendine kırmızı uzun tüllü bi taç alıp taktı."Yakıştı mı annecim?"Çok güzel oldun birtanemmm"deyip öptüm.Sudede çok güzel olmuştu maşallah.Odadan hep birlikte çıkıp bir iki tur attıktan sonra sudeye özel olarak hazırlanmış yere oturtturduk.Sude daha otururken ağlamaya başlamıştı bizde onu görünce duramadık ağladık.Kına yakıldıktan sonra sudenin eline kırmızı şeyden geçirip oynamaya başladık.Zaten saat geç olunca erkeklerde gelmişti yarın büyük gün olduğu için evlere gittik.
Düğün Günü
Bugün sudenin düğünü vardı.Ateş mirayla bizi kuaföre bırakacaktı."Görüşürüz canım."deyip ateşi öptüm oda "Görüşürüz güzelim"deyip mirayla ikimizi kocaman öptü.Ateş alperin yanına gidecekti.Kuaföre girdiğimizde kızlar saçlarını yaptırıyordu ama bu sefer sudeninki önce bitmişti ve giyinip oturmuştu.
Bende geçip saçımı yaptırdım.Daha sonrasında miranın saçını balık sırtı ördüm ve tokalar taktım.Hazır olduğumuzda düğün yerine geçtik.Sudeyi direk gelin odasına soktuk.Malum karşı taraf damat odasıydı.Sude ayakkabısının altına oyuncu arkadaşlarını ve kocaman harflerle kıvançın ismini yazmıştı bu gidişle evde kalıcak yoksa.Misafirler geldimi diye baktık ve herkes gelmişti bu sırada alperde odaya gelmişti sudeyi almak için.Onları yalnız bırakıp bize ayrılan masaya geçtik.Daha sonrasında el ele tutuşup merdivenlerden inmeye başladılar onlar inerken konfetiler patlıyordu.Nikah masasına oturulup nikah memurunun sorduğu sorulara ikiside yüksek sesle "evett"diye karşılık verdi.Nihak cüzdanını almadan sude alperin ayağına bastı.Ve zafer gülüşü yapıp evlilik cüzdanını eline aldı.Başta ikisi dan ederken bizde kalktık benle ateş abimle sıla gülsümle mert mirayla yekta alyayla aras dans ediyorud hatta arada eş değişiyorlardı.Kıvança baktığımızda bi kızı dansa kaldırmıştı kızda güzelmiş yalnız.Ve kıvançtan beklenen hareket geldi.Kızı öpmüştü tabi kız durur mu yapıştırdı tokatı.Helal kız sana.Haylaz çocuk işte.Gecenin sonlarına doğru sude çiçek atıcaktı bekar kızlar toplanmıştı.Sude çiçeği attığında kıvançın öptüğü kız tutmuştu.Bizde biraz daha oynayıl eğlendikten sonra ordan eğlenceye gittik.Bölüm sonu canlar.Nasıldı bakalım Beğendiniz mi.Umarım beğenmişsinizdir.Oylamayı ve yorum yapmayı unutmayın.
Seviliyorsunuz.
Yazarınız💜