Yuni pov
Aku menyuap makanan ke dalam mulut aku selepas itu aku melihat sahabat aku yang masih busy dengan buku lukisannya. Makanan dihadpannya pun masih belum disentuh.
'Nasib dapat kawan gila melukis'
"Jisoon"
"Makanlah...nanti lapar pula dalam bas"kata Yuni seperti merayu.
"Oklah"oleh sebab sayangnya pada kawan dia menutup bukunya and makan.
Fast forward
Dalam bas
"Jisoon"
"Hmm"
"Nah aku ada beli coklat tadi"
"Wow thanks"Mereka pun makan coklat bersama sambil berbual.
Selepas 2jam perjalanan ke rumah mereka. Akhirnya mereka sampai. Mereka perlu mendaki bukit ke rumah mereka yang berada di atas bukit dan sekelilingnya hutan.Sedang berjalan tiba2 tangan Jisoon menghalang jalan aku.
"Asal kau ni"soal aku.
"Aku rasa tak sedap hati"
"Perasaan kau je jomlah lambat sampai nanti"
Sedang berjalan tiba-tiba ada sekumpulan manusia di hadapan mereka. Seorang lelaki berjalan mendekati mereka.
"Hai kita jumpa lagi"
"Hai suho tak sangka kau boleh jalan dalam waktu macam ni"
"Yeah and untuk pengetahuan kau cuaca dah nak hujan and kita berada dlm hutan so memudahkan kami untuk bunuh kamu berdua"
"Jangan harap kau dapat"Yuni mula mengeluarkan pedang krystal dari tangannya dan mula menyerang Suho mankala Jisoon hanya duduk di atas jalan dan mengeluarkan buku lukisannya,pen dikeluarkan dan melukis. Sungguh tenang mukanya walaupun beberapa orang sedang berlari mendekatinya untuk menyerang tetapi mereka dihalang oleh sesuatu seperti ada dinding sekeliling Jisoon.
"Yes siap " burung besar berwarna merah keluar dari buku itu dan menyerang mereka. Selepas ahli itu lari mereka pun lari bertempiaran dan burung itu pulak kembali pada bukunya.
"Daebak ah kau Jisoon"
"Takdelah kau hebat lagi"
"Jomlah sambung pergi aku lapar gila"
"Bukan kita baru lepas makan"
"Tu sarapan sekarang makan tengahari"
Mereka pun sambung berjalan ke rumah mereka.
--------------
Nobody pov"Annyeoung"Jisoon dan Yuni memasuki halaman rumah itu dan ternampak Jenny sibuk membebel seorang diri.
"Kenapalah pokok dunia ni lambat tumbuh susahlah macam ni?"
"Wuish sedap membebel kat pokok"perli Yuni.
"Oh korang bila sampai tak perasan aku"
"Baru je tadi, kau ni sibuk membebel kat pokok kesian pokok tu kena hadap"Kata Jisoon.
"Ala salah pokok ni lambat tumbuh"
"Gunalah kuasa kau tu pun susah"kata yuni.
"Oh yeah jugak"
"Kesian kau jenny otak slow"kata jisoon dengan campuran kutukkan.
"Erh...pergilah masuk Kiyun dah masak"
"Ok bye"Jisoon dan Yuni pun masuk ke dalam rumah.
Malam itu Jaehyun memanggil semua ahli grupnya untuk membuat satu perbincangan di ruang tamu.
"Ok jadi Yuni dan Jisoon kamu berdua jumpa tak mereka?"
"Erm...tak"balas mereka berdua sambil menggeleng.
"Kami cuba dah periksa setiap tempat dekat situ. Memang tiada tanda mereka"
"Jae susahlah nak jumpa mereka takde ke hint yang boleh bawa kita ke mereka terus"tanya Jenny.
"Hmm entahlah tapi baru ni aku ada kaji buku pemberian raja kita dan aku ada jumpa hint baru ni ia boleh bawa kita ke lokasi terakhir mereka"
"Apa hint tu?"
"Erm...tempat syurga flora"
"What?"terkejut mereka di situ lagi2 Jenny.
"Aku rasalahkan ia tuju pada tempat yang penuh dengan pokok"kata Yuni
"Mean perkampungan"sambung si Jisoon.
"Aku rasa kat Busan sebab situ kan agak perkampungan"Teka Minjae.
"Jadi Jenny,Minhoon dan Minjae akan pergi ke sana dan seperti biasa kalau jumpa mereka bawa ke sini"kata Jaehyun selaku ketua mereka.
"Ok"kata mereka bertiga.
"Tak sabar nak pergi sana mesti cantik"Kata Jenny dengan teruja.
"Mybe"kata Minhoon pulak.
______
Thanks to the:
Sorry kalau agak hambar part ni.
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...