42

58 2 1
                                    

Majlis perayaan menyambut kemenangan peperangan dan perlantikkan Namjoon dan Jaehyun sebagai pemerintah Emerald Kingdom disambut meriah. Semua orang menari dan berseronok sehingga tak ingat dunia.

"Eh aku baru perasan"Yuni melilau mencari seseorang.

"Cari siapa?" Tanya Jenny.

"Mana Minhoon dengan Jimin?"

"Date"

"Awal date tu

"Biarlah lagipun majlis ni nak tamat dah"kata Jaehyun.

"Hai"

Kami serentak memandang belakang.

"Maharaja" Kami semua menunduk kepada Maharaja Light Kingdom.

"Kenapa nak kena tunduk bagai? Panggil sahaja saya Bosun. Tahniah atas kemenangan kamu dan Ratu Jaehyun Pedang Light Sword tu milik kamu. Jaga dia elok-elok. Oklah bye"

Kami melihat Bosun yang semakin hilang dalam kelompok manusia.

"Jae Namjoon bila nak kahwin? Sebab kamu berdua kan dah diberi tanggungjawad sebagai Maharaja dengan  Ratu jadi mesti lah kamu berdua kena tu kan"Tanya Jin tapi dibalas kesepian oleh mereka berdua.

"Okey kita bagi mereka berdua bincang. Jom kita pergi makan"Ajak Minjae. Mereka semua pergi ke meja makan kecuali Namjoon dan Jaehyun.

"Erm...kita pergi pantai nak?" Tanya Namjoon.

"Boleh je"

*******
Jaehyun pov

Kami berjalan persisiran pantai. Bulan mengambang menyebabkan air pantai kelihatan berkilat. Cantik.

"Erm..Jae..sa-ya. I mean kita tahu yang kita memang bakal berkahwin tapi aku still nak buat ni dulu"

"Apa maksud kau?"

Namjoon mengeluarkan cincin dari poket dia dan melutut di hadapan aku.

"Jung Jaehyun will you marry me?"

Aku mengangguk kepala aku kegembiraan. Kedengaran orang menepuk tangan dan baru aku perasan ahli Fighter dan bts ada di sini.

"Congrat!!!" Ucap mereka serentak.

Namjoon mendakap badan aku menambah lagi kemeriahan mereka.

"Rasa macam tonton movie romantik dah kat sini"

"Tak ada popcorn!!"

The End
____________



The FighterWhere stories live. Discover now