3

91 10 5
                                    

Pada pagi yang indah ni dibingitkan oleh jam hidup mereka Kiyun.

"Wake up wake up WAKE UP!!!"

"SENYAPLAH!!" Jerit penghuni rumah itu.

"Wuish marah"

"Lebih baik korang bangun kalau tak aku buat sonic scream kat sini biar gegendang telinga korang pecah"

"Yelah...nenek Kiyun"kedengaran suara Jenny memanggilnya setan.

"Kurang ajar! Aku muda lagi okey!"Kiyun pun menyambung kerja memasaknya.

Beberapa minit kemudian...

"Wahai anak beruk sekalian mohon turun ke bawah untuk sarapan"kelihatan Jenny turun ke bawah sambil menggalas beg. "Jenny tak sangka kau ngaku kau anak beruk"kata Kiyun sambil terkekek-kekek ketawa.

"Aku nak letak beg je bukan sarapan"

"Lorh aku gurau je jangan marah"

"Gurau berpada-pada kan tak pasal2 muka kau merah kena tamparan kuasa flora aku"

"Anneyoung"Minjae memasuki rumah dengan surat khabar yang baru dibelinya lalu duduk di sebelah Jenny di meja makan.

"Rajin kau pergi beli"kata Jenny.

"Ala ni pun sebab aku nak cek mana tahu ada rumah atau bilik untuk disewa dekat busan"

"Ooo.."

"Hye Jen"kata Minhoon sambil menggalas beg ungunya.

"Hye Min"

"Hye Jenny je aku kat tepi dia ni tak nak hye"

"Hye Minjae"

"Hye...."Minjae pun mula menyelak surat khabar itu.

"Tak guna spek mata?"tanya Jenny.

"Kau ingat aku tua nak guna spek mata bagai"

"Ooo..jadi aku yang guna spek mata ni tua lah"Jaehyun yang sedang menuruni tangga mula menjeling Minjae.

"Taklah aku gurau je"kata Minjae sambil tersenyum kambing.

"Huh ngajuk setahun"kata Jaehyun dengan muka masanya.

"So childish"perli Kiyun.

"Weh mana Jisoon dengan Yuni?" Tanya Jenny untuk mengelakkan drama merajuk Jaehyun.

Minhoon hanya mengangkat bahu manakala Minjae hanya sibuk menyelak surat khabarnya.

"JISOON YUNI BREAKFAST!" Jerit Kiyun.

"Sekejap..."kedengaran Jisoon membalasnya tapi Yuni? Jom kita cek bilik dia. Apabila masuk bilik itu akan nampak gadis rambut berwarna coklat keluar dari tandas dengan lengkap berpakaian sambil mengelap rambutnya,dia menggeleng kepalanya selepas nampak sahabatnya masih terbongkang.

"Yuni bangun cepatlah pergi mandi"

"Malas"

"Apa kau ni bangunlah"

"5 minutes"

Jisoon hanya mampu menghela nafas,dia mengambil buku lukisannya dan pennya. Apa yang dapat tolong dia waktu macam ni? Dia ternampak lukisan burung gergasi apinya,dia mengelengkan kepalanya mungkin terbayang kawanya diserang burung api itu.

"Hah idea"Dia melukis sesuatu pada bukunya. "Okey siap" dan jeng2 keluarlah kucing.

Jisoon mengusap kepalanya dan melihat kucing itu bergerak ke arah Yuni,dia memanjat atas badannya

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Jisoon mengusap kepalanya dan melihat kucing itu bergerak ke arah Yuni,dia memanjat atas badannya.

"Meow Meow Meow"

"Erhh..datang dari mana kucing ni?WHY SO CUTE?!"

"Aku tahu kau mesti suka"

"Comelnya...tengok mata dia bulat,reben kat leher dia pun comel"

"Hahaha..dahlah pergi mandi,Kiyun dah suruh kita turun breakfast"

"Ok bye kucing comel"

"Meow meow meow"

Fast forward

Suasana waktu itu menjadi muram apabila Jenny,Minhoon dan Minjae perlu pergi ke lokasi misi mereka.

"Korang janji tolong jaga pokok-pokok aku kalau tak Kiyun asyik kena pergi kedai beli sayur"kata Jenny sambil mengelap matanya manakala Minjae sudah mengalirkan air mata.Minhoon pula hanya memandang kawan-kawan mereka dengan pelik.

"Kitorang janji"jawad ahli lain. Mereka berpelukan untuk kali terakhir.

"Bye jaga diri tau"

"Take care"

"Love you"

Mereka hanya melihat Jenny,Minhoon dan Minjae berjalan keluar dari pagar automatik mereka yang tak perlu remote control atau apa2 memang buka dan tutup sendiri. Hantu👻.
_________

"Minjae dah jumpa ke rumah sewa?" Tanya Jenny.

"Rumah tak jumpa,bilik jumpa"

"Bilik tu muat ke untuk 3 org?" Tanya pulak Minhoon.

"Entah"

"Ala kalau tak muat pun dape tidur kat mana2 aku okey je"kata Jenny.

"Betul tu"sokong Minjae.

"Sepatutnya kita mintak Jisoon lukis burung untuk kita tak perlu jalan kaki"kata Jenny dalam keadaan malas.

"Pemalas tul elok apa boleh jogging"kata Minjae. Mereka pun meneruskan perjalanan mereka ke stesen bas untuk pergi ke Busan yang mengambil masa 2jam 30minit.

Fast forward

"Tu ke rumah dia?" Tanya Jenny sambil menunjuk sebuah rumah banglo dua tingkat.

"Yeah! Kita dah jumpa"jerit Minjae.

"Slow sikit suara malulah"kata Minhoon sambil menutup mulut Minjae.

"Sorry"

"Aku tekan loceng eh?" Tanya Jenny.

"Tekanlah"kata Minjae dan minhoon serentak.

Jenny menarik nafas sedalam2nya.

"Ready?" Tanya Jenny pada Minhoon dan Minjae. Mereka mengangguk kepala sambil menunjukkan thumb ups pada Jenny. Jenny pun melihat tajam pada butang loceng itu.

Ting tong ting tong ting tong ting tong

"SIAPA TAK RETI BAHASA TEKAN LOCENG MACAM ORANG TAK BETUL NI" kedengaran suara lelaki yang membebel macam Mak cik pasar berjalan keluar dari rumah.

"Cari siapa korang ni?" Tanya lelaki tu.

"Erm...rumah ni ke ada bilik untuk disewa?" Tanya Minjae.

"Haah kenapa? Nak sewa?"

"Taklah bakar"sampuk Jenny. Lelaki tu memandang Jenny tajam manakala Minhoon sudah memberi isyarat diam pada Jenny.

"Haah kami bertiga nak sewa"kata Minjae.

"Ooo boleh je tapi bilik tu ada 1 katil je tapi katil tu besar jugaklah lebih kurang size Queen macam tulah"

"Ooo kami okey je"

"Masuklah macam tu"lelaki tu membuka pagar untuk mereka bertiga masuk.

"Jin hyung siapa yang hyung sembang?" Terdapat seorang lelaki berambut warna grey menuruni tangga sambil mengusap rambutnya ke belakang.

"Oh mereka ni nak sewa bilik yang kosong tu"

"Ooo...Park Jimin imnida panggil Jimin je"

_________

BTS watak terbaru.Sorry if not like.

Thanks to the:

Izz_yani
Katagami_Hanako
atiqahnajwa52415

The FighterWhere stories live. Discover now