Burung Jisoon selamat mendarat di halaman istana mereka. Semua ahli Fighter dan BTS dalam keadaan yang amat selekeh dengan darah yang mengalir di badan mereka,luka2 yang teruk dan baju yang terkoyak.
"Hyung tolonglah gunakan kuasa hyung badan kook sakit sangat" rayu Jungkook pada Jin.
"Hyung pun penatlah?"
"Ala...hyung pleaselah"rayu pulak V dan Jimin.
"Haish yelah2 nanti hyung guna kuasa hyung" Akhirnya Jin mengalah kerana malas mahu melayan kerenah Jimin,V dan jungkook manakala Rapmon,Jhope dan Suga hanya memerhati,ahli Fighter pula hanya menggelengkan kepalanya.
Jenny pergi ke arah tanamannya dan memetik berapa helai daun-daun pokok herbanya untuk membuat ubat untuk luka sahabtnya.
Fast forward
Sejak rumah bertukar pada istana mereka mempunyai bilik sendiri. Semua ahli Fighter pergi ke bilik Jenny unuk menyapu ubat pada luka mereka.
Bilik Jenny.
"Jenny teruk sangat ke luka aku?" Tanya Minhoon pada Jenny.
"Mestilah tngok belakang kau ni bertanda boleh jadi parut ni tau kalau luka ni dalam lagi"
"Dekat perut aku ni ada jugak luka tapi yang ni aku sapu sendiri"
"Nah sapu lalu"Jenny memberi mangkuk ubatnya pada Minhoon manakala Ahli Fighter lain sibuk bersembang sambil menyapu ubat pada luka mereka sendiri.
"Weh nak tanya boleh?" Tanya Jenny.
"Tak boleh"balas Jisoon.
"Talk to my hand"kata Jaehyun.
"Hahahaha"ahli Fighter lain mula ketawa manakala Jenny hanya memandang dengan menyampah.
"Dah2 kesian Jenny cepatlah kata"kata Kiyun. Jenny kembali senyum dan mula berkata.
"Korang ada tak rasa apa-apa bila tngok ahli BTS tu"
"Hmm...nak jujur ke tipu"kata Jisoon.
"Mestilah jujur jarang sangat orang nak yang tipu"
"Bukan jarang tak pernah"kata Kiyun.
"Orang gila je nak tipu"kata Minjae pulak.
"Hahaha ok2 aku tak rapat mana dengan mereka tapi lah Jhope tu yang buat aku rasa lain"
"Lain...apa?" Tanya Minjae.
"Macam berdebar2"
"Wuuuuuu"Minhoon,Jenny dan minjae buat bunyi serentak.
"Tahniah"kata Minjae sambil menepuk tangannya.
"Yuni pulak ada tak?" Tanya Minhoon.
"Errr heheheh entahlah mungkin ada"
"Wow..... siapa gerangan beruntung"kata Jenny.
"Secret"
"Ala...beritahu jelah"kata Jaehyun.
"Pandai Yuni secret2 tu"kata Kiyun.
"Tak sedia nak beritahu"
"Dah jae dengan kiyun" Tanya Jenny.
"Erm..entahlah nak kata Suga tu sweet tak jugak dia nampak macam pemalas tapi dia tu cute sebernannya"
"Baguslah akhirnya kita semua normal ada rasa berdebar-debar dan suka pada lelaki"kata Minjae.
"Tulah sebelum ni tkde pun rasa apa2 bila tngok lelaki"kata jisoon pula.
"Tak sangka Kiyun suka mamat putih tu"kata Yuni. Kiyun hanya pandang dengan blur.
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...