8

53 7 3
                                    

Situasi the fighter.

"Like always"Jisoon mengeluarkan buku lukisannya dan bukan muka surat di mana ada lukisan burung2 kecil yang berkuasa air. Tiba2 dia terdengar suara2 bersembang di luar pagar rumah,dia berjalan ke arah pagar tu dan secara tiba2 pagar itu terbuka sendiri dan dia nampak muka yang dia rindui.

"Jenny,Minhoon Minjae seriuslah korang balik dah".Mereka pun berpelukan."Cepatnya korang balik,korang jumpa dah ke mereka?"

"Yup cuba tengok belakang kitorang"

Jisoon ternampak 7orang lelaki berjalan ke arah mereka.

"Hm...kalau macam tu masuklah rumah tak elok biar tetamu tunggu kat luar"Mereka pun memasuki rumah itu.

"Wah rumah ni tak berubah pun"kata Jenny sambil melihat sekeliling rumah tu.

"Over lah korang baru pergi 3hari lagipun buat apa ubah rumah ni cantik dah"

"Hahaha Jenny tu memang"kata Minjae yang berdiri di pintu. Jenny memandang Minjae dan matanya mula membulat.

"Wuish lipas"kata Jenny lalu berlari ke bilik diikuti Jisoon mankala Kiyun yang berada di dapur tu mula duduk di atas meja makan.

"Mana lipas?" Tanya Minjae sambil memandang bajunya. Ahli BTS yang berada di belakang Minjae mula mengundur kebelakang.

"Minjae cuba pusing"kata Yuni. Apabila Minjae pusing ternampak seekor lipas bergantung di belakang badan Minjae. Yuni mengambil buku tebal dan memukul lipas itu atau lebih kurang memukul Minjae.

"Aduh"kata Minjae,lipas itu jatuh dan mati. Minhoon dan Jaehyun menepuk tangan.

"Daebak Yuni sekali pkul mati terus"kata Minhoon.

"Hahah sekarang siapa nak buang?" Tanya Jaehyun.

"Biar aku buang"kata Minhoon lalu menggunakan kuasa mind control untuk menerbangkan lipas itu ke tong sampah yang ada di dapur. Kiyun yang hanya memerhatikan mereka di dapur itu terkejut dengan kehadiran lipas terbang itu lalu berlari ke ruang tamu.

"Korang bertujuh marilah masuk lipas tu dah mati pun"ajak Jaehyun pada BTS.

"Lipas tu dah mati ke?" Tanya Jenny yang sedang menuruni tangga dengan tuala berada di leher diikuti Jisoon yang sedang melukis sambil berjalan.

"Sampai hati kau Jenny lari macam tu je tinggal aku dengan lipas jijik tu"kata Minjae.

"Sorrylah tapi kalau lipas aku memang tak boleh"kata Jenny.

"Apalah nama je pahlawan flora tapi nampak serangga lari"kata Yuni manakala Jenny mula menjelingnya.

"Dah2 ok jadi semua duduk,aku nak bincang ni"arah Jaehyun. "Ok jadi mari kita tepuk tangan pada Minhoon,Jenny dan Minjae sebab dah menjumpai orang yang kita telah cari berminggu-minggu" Semua termasuk BTS menepuk tangan.

"Ok jadi semestinya kita perlu intro diri jadi aku akan mulakannya,Jung Jaehyun imnida 17tahun power future seen dan aku leader pada Fifhter

"Kang Kiyun imnida 17tahun sonic scream dan Ghost voice"

"Jung Jisoon imnida 17tahun power force quick dan Life draw"

"Kim Yuni imnida 17tahun power krystal manipulation"Pada waktu tu giliran Minhoon introkan diri tapi Minhoon hanya sibuk berbual dengan Jenny yang duduk sebelahnya.

"Huish busy berbual sampai tak sedar giliran intro"kata Jaehyun.

"Lah kena intro lagi?" Tanya Minhoon.

"Hah yelah cepat"

"Park Minhoon imnida 17 power mind control"

"Kim jenny imnida 17 flora manipulation"

The FighterWhere stories live. Discover now