Situasi The Fighter
Jisoon sedang melukis sesuatu pada bukunya sambil melihat pokok2 yang ditanam Jenny. Tiba2 keluarlah burung2 kecil warna biru menyiram pokok2 di situ dengan kuasanya.
"Yow Jisoon tengah buat apa?" Tegur chingu nya Yuni.
"Tolong siram pokok"
"Ooo jom berlatih lama dah kita tak berlatih sama2"
"Jomlah gitu" Jisoon melukis tempat pemanah mankala Yuni membuat alat pemanah krystal nya. Yuni mula menyasarkan pemanahnya. Satu tembakan,dua tembakan,tiga tembakan
"Wah kau semakin baik"kata Jisoon kagum selepas lihat ketiga2 tembakan kena pada bulatan tengah sahaja.
"Kau pulak buat"kata Yuni.
"Hahaha aku tak perlu buat" Jisoon melukis alat pemanah dan apabila lukisan itu keluar ia mula memanah dengan sendirinya dan ia memanah tepat mengenai sasaran.
"Untunglah lukisan hidup. Eh jap dah kalau kau lukis pedang saja,pedang tu gerak sendiri ke?"
"Yup ia ikut keinginan pelukis tulah"
"So kau boleh je memanah sendiri tapi kau malas"
"Yes well" kata Jisoon bangga.
"Eh kau ni pemalas betul"kata Yuni sambil buat gaya nak pukul Jisoon.
"Weh korang berlatih ke?" Tanya Jaehyun.
"Haah,nak join ke?"kata Yuni.
"Boleh jugak"Jaehyun mengambil alat pemanah milik dia dan mula memanah.
"Dua kena sasaran 1hampir terkena oklah tu"kata Jisoon.
"Wuish berlatih tak ajak"kata Kiyun sambil berlari-lari ke arah mereka
"Kau tak boleh"
"Asal?"
"Kau mesti nak berlatih guna suara kau"
"Ala tak boleh ke?"
"Mana boleh nak telinga kitorang pekak ke?"
"Yelah2" Kiyun akhirnya mengalah dan hanya berdiam diri pada waktu tu.
"Hmm Kiyun apa kata kau join kitorang berlatih memanah ni"ajak Jisoon.
"Boleh jugak"Kiyun kembali gembira dan join mereka berlatih memanah.
Malam itu.
Mereka melepak di ruang tamu dengan aktiviti masing-masing seperti Jaehyun bersembang dengan Kiyun,Jisoon melukis dan Yuni baca novel.
"Weh korang apa kata kita lepak dekat tasik tengah hutan tu?" Tanya Jaehyun.
"Lah malam2 hari ni"balas Yuni kerisauan.
"Apa salahnya lagipun hari ni bulan penuh"
"Boleh jugak"kata Kiyun.
"Aku ok je"kata Jisoon pulak.
"Kalau semua setuju bawaklah pedang atau alat berlawan korang"
"Kenapa?" Tanya Yuni,Jisoon dan Kiyun.
"Bawak jelah"Semua pun akur dengan arahan Jae kalau lawan habislah marah dia.
Di tasik.
"Lama tak lepak sini"kata Kiyun.
"Tulah sedap betul nyaman rasa"kata Jisoon pulak sambil melukis.
"Kau ni tak habis2 lukis berhenti jugak sekejap melukis bukan hilang pun buku tu"kata Yuni.
"Biarlah my hobby"balas Jisoon.
"Biarlah Jisoon asalkan kita dapat spend time sama2"kata Jaehyun untuk hentikan perbalahan antara Jisoon dan Yuni.
"Hmm..jom mandi kat tasik"ajak Kiyun.
"Tak sejuk ke?" Tanya Yuni.
"Aku tak bawa baju lebih lah"kata Jisoon.
"Korang celup kaki je dulu nanti bila Jenny,Minjae dengan Minhoon dah balik kita lepak sini balik"kata Jaehyun. Mereka pun mengangkat sedikit seluar mereka lalu mencelup kaki mereka dalam air.
Tiba2 kedengaran semak dan suara2 orang.
"Suara siapa tu Jae?" Tanya Kiyun.
"Korang cepat siap sedia" arah Jaehyun dan mereka pun bersedia dengan alat masing2.
Semakin lama bunyi semakin kuat dan
keluarlah...
...
....
...
..
..Arnab???
"Lah ingat apalah"kata Yuni dan tiba2 keluarlah ahli manusia taklah Exo.....
"Hello terkejut tak?" Tanya Suho.
"Entah aku rasa arnab tadi keluar lagi terkejut" kata Jaehyun disetujui kawannya.
"Hmm kalau macam tu dapelah EXO SERANG!!!" Mereka pun berlari ke arah Jaehyun,Kiyun,Jisoon dan Yuni manakala mereka bersedia dengan alatan mereka.
"Eh SEKEJAP2!!" Kata Yuni lalu pergi ke arah Jaehyun.
"Asal kau mintak stop"tanya Jaehyun.
"Yelah kau gila ke nak lawan diorang kita boleh tercedera tau"kata Yuni perlahan.
"Asal lak?"
"Bulan pernama weh lupa ke?"
"Haah lah Jae bahaya kalau kita lawan waktu gini"kata Kiyun manakala Jisoon mengangguk kepalanya.
"Hmm..ok dape aku ada plan"kata Jaehyun lalu pergi ke arah Exo.
"Ok jadi korang tahu hari ni bulan purnama jadi korang mesti lain dari lain jadi macam mana kalau satu lawan satu. Adil kan? Lagipun korang ramai kitorang sikit jadi cara ni lebih elok setuju tak?" Ahli Exo pun berbincang dan mereka mengangguk kepala mereka.
"Kitorang setuju"
"Kiyun showtime"kata Jaehyun.
"Serius"
"Yup pergilah"Mata Kiyun membulat selepas mendengar kata2 Jaehyun.
"Thanks Jae" Kiyun bergerak ke hadapan sambik membetulkan urat2nya. Exo pulak menghantar D.O untuk berlawan.
" 1,2,3 Fight"
"Showtime"kata Jaehyun.
D.o. berlari ke arah Kiyun untuk menyerang manakala Kiyun.
"Dekat lagi2 ok set"bisik Kiyun pada dirinya.
"ARGH!!!" Kiyun menggunakan Sonic scream lalu menyebabkan D.O tergolek kebalakang manakala ahli Exo lain mula berlari memasuki hutan meningglakan D.O di belakang. Jisoon,Jaehyun dan Yuni menutup telinga mereka. Selepas Kiyun habis menjerit.
"Daebak ah kau Kiyun"puji Jisoon.
"Tulah smpai tergolek orang tu"kata Yuni sambil tergelak.
"Jae kau sebernannya tahu kan Exo akan dtg sini"tanya Kiyun.
"Yup dah lama tahu"balas Jaehyun.
"Dah lepastu kau sengaja cari pasal"marah Yuni.
"Bukan aku kesian dekat Kiyun dia lama dah tak lawan guna suara dia jadi aku fikir elok biar je Kiyun guna suara dia"jelas Jaehyun.
"Ooo"Yuni dan jisoon mengangguk kepalanya.
"Thanks Jae"kata Kiyun lalu memeluk Jaehyun.
"Nak peluk jugak"kata Yuni
"Group hug" Mereka berpelukan di situ dan waktu itu waktu terindah.XD
__________Yeah siap part Spend Time. Part ni ada moral jadi pandai2lah ye.
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...