32

24 2 5
                                    

Perjalanan yang mengambil masa sebanyak 7 jam menyebabkan mereka kepenatan. Apabila mendarat ahli Bts mula berjalan agak terhuyung-hayang manakala ahli fighter sudah terbiasa.

"Sejuknya"kata Jenny sambil melihat sekeliling pokok yang tidak berdaun.

"Sekarang musim luruh kan?" Tanya Yuni.

"Yup"balas Jisoon.

"Sejuknya...rasa macam nak terjun dalam kolam air panas"kata Jhope.

"Hyung nak peluk badan hyung. Selesa ada haba"kata Jimin pada Suga.

Jimin mendekati Suga namun Suga hanya menjauhi Jimin. Jimin memasang muka masam dan pergi ke arah Taehyung.

"Oklah buat sementara ni kita berehat dekat sini. Kita buat unggun api dan alas perut sedikit dengan makanan yang kita ada"kata Namjoon.

Fast forward

Jaehyun pov

Kami menyambung perjalanan tapi rasa seperti tiada penghujung. Kami jalan tanpa arah dan tujuan menyebabkan terasa tekanan.

"Jaehyun macam mana ni? Kita tak tahu pun nak cari anak Mrs White.

"Hm...kita....pergi arah sana"Kami sambung berjalan tiba2 kedengaran bunyi serigala.

"Keluarkan pedang"arah Namjoon.

"Tak perlu dia bukan musuh"Aku menegah mereka keluarkan pedang kerana ia boleh menakutkan serigala itu.

Bunyi serigala menyalak kedengaran di sekeliling kami. Kami seperti terperangkap tapi aku tahu serigala tu baik.

"Kami bukan musuh"Kata aku untuk cuba berbaik.

"Jae kau janganlah mengarut serigala kan. Bila2 masa je kita jadi makanan dia"kata Yuni pada aku tapi aku tak peduli.

"Kami datang sini nak cari seseorang"sambung Minhoon.

Jenny pula meletakkan pedang dia ke bawah. Kami pun sama-sama meletakkan pedang ke bawah dan 4 ekor serigala keluar dari tempat persembunyiannya.

"Kami dari Emerald Kingdom datang untuk berjumpa anak Mrs White"Aku mengeluarkan rantai Mrs White sebagai bukti. Serigala itu pun seperti berkomunikasi sesama mereka dan berlari ke arah bertentangan.

"Jom kita ikut serigala itu"kata aku.

Kami pun mengikuti mereka dan tiba di sebuah gua. Kami memasuki gua yang gelap itu dan melihat sekeliling. Tiada apa. Kosong.

Tempat apa ni?

"Ni ke tempat anak Mrs Whits tinggal?" Tanya Jenny.

"Mustahil. Kuasa magik Mrs White hebat. Dia boleh buat sesuatu luar jangkaan"kata Jisoon.Kami menyambung berjalan dan tiba di sebuah dinding kosong.

"Apa ni?" Tanya Jungkook.

Serigala itu melihat kami dan berjalan menembusi dinding. Kami pula keras di situ terkejut dengan apa yang dilihat tadi.

"Boleh ke kita tembus dinding tu?" Tanya Namjoon pada kami.

"Hati yang suci je boleh tembus dinding tu" kata Jimin.

"Ok aku nak cuba. Jom Minhoon"Jenny dan Minhoon menembusi dinding itu bersama dan lesap daripada pandangan.

"Jenny!!! Minhoon!!!" Kami cuba memanggil dia tapi tiada balasan.

"Hmm..jomlah tembus lagipun takkan kita tak boleh" kata Kiyun. Kami pun sama-sama menembusi dinding itu dan tiba di sebuah ruang legar.

"Tempat apa ni? Macam istana"kata Yuni. Kami kagum melihat tempat itu sehingga tak sedar seorang lelaki berpakaian putih sedang meneruni tangga.

 Kami kagum melihat tempat itu sehingga tak sedar seorang lelaki berpakaian putih sedang meneruni tangga

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

From Beauty and the beast

"Akhirnya kamu semua sampai" kata lelaki itu.

"Anak Mrs White?" Tanya kami serentak.

"Ye,nama saya Kim Minho. Mari ikut saya ke tempat makan. Kawan kamu lagi dua orang itu ada di sana"

"Ceh tak tunggu orang langsung dua ekor tu"kata Yuni.
________

The FighterWhere stories live. Discover now