22

27 5 5
                                    

"Matilah kau Minjae,aku akan kalahkan kau kali ni"kata Jenny.

"Dalam mimpi jelah cik Jenny"

Minhoon menutup mulutnya menahan gelak manakala Kiyun memandang mereka dengan meluat.

"Drama betul.Main dam ular je cakap macam tengah perang"

"Biar je lah asalkan mereka bahagia"kata Minhoon.

"Bahagia... bahagia untuk selamanya...."Jenny dan Minjae menyanyi lagu najwa Lathif.

"Ehem"

Mereka semua memandang Yuju dengan poker face. Kacau daun betul orang time happy.

"Minhoon,Mrs White panggil kau dekat pejabat dia"

"Okey"

Minhoon berjalan pergi memasuki bangunan istana yang tersegam indah.

"Yang lain ni nak buat apa?" Tanya Yuju.

"Entah masak nasi"kata Kiyun.

"Buatlah hal sendiri"

"Memang buat hal sendiri takkan hal orang"balas Jenny.

Yuju pun pergi dari situ dengan muka masam.

"Soalan bodoh kenalah dengan jawapan bodoh"kata Kiyun.

"Jahat ah"kata Minjae pula.
________

Minhoon pov

Aku memasuki pejabat Mrs White. Berdebar betul. Apa yang Mrs White nak kata? Takkan pasal Gfriend tu? Aku melangkah masuk ke dalam pejabat tu.

"Oh Minhoon has a seat"

Aku menarik kerusi dan duduk sempat aku kerling ke arah Jaehyun. Terasa akward antara aku dan Jaehyun yelah muka straight betul. Takut aku.

"Minhoon minumlah air ni elok untuk kesihatan"

"Oh thanks"Aku mengambil cawan yang mempunyai air warna hijau. Mybe teh hijau tapi kenapa manis dan pedas sedikit. Plik.

"Teh hijau ke ni? Pelik sikit rasa dia" Aku melihat Jaehyun dengan pandangan betulkan?

"Tak lah ni air pemutus sihir" Aku terus tersembut air betul2 di muka Jaehyun.

"Eeewww dirty water"kata Jaehyun sambil mengelap mukanya.

"Sorry Jae tak sengaja aku terkejut sngt"

"Ok2 jadi tujuan saya panggil kamu ke sini untuk berbincang tentang masalah kamu"

"Apa masalah kitorang?" Tanya aku dan Jae.

"Haish kamu ni dah lupa. Oklah nevermind. Jae betulkan beberapa hari ni kuasa kamu tak boleh guna?"

"Macam mana Mrs White boleh tahu? Mrs White intip saya?" Tanya Jaehyun.

"Tkde kerjalah saya intip kamu dan Minhoon saya dah selidik perkara sebenar yang berlaku pada kamu"

"Perkara sebenar?"Minhoon dan Jaehyun memandang Mrs White dengn tertanya.

"Ye, sebernannya kamu dah disihir oleh seseorang dan dari penyelidikkan saya ia kemungkinan kamu berdua ada menyentuh sesuatu seperti haiwan atau benda"

"Ia beri kesan apa pada kitorang?" Tanya Jaehyun.

"Kuasa kamu tersekat seperti Jae dia tak boleh guna kuasa dia manakala Minhoon dia sebernannya dapat satu kuasa baru tapi dia tak boleh tahu sebab kuasa tu dah disekat jadi air hijau tadi akan menyembuhkannya cuma tunggu kesan je"

"Ooo jadi siapa yang baling pokok tu sebernannya?" Tanya Minhoon.

"Hmm...entahlah saya cuma bantu kamu hal ini je yang lain tu kamu buatlah sendiri"balas Mrs White.

The FighterWhere stories live. Discover now