Suga dan Kiyun berdiri saling membelakangi menunggu serangan dari sesuatu yang susah dikenal pasti.
"HAHAHAHAHA!! Kau takkan dapat lawan AKU....Aku satu ciptaan yang takan dapat ditembusi"suara itu berbunyi sekeliling pantai itu.
"Kita lihat nanti siapa yang akan ketawa"Suga melihat sekeliling tidak kelihatan ketakutan pada dirinya.
"Suga kenapa kau cakap macam tu? Kalau kita mati macam mana"bisik Kiyun perlahan. Dia sangat takut sekrang ni.
"Kiyun kita pahlawan. Kita tak patut takut. Biar kita mati tapi bukan dengan menjadi pengecut. Biar kita mati dengan gelaran pahlawan yang boleh dicontohi"kata Suga panjang.
Kiyun terdiam. Betul kata Suga. Aku perlu menjadi berani. Muncul bayang berbentuk manusia. Bilangan yang banyak membawa perasaan gentar pada dirinya tapi dia memujuk diri untuk memberanikan diri lagipun sebelum ni dia ada menyerang benda serupa kenapa sekarang ni dia tak boleh.
"Kau akan mati"kata bayang-bayang itu serentak. Mereka mengeluarkan kuku dan menyerang.
Suga memetik gitar dan keluar beberapa pedang kecil terbang ke arah bayang-bayang itu. Kiyun pula menyanyi kecil memanggil sahabat hantu dia untuk membantu dia. Banyak bayang-bayang tumbang diserang perkara ghaib dalam masa yang sama Kiyun menggunakan sonic scream.
Namun jumlah bayang2 keparat itu masih banyak. Haish kuasa ghaib apa ni.Suga dan Kiyun saling melindungi sesama walaupun hakikatnya mereka mengalami cedera parah.
"Yow berlawan tak ajak"Kiyun dan Suga memadang pada arah yang sama. Mereka tersenyum nampaknya pertolongan dah sampai.
Ahli BTS dan Fighter sama2 menyerang bayang-bayang itu. Tiba2 kedengaran bunyi terompong. Bayang2 itu pun hilang. Ghaib betul.
"Bunyi apa tadi? Datang dari mana?" Tanya Minjae.
"Entah tapi kemungkinan dari segi firasat aku. Esok dia akan datang serang lagi jadi kita kena bersiap esok"kata Jaehyun.
"By the way thanks datang kalau korang tak datang. Kami berdua boleh terkubur dah dekat sini"kata Kiyun.
"Sama2 tu pun nasib baik Jaehyun kejutkan kami semua kalau tak lena jelah kami tidur"kata Namjoon.
"Sekarang elok kita balik. Aku nak kena sembuhkan balik luka-laku korang ni. Teruk juga serangan bayang2 tadi"kata Jin sambil membelek-belek luka2 tangannya.
Fast forward
Esok pagi
Jaehyun pov
Aku dan sahabat Fighter aku tunggu Gfriend manakala Bts berlatih berlawan sesama mereka.
Mana mereka? Semalam elok je mereka tonton kami berlawan.
"Aku rasa lah kan mereka mabuk semalam lepastu oversleep" kata Yuni.
Ada betulnya tapi kenapa aku rasa lain?
"Lepastu kita nak jumpa mereka ke?" Tanya Jenny.
"Tak ke buang masa? Banyak kerja lah"balas Jisoon.
"Kita tanya the leader. Apa keputusan leader kita?" Tanya Minhoon pada aku.
Aku melihat mereka dengan pandangan pelik. Kalau apa2 keputusan memang kena tanya aku eh? Tahulah aku ada power future seen.
"Hmm..aku setuju dengan Jisoon lagipun kita dah lama belajar bab berlawan semua ni jadi even kita pernah berperang so my opinion we don't need them"
"I totally setuju dengan perkara ni so jom kita berlatih. Kita tunjuk pada Maharaj. Kita tak perlu sesiapa ajar kita kalau kita perlu pun. Kita perlu seseorang yang sangat sangat berpengalaman"kata Kiyun.
Kami pun pergi ke Bts dan berlatih bersama. Satu moment hidup yang happy. Harap ia berkekalan atau mungkin terlalu awal berangan.
Fast forward
Kedengaran bunyi trumpet diraja berbunyi menganggu waktu rehat kami.
"Apa benda pula Maharaja? Tak puas hati ke? Ada sesiapa ke kalah pertandingan semalam?" Tanya Jenny bertalu-talu.
"Tak ada semua menang. Aku,Jaehyun dengan bts saksi semalam" kata Kiyun.
"Tapi kenapa Maharaja datang?" Tanya Jungkook.
"Bagi hadiah mungkin"balas Jimin.
"Tapi ahli Fighter jelah dapat. Kami semua tak berlawan pun semalam"Jin kelihatan agak kecewa kerana tidak dapat menunjukkan kebolehannya.
"Janganlah cakap macam tu. Buat aku serba salah lah"kata Jisoon.
"Asal apa berlaku semalam?" Minhoon sememangnya no clues sebab dia pengsan selepas menang.
"Dahlah cepat kita kena hadap Maharaja"tegur Namjoon.
Kami bersama-sama menghadap Maharaja dengan penuh persoalan. Maharaja nak bagi hadiah ke? Takkanlah.
"Terima kasih memberi sedikit masa lapang. Hm..mana Gfriend?"
Maharaja memandang sekeliling apabila perasan kelibat Gfriend tiada. Muka Maharaja yang ceria berseri2 mula menjadi kelam
Habislah.
"Kami tak tahu Maharaja. Dah lama kami tunggu dia datang tapi batang hidung mereka pun kami tak nampak"kata Namjoon.
"Selepas itu apa kamu buat?! Bersembang?!!!"
"Kami tak tahu mana nak cari mereka jadi kami terus berlatih sahaja. Kami ingat Maharaja mungkin tahu. Yelah mana tahu mereka beritahu Maharaja yang mereka tak sihat ke apa?" Panjang lebar Jaehyun beri keterangan dengan harapan Maharaja tak akan menghukum mereka dengan melulu.
"Hm...baiklah. Kamu semua boleh balik. Berehat. Kamu semua mesti penat sebab semalam" Maharaja pun memasuki semula istana.
Kami semua menarik nafas lega
"Selepas kita balik dari dunia. Maharaja terus berperangai lain. Siapa perasan?" Kata Yuni.
"Siapalah tak perasan. Dia lebih sayang Gfriend yang entah datang dari mana. Entah baik ke jahat"balas Jenny.
"Tapi boleh kata macam tu Gfriend tu mungkin baik. Kita tak boleh 'Judge book by its cover' "Aku mula tidak senang dengan kata2 Jenny. Aku lebih suka bersangka baik.
"Oklah sukahatilah. Kau tu kuasa future seen. Aku ni setakat flora je. LEMAH lepastu BODOH pulak tu"Jenny terus berjalan keluar dari situ.
"JENNY!!! Halah merajuk pulak"Aku duduk di atas kerusi dan menghela nafas kasar. Stress.
"Jenny mungkin terasa lagi pasal hal semalam"kata Jisoon. Aku mengangguk perlahan setuju dengan kata2 Jisoon.
"Dahlah Jae relaxlah biarkan je Jenny"kata Minhoon untuk menenangkan aku tapi susah. Aku masih stress banyam masalah menimpa menjadi beban bagi aku.
"Aku nak pergi cari Jenny"kata Minjae.Aku terkejut.
Oh tolonglah..
"Minjae jan-" Belum sempat aku halang. Minjae telah hilangkan diri.
"Jae ada masalah ke?" Tanya Namjoon.
"Ada. Tak lama lagi kita akan mengalami peperangan"Aku melihat Bts dengan ketakutan.
Bts dan ahli Fighter lain diam membisu. Nampaknya tanah Emerald akan ditumpahkam dengan darah lagi.
______
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...