12

48 7 2
                                    


Keesokannya

Kiyun pov

Aku sedang siapkan makanan untuk kawan-kawan aku tiba2 Jin datang tegur.

"Kiyun ada benda aku boleh tolong?" Aku pandang dia then tngok pinggan balik.

"Dekat dapur ada lagi makanan tu tolong ambilkan lepastu letak kat meja"

"Ok" Jin pun berlalu pergi.

"Yow Kiyun"

"Yow Jenny,mana yang lain?"

"Entahlah tapi Minhoon tengah packing barang"

"Ooo...boleh tak tolong ambil pinggan makanan dekat dapur"

"Boleh je"Jenny pun pergi ke arah dapur manakala aku menyambung balik menyusun semua pinggan,cawan dan lain2.

"Hai Kiyun" Leader BTS pulak datang.

"Hai Rapmon"

"Mana yang lain?"

"Entah"

"Hmmm...kejap2"

"Kenapa?"

"Kau panggil nama aku je kan tadi"

"Ye kenapa? Salah ke?"

"Mestilah salah aku tua dari kau"Aku pandang Rapmon dengan menyampah.Tegas betul.

"Jadi?"

"Jadi kau kenalah hormat aku lebih tua tau"

"Yelah atok"

"Hormat"

"Hormatlah tu"

"Please jangan gaduh kat meja makan hilang selera aku nak makan nanti"Kata Suga lalu dia duduk dan memandang pinggan yang kosong.

Aku melihat Suga dengan perasaan annoying tapi pada masa yang sama rasa cute. Haish apa yang aku fikir ni.

"Yuhuuuuu Kiyun,jangan tenung orang lama sangat"bisik Jenny ditelinga aku.

"Mana ada aku tenung lama2"kata Kiyun.

"Ceh...macam aku tak nampak"

"Betullah!"

"Dah2 duduk jangan gaduh"kata Jaehyun yang baru sampai." Kamu ni dari kecik sampai ke besar gaduh je kerjanya. Tak ada kerja lain ke?"

"Yelah2 minta maaf"kata Jenny.

Mereka pun duduk bersama2 untuk makan.

"Rapmon boleh aku tanya macam mana life kau dekat sini?" Tanya Jaehyun.

"Macam biasa je. Kami belajar membaca tu semua tapi cuma kami ada terima kelas belajar pedang dan memanah tu semua secara personal"

"Dengan siapa?" Tanya Jaehyun.

"Yoon Jonghyun"

Semua ahli Fighter terkejut.

"Kenaoa dngan reaksi korang?" Tanya Jhope.

"Tak adalah cuma guru tu dia dari sekolah kami"

Ahli BTS yang mendengarnya pelik.

"Macam mana dia boleh sampai ke dunia manusia?" Tanya V.

"Dengan pintu magis"balas Kiyun.

"Wah..."semua ahli BTS kagum mendngarnya.

"Dekat dunia ni. Korang ada macam tertarik dengan perempuan?" Tanya Jenny.

"Weh...agak2lah soalan"kata Jisoon.

"What? Aku tertanya je"balas Jenny.

"Tak...ramai orang kata kami pelik sebab tak minta perempuan jadi ada orang kata kami tak normal tapi tak peduli mana"balas Rapmon

"Nampak tak? Nasib kita semua sama macam takdir"kata Jenny.

"Hmm..mungkin omma appa kita hal ni akan berlaku jadi dia buat something like magik kepada kita"

"But why?" Tanya Jisoon.

"Tak tahu untuk mudah cari BTS"

Mereka semua mula senyap.

"Dah2 lah fikir hal tu. Kita makan je dulu"kata Kiyun.
____

Fast forward
Di bilik bacaan.

Jaehyun membaca sebuah mantera di hadapan 4buah almari dan secara tiba2 dua buah almari ditengah hilang dan terdapat sebuah pintu kayu. Ahli Fighter yang berada di tepi Jaehyun dan BTS di belakang Fighter mula kagum.

"Minhoon mana kunci?" Tanya Jaehyun.

"Nah"Minhoon menghulur kunci pada Jaehyun dan dia pun mencucuk kunci di lubang pintu dan memusingkannya. Pintu itu pun terbuka. Satu cahaya terang menusuk mata mereka.

"Yeah!! Jom masuk"kata Jenny teruja.Mereka pun memasuki pintu itu

_____________
Yeah akhirnya tamat chapter ini. Selepas ni author akan ceritakan keadaan mereka di dunia sana jadi selamat membaca part ni.

MinhoonPark
Izz_yani
Katagami_Hanako

The FighterWhere stories live. Discover now