"Weh! Jomlah selamatkan Jenny"kata Yuni.
"Relax2 Jenny boleh buat"kata Jaehyun.
______
Di gelanggangHung mula berlari di sekeliling Jenny dan mengeluarkan api secara serentak,ia menghasilkan pusaran api yang besar menyebabkan Jenny terseksa di dalamnya.
Jenny sedaya upaya melindungi dirinya dari api. Pakaiannya sudah koyak rabak terkena pusaran api itu.Mukanya berpeluh. Panas.
"Sudah ingin mengaku kalah Jenny. Macam aku kata kau paling lemah dalam grup ni. Keluar jelah"kata Hung sambil tergelak.Namun tak dibalas apa2 oleh Jenny.
"Jenny do something jangan duduk je dalam pusaran api itu. Kau boleh sesak nafas"Kata Jisoon.
"Jenny cepat keluar dari pusaran tu!"kata Kiyun pula
Apabila Jenny dengar kata2 tu,dia terus dapat satu idea.
____
Hung sebenar berhenti berlari dan hanya tersenyum sinis melihat pusaran api yang dilakukan oleh klon2nya."Lemah"kata Hung. Dia pun berpusing dan menghadap Maharaja.
"Maharaja. Bolehkah jika hamba ingin menjadi salah satu pahlawan kerajaan Emerald?"
"Hmm...beta akan pertimbangkan"
"Maharaja ini tidak adil! Jenny tidak mengangkat bendera putih lagi"bantah Yuni." Kami penat berlatih siang malam untuk berkhidmat pada Kerajaan Emerlad"
"Betul tu Maharaja jangan disebabkan satu kekalahan. Maharaja terus ingin buang kami. MAHARAJA LUPA KE PERJUANGAN KAMI?! Marah Kiyun.
"SENYAP!! Ini keputusan beta. Kamu tiada hak untuk memberontak"
Hung yang mendengar kata2 itu tersenyum dan melihat ahli Fighter yang mula memandang tajam pada Hung.
"Relax guys Jenny takkan kalah"kata Jaehyun
"Macam mana kau boleh confident sekrang ni? Cuba kau tngok pusaran api tu" Tanya Yuni.
"Pusaran tu nampak menakutkan"kata Minjae.
"Hung dia bekerja dalam sarkas jadi dia bijak dalam bab ilusi"kata Minhoon.
"Aku harap Jenny baik2 je"kata Kiyun.
"Aku yakin 100% dia takkan kalah. Jangan risau"balas Jaehyun.
"Yeah...hope so..."kata Jisoon.
___________________________________"Perlawanan ni mula membosankan. Nampaknya kuasa aku ni memang tak terkalah"kata Hung sambil mengeliat badannya.
"Betul ke?" Tanya satu suara di belakang Hung.
Hung dapat rasa hujung pedang di belakang lehernya. Satu gerakan pedang itu boleh menembusi lehernya. Jantungnya berdetak laju.
"Tak mungkin. Aku buat satu pusaran yang besar. Macam mana kau boleh keluar?" Tanya Hung.
"Erm...adalah lagipun satu kelemahan klon kau. Tiada otak dan lagi satu tadi kau ada cakap something apa dia eh? Sorrylah tak dengar"
"Baiklah aku mengaku kalah" kata Hung dan dia terus keluar dari gelanggang.
"Perlawanan ini dimenangi oleh Jenny!"
Semua penonton menepuk tangan. Ramai yang katakan perlawanan ini sengit dan menarik.
_______"Hebat ah Jenny"
"Bijak kau Jenny"
"Perlawanan yang menarik"
Ramai tetamu memuji Jenny kerana dapat buktikan dia kuat.Jenny hanya membalas dengan senyuman,mukanya dibasahi peluh dan bajunya koyak.
"Aku akan dah kata Jenny boleh menang"kata Jaehyun.
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...