31

23 3 6
                                    

Malam ini,suasana rumah jadi sangat sunyi. Mereka semua melakukan aktiviti sendiri selepas pulang daripada mengumumkan pada semua rakyat Emerald tentang kematian Maharaja dan Mrs White.

Mereka terpaksa merahsiakan tentang perkahwinan Mrs White dengan Maharaja kerana risau yang rakyat mereka mungkin tak boleh menerima.

Seorang witch tak boleh berkahwin dengan sesiapa kecuali dengan witch. Kenapa? Sumpahan.

Jaehyun pov

Kami semua berkumpul di bilik saya dan Kiyun untuk berbincang sesuatu.

"Ok jadi aku dah baca surat ni dan clue kita untuk cari anak Mrs White adalah ayat ni 'bukan berada di atas tapi di bawah' "kata aku.

Aku memerhati reaction mereka. Muka mereka kelihatan kelam. Aku mengeluh. Macam mana nak kembalikan kegembiraan mereka?

Tiba-tiba satu idea datang. Aku turun dari katil aku dan berjalan keluar dari bilik aku. Sempat aku kerling ke arah mereka. Harap idea ni menjadi.

Bilik Jin dan Suga

Jin pov

"Hyung kita tak nak buat apa-apa ke?" Tanya Jimin.

"Buat apa?" Tanya Namjoon.

"Yelah...mereka semua nampak sedih je. Tak nak buat apa-apa ke untuk gembirakan mereka balik"balas Jimin.

"Hyung tak ada idea"balas Namjoon.

"Kita buat majlis"cadang Jhope.

"Majlis apa? Kematian Maharaja" Tanya Taehyung.

Aku tergelak dengan kata-kata Taehyung tapi ahli Bts lihat aku dengan pelik. Aku pun kembali senyap.

"Majlis tak berapa logik sebernannya. Mungkin elok kita ajak jalan-jalan ke apa"kata Suga untuk hilangkan suasana yang sunyi itu.

Kedengaran bunyi ketukan pintu menganggu perbincangan kami.

"Jungkook pergi buka"arah aku. Jungkook membuat muka malas dan pergi bukanya.

Jaehyun terus masuk dan duduk bersama kami. Muka Jaehyun kelihatan resah fikirkan sesuatu.

"Kenapa ni Jaehyun?" Tanya Namjoon.

"Aku nak minta tolong"balas Jaehyun.

"Tolong apa?" Kami semua tertanya apa yang Jaehyun inginkan.

"Aaaaa-aku frust nampak mereka sedih je. Tak bersemangat jadi aku fikir mungkin kita boleh cuba buat something"Aku lihat Jae nampak muram bila cakap pasal ahli Fighter lain.

"Sekarang pukul 8 jadi mungkin kita boleh lepak dekat pantai"cadang Suga.

"Lagi seronok kita buat ungun api lepastu minum air panas"sambung Jimin.

"Good idea"

Kami pun setuju untuk berkumpul dekat pantai pukul 9.
______

Aku,Jhope dan Suga buat air manakala Namjoon,Taehyung,Jungkook dan Jimin buat unggun api memadangkan kuasa mereka sesuai untuk itu.

"Weh aku nak keluar cek keadaan mereka. Aku risau mereka buat benda lain"

"Elok juga"kata Suga.

Aku pun keluar dan pergi ke arah pantai. Mulut aku melopong apabila lihat mereka












bina istana pasir. Aku bertukar menjadi halimunan dan mengetuk kepala masing-masing

"Argh!!! Hyung sorry"Jimin menjerit kesakitan apabila aku memulas telinganya.

"Buat apa ni?" Aku memandang tajam pada mereka semua.

"Main pasir"kata Taehyung sambil tersenyum comel. Aku mengeluh.

"Dahlah cepat-cepat buat kerja. Namjoon dengan Jungkook pergi ambil dua batang pokok. Potongkan jadi dua"

"Baik hyung"

"Jimin dan Taehyung cari ranting kayu dan daun kering buat api"

"Baik hyung"
____________
Pukul 9

Jaehyun pov

Kami memakai jaket dan keluar dari rumah. Aku tersenyum teruja. Mereka mesti happy bila nampak semua tu nanti.

Fast forward

Dari jauh kami dapat lihat ahli Bts duduk di atas batang pokok yang telah ditarah menjadi sebuah bangku.

"Haiii" sapa ahli Bts.

"Cantiknya"Jenny duduk di atas bangku dan melihat ke atas. Langit dihiasi bintang-bintang yang cantik. Kami sama-sama lihat atas sambil memuji keindahan malam ni.

"Nah,kami buatkan air. Seronok sikit waktu sejuk macam ni minum air panas"Kata Jin.

Keadaa mula senyap. Kami masing-masing menikmati suasana malam itu tapi lama-kelaamaan keadaan menjadi awkward.

Jenny kelihatan bosan,dia menyepak pasir ke arah selipar Yuni manakalaYuni melihat tajam ke arah dia.

"Kau tak puas hati ke apa?" Yuni menggeletek badan Jenny sehingga terbaring ke atas riba Minhoon.

"Minhoon tolong...."Jenny memegang tangan Minhoon dengan muka simpati tapi Minhoon bertindak duduk di kerusi lain.

"Sampai hati"Jenny memasang muka masam dan pergi ke arah Jisoon. Dia memeluk lengannya.

"Jisoon tengok Yuni sampai hati dia geletek orang"

"Eh kau yang start"kata Yuni.

"I don't care" balas Jisoon.

Muka Jenny semakin masam dan akhirnya dia mengalah. Dia terus menikmati airnya.

Kami terus menikmati malam itu dengan gelak tawa. Plan tu menjadi dan akhirnya dapat membawa senyuman pada kami kembali.

Fast forward

Jaehyun pov

Beberapa hari Emerald Kingdom hidup tanpa pemerintah. Buat sementara ini kami menguruskan Emerald Kingdom tapi kami perlu teruskan misi kami.

Kami buat mesyuarat dengan ketua-ketua kampung dan pahlawan-pahlawan untuk menjaga tempat ini sementara kami pergi ke destinasi kami.
_____

7 pagi

Kami keluar dari rumah dan berkumpul untuk berbincang.

"Jadi kita akan naik burung phoenix Jisoon dan pergi White Mountain tapi kita kena mendarat dekat kawasan bawah tu" kata Jaehyun sambil melihat surat Mrs White.

"Then??" Tanya Jisoon.

"Ikhtiar sebab tiada petunjuk untuk tempat tu"

"Baiklah jom pergi"kata Namjoon.

Kami pun menaiki burung Phoenix dan terbang ke destinasi kami.
______
SORRYYYYY. I DON'T HAVE ANY IDEAAAAA


The FighterWhere stories live. Discover now