"Wow...nampaknya saya ada penyokong"Rong Jung tersenyum sinis sambil melihat orang itu.
"Tu bukan Lin Hana dengan perempuan bertopeng"kata Jenny.
"Aku masih tak boleh baca fikiran perempuan topeng tu"keluh Minhoon.
"Kita kena hati-hati sebab banyak kemungkinan mereka tu pengikut Dark Witch"kata Jin.
"Tapi Rong Jung kau juga salah. Kau kena baca sejarah dan ambil pengajaran. Moyang kepada moyang Fighter dan Bts sama seperti keluarga kau. Miskin. Tak berdaya. Golongan hamba tapi moyang Jaehyun tekad untuk ubah kehidupan dia jadi dia merantau belajar bermain pedang sebab dia tiada kuasa. Selepas itu secara ringkasnya mereka berjumpa dan menghadapi pelbagai cabaran. Selepas itu Maharaja terhutang budi dan menjadikan mereka pahlawan Emerlad. "Kata Hana.
"Jadi.."
"Jadi Rong Hung kau patut berusaha untuk ubah kehidupan kau dengan cara betul"
"Pedulilah. Serang!!"Rong Jung mengeluarkan Light Sword dan menyerang Hana tapi perempuan misteri itu mengerakkan sebuah batu besar ke arah Rong Jung. Malangnya pedang itu membelah batu itu dengan hanya satu libasan.
"Tak guna"keluh perempuan itu.
"Hey! Er...I will call you Hanna for now. Kau tolong kami ke?" Tanya Jenny.Dia mengangguk kepalanya.
"Ok cool"Jenny berlari kembali ke kelompoknya dan mula bersedia untuk menyerang.
"Dia weird"kata Hanna pada Hana. Hana hanya mengangkat bahunya dan sambung berlawan.
Semua tentera Rong Jung dibunuh samalah tentera Fighter.
"Nampaknya kita seri"Kata Rong Jung.
"Siapa kata? Kami ramai kau seorang"Kata Jimin.
"Aku light sword atau aku patut betulkan Dark Sword"Pedang itu perlahan-lahan bertukar warna gelap.
"Argh!!"Jae jatuh terduduk.
"Nampak Jae bertanggungjawad atas pedang ni dan kau Jae tak menjaga amanah anda. Pedang ni milik aku sekarang"
"Tak! Rong Jung"Seorang lelaki dalam umur 30-an.
"Maharaja"Rong Jung melutut di hadapannya.
"Nampaknya Fighter akhirnya kita berjumpa. Tak kurang juga Bts beta gembira berjumpa anda semua"Maharaja menghulurkan tangan pada Rong Jung untuk memberi pedang itu.
"Jae kau okey tak?" Tanya Namjoon sambil membantu Jae berdiri.
"Aku okey cuma sakit sikit"balas Jae.
"Tak boleh ni kita guna plan C"bisik Minhoon.
"Serang!!"Jerit Taehyung.
Kami semua serang dia secara serentak. Tentera Dark Witch secara tiba-tiba keluar.
"Tak guna. Ada lagi saka ni"keluh Kiyun.
Ahli Fighter berhempas pulas membunuh semua tentera Dark Witch manakala Jisoon tidak berhenti membuat tentera baru.
"Tangan aku lenguh dah"kata Jisoon.
"Nak aku tolong ke?" Tanya Jhope.
"Tak apa aku boleh lagi. Kau pergi tolong mereka"
_________
"ARGH!!!" Gelombang suara dari Kiyun itu telah membunuh ramai askar tetapi makin ramai musuh mereka datang tetapi tenaga kami makin merosot."Jangan guna suara kau saja,tenaga kau cepat hilang nanti"sedih bila fiki nasib yang menimpa kawan aku kalaulah kuasa aku tak hilang secara tiba2.
"Aku rela mati daripada dunia kita musnah"balasnya. Aku lihat ramai askarnya mati tapi sisa askar yang ada masih ramai tapi pergerakan sahabat aku semakin lemah. Apa aku patut buat?
Aku sibuk memikirkan rancangan yang patut dilakukan sehingga tidak perasan salah satu askar musuh sedang menghalakan pedang ke arah aku.
"Hati-hati!!"
Minho menolak badan aku dan pedang itu menimbusi pbadannya.
"Minho!!"
Air mata aku menitis. Kali kedua aku buat masalah lagi. Aku kena buat sesuatu.
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...