18

41 5 4
                                    

"Ini adalah gelanggang terbuka yang dilindungi oleh sebuah kuasa magik jadi kuasa kamu tak akan membahayakan orang lain kecuali lawan kamu"Kata Sowon.

"Yuni apa kata kamu cuba panah ke luar gelanggang"arah Yerin.

"Sibuk arah orang je"bisik Yuni,dia pun keluarkan alat panahnya. Panahan dihalakan ke arah Jungkook yang betul2 di luar gelanggang
.Busur dilepaskan,belum sempat busur itu keluar dari gelanggang itu ia hancur menjadi debu.

"Wah...maksudnya apa2 kuasa yang cuba melintas keluar dari gelanggang ia akan menjadi debu"Kata Jenny teruja.

"Ye betul tu menarikkan"kata Eunha pulak.

"Kalau asyik main panah ni banyak kumpul sampah ni"kata Jisoon.

"Kita akan mulakan perlawanan,Yuni dan Minjae bersedia, 123 mulakan"kata sowon.

"Rasanya siapa menang Yuni atau Minjae?" Tanya Kiyun.

"Hm...pilihan yang susah"Kata Jenny.

"Yuni pandai berlawan,Minjae pun sama. Hm..sengit ni"kata Minhoon pula.

"Okey apa kata kita main vote siapa yang kalau orang yang dia vote kalah,dia pun kalah and didenda oleh si menang"kata Kiyun.

"Aku setuju je"Kata Jenny.

"Bolehlah"kata Jisoon.

"Jae marilah join"ajak Kiyun pada Jaehyun.

"Dapelah kan tak pasal2 main denda ngarut"

"Tkdelah main vote je"kata Jenny.

"Kalah jentik dahi jelah"kata Minhoon pula.

"Aku okey je"balas Jenny.

"Jangan kuat sngat kalau jentik"kata Jaehyun.

"Aku vote Yuni"kata Jenny sambil terkinja-kinja monyet.

"Yuni"kata Jisoon.

"Minjae rasa"kata Jaehyun.

"Minjae banyak peningkatan dalam menggunakan kuasanya jadi aku vote Minjae"kata Kiyun.

"Aku sokong Yuni"Kata Minhoon.

"Ikut oranglah tu"kata Jenny.

"Tkdenya"
_____________
Yuni&Minjae.

1

2

3

Mulakan...

"Siapa yang terbaik akan menang"kata Yuni dengan senyuman menakutkan.

Minjae be like😨

Yuni mengeluarkan pedang krystal dan mencuck ke dalam tanah. Tanah terasa bergegar dan tiba2 keluarlah krysta besar bak gajah di sekeliling Minjae.

"Lahhhh kau nak lawan aku macam mana kalau kau kurung aku dekat tengah krystal kau ni"Minjae pun menggunakan kuasa angin dan terbang sehingga mendarat betul2 depan krystal tu. Tiba2 Yuni menghalakan pedang betul2 di hadapan Minjae. Minjae terbang ke belakang dan mengeluarkan pedang.

"Sedia lawan pedang"kata Minjae.

Kalau korang tngok cerita lanun ke apa macam tulah diorang lawan.
____________

"HAHAHA"Semua ahli fighter ketawa kecuali Minjae memandang mereka tajam.

"Kau ni Minjae kelakarlah sekali lelaki bagi sokongan terus hilang fokus"kata Jenny sambil mengesat air matanya.

Flashback.

"ARGH!!" Yuni tercampak ke belakang dan tergolek di tanah disebabkan angin kecang dari Minjae. Darah pekat keluar dari mulut Yuni,kepalanya terasa pening manakala Minjae.

The FighterWhere stories live. Discover now