30

30 2 8
                                    

Just cadang tapi dengarlah lagu sedih untuk feeling2 sikit

Jisoon pov

Kami terbang dengan burung phoenix aku. Perjalanan kami agak....sunyi dan jauh.

"Erm...guys berapa lama lagi nak terbang tanpa tuju ni?" Aku melihat ke arah mereka dan soalan aku berterbangan ditiup angin.

Cis,tiba-tiba rindu ke Jhope dan yan lain. Macam mana keadaan mereka? Fikiran aku terbang jauh sehingga aku tak sedar kami terbang ke arah sebatang pokok.

"JISOON!!! POKOK!!!" Aku tersedar dan terus mengelak pokok.Kami bersama-sama menghela nafas lega.

"Jisoon? Kau fikir apa?" Tanya Namjoon.

"Sorry...aku cuma terfikir macam mana keadaan geng kita yang lain"

"Jangan risaulah Jisoon. Mereka baik-baik sahaja"kata Jaehyun.

Aku hanya diam. Keadaan kembali sunyi.

"Aku rasa macam nak putus asa. Serius tak ada langsung tanda Rong Hung tu"kata Jimin. Dia memeluk tubuh sambil menyandar kepalanya pada bahu Minhoon.

Amboi sweet betul. Jeles rasa.

"Jangan sweet sangat. Kan aku tolak kan. Biar jatuh"Yuni memandang tajam pada dua pasangan itu.

"Jeles lah tu"kata Minhoon.

"Jangan risau babe. I always with you"Jungkook meletakkan tangan di sekeliling bahu Yuni . Mata mereka bertatapan seketika. Muka Yuni menjadi merah lalu memadang ke arah lain.

"Dahlah jom balik. Aku tak nampak pun tanda mamat tu"Kata Jaehyun.

"Siapa tu?" Jungkook menunjuk ke arah seorang lelaki terapung membelakangi mereka.

Kami semua memadang lelaki itu. Dia pusing dan melihat kami dengan mata merah.

Burung phoenix Jisoon secara tiba-tiba hilang kawalan dan terbang menjunam ke bawah.

"Jisoon kenapa ni?!" Tanya Yuni.

"Aku tak tahu! Aku tak boleh kawal!!"

"Aku cuba kawal"Minhoon cuba mengawal burung phoenix untuk mengelak dari langgar pokok tapi..gagal. " Sorry aku tak boleh kawal dia"

"Kita kena lompat" kata Jimin.

Kami pun lompat dan sempat menangkap dahan pokok untuk mengelakkan jatuh menjunam ke tanah.

"Woah siapa tadi tu?" Tanya Jimin.

"Ahli dark witch"kata Minhoon.

"Kau boleh baca fikiran dia?" Tanya Jimim tapi hanya dibalas gelengan oleh Minhoo .

"Elok kita balik dulu kalau kita teruskan bahaya"Kata Jaehyun.
______

Jhope pov

Kami bersama-sama melihat kubur Mrs White yang ditanam ala kadar dan dihiasi bunga-bunga indah oleh Jenny.

"Jom kita cari geng kita yang lain. Aku risau keadaan mereka"ajak Jin.

"Elok juga jom"Jenny setuju dengan cadangan Jin.

Mereka pun mula keluar dari tempat perkuburan diraja itu kecuali aku. Aku masih berdiri memandang kubur Mrs White dengan seribu perasaan.

"Jom Jhope"ajak Suga.

Aku melihat Suga dengan pandangan sayu. Dia menghampiri aku dan menepuk bahu aku.

"Jhope jom kita kena teruskan kehidupan kita"

Aku mengangguk perlahan kepala aku dan melangkah keluar dari tempat itu. Pelik. Aku tak rapat pun dengan Mrs White. Kenal dia pun tak tapi aku sedih sebab dia sedarkan aku satu perkara.

The FighterWhere stories live. Discover now