14

52 6 5
                                    

Di hadapan pintu gerbang istana.

Mereka disambut oleh seorang pengawal.

"Oh group Fighter and......."

"BTS"sambung Rapmon.

"I don't care. Marilah masuk Maharaja lama dah menunggu kedatangan kamu semua"Bts dan Fighter pun memasuki pintu gerbang sempat juga salah satu penjaga pintu gerbang itu wink pada Jisoon manakala Jisoon hanya memandang pelik.

"Wuuu...ada orang minat Jisoon"kata Jenny dan Minhoon serentak.

"Untunglah"kata Minjae pula.

"Tkdenyalah"kata Jisoon.

"Hahaha Jisoon kan cute baik pulak tu"kata Yuni.

"Shh"Jaehyun menyuruh mereka senyap. Pengawal membuka sebuah pintu gerbang dan apabila mereka masuk kelihatan seorang lelaki.

"Tunduk kepada Maharaja Kim Misoon"

Ahli Fighter pun tunduk manakala BTS terpinga-pinga.

"Hyung kena buat macam tu ke?" Tanya Jungkook pada Namjoon.

"Buat je" Ahli BTS pun hanya ikut kelakuan Fighter.

"Bangun pahlawan Emerald Kingdom" Mereka pun berdiri.

"Sudah berminggu-minggu kamu ke dunia manusia akhirnya kamu balik dngan kejayaan. Tahniah Fighter dan Maharaja nak katakan selamat pulang pada BTS dah lama Emerald Kingdom kehilangan kamu tetapi berita baik kamu dijaga oleh ibu mertua beta Kim Aeseul"

"Siapa Kim Aeseul hyung?" Bisik Jungkook pada V.

"Ada apa2 mahu ditanya?" Tanya Maharaja pada Jungkook.

"Takde apa Maharaja cuma mereka tak tahu siapa Kim Aeseul"kata Rapmon.

"Kim Aeseul atau Ok Aeseul adalah omma beta dia dengan sukarela mahu menjaga kamu BTS di dunia manusia,nama Ok Aeseul adalah nama asalnya sebelum berkahwin dengan appa beta"

"Oh,kami sngt terhutang budi dengan Ok Aeseul dia menjaga kami penuh kasih sayang"kata Jin.

"Ye beta tahu Omma beta memang orang yang suka kanak-kanak jadi beta sebernannya nak beritahu kamu sesuatu"

"Kami sedia mendengar"balas Bts dan Fighter.

"Beta telah menjual rumah omma appa kamu semua untuk beli sebuah rumah yang berada berdekatan pantai dan istana ini ia akan jadi lebih mudah untuk beta panggil jika ada kecemasan" Semua ahli Fighter terkejut mendengarnya manakala BTS hanya senyap.

"Serius?" Tanya Yuni.

"Ye tak ada gurauan"

"Tapi Maharaja itu rumah.."kata2 Minhoon dipotong oleh Maharaja.

"Beta tahu rumah itu penting untuk kamu tapi untuk kesenangan,kamu semua perlu duduk satu rumah"Smua ahli Fighter mula tidak berpuas hati dengan perkara itu. Yuni mula mengeluarkan pedangnya.

"Sabar Yuni sabar ada kebaikannya"pujuk Jisoon.

"Ada satu lagi berita untuk kamu,beta mahu memperkenalkan kamu pada guru kamu GFRIEND" Kumpulan Gfriend berjalan ke arah mereka dan berdiri di tepi Fighter dan tunduk hormat pada mereka. "Mereka akan mengajar kamu berlawan menggunakan pedang,berlawan dan lain2 lagipun BTS masih tidak cukup mahir lagi dalam berlawan"

"Tapi Maharaja kami boleh tolong ajarkan mereka,kami dah mahir dalam berlawan semua tu"kata Jaehyun.

"Tiada bantahan,ini satu arahan"

"Baiklah maharaja ampunkan saya maharaja"kata Jaehyun.

"Baiklah beta maafkan dan kamu boleh pulang berehat"BTS dan Fighter pun pergi.

The FighterWhere stories live. Discover now