Jenny pov
"Stoplah kejap aku penat"kata aku pada Minjae lalu duduk berehat.
"Hai Jenny"tegur Jin.
"Oh hai"
"Tak pergi mandi lagi"
"Rehat jap"
"Ooo...boleh nak tanya something"
"Apa?"
"Tkde apa"kata Jin. Aku memandang Jin pelik yang asyik memandang aku sambil tersenyum.
'Sewel ke dia ni? Buat orang tak selesa je'
"Erm...Jin" Dia masih memandang aku.
'Aku harap sangat aku boleh pukul kau'
"Jin"Aku kuatkan sedikit suara aku tapi dia still memandang aku. Aku terus menjentik dahinya.
"Auch,kenapa jentik dahi aku?" Kata Jin.
"Kenapa pandang aku macan tu?"
"Eh orang tanya soalan balas soalan"kata Jin lagi.
"Dia yang tenung orang macam apa salahkan orang pulak"kata Jenny lalu pergi ke arah Minjae yang masih berenang dalam taksi. Tinggalah Jin seorang diri sedang termenung sendiri tiba2
BUK!
"Kau dah kenapa?!" Marah Jin pada Suga sambil mengosok kepalanya.
"Kau ni tak pandai layan perempuan eh?"
"Mana ada"
"Eleh macam aku tak nampak"
"Hmm..yelah sibuk je"
"Halah2 jangan nak muncung macam itiklah sakit mata tahu tak"
"Eh kau ni aku tua dari kau tau tak"
"Aku lebih bijak dari kau"Muka Jin jadi merah bukan blush tau tapi tahan marah." Aish kau ni bukan nak bagi nasihat ke apa" Jin buat gaya mahu pkul Suga manakala Suga cepat2 pergi dari situ. Selepas itu dia memandang ke arah Jenny yang sedang menolak kepala MInjae ke dalam air.
'Aku suka kau dari dulu tapi sampai sekarang aku tak boleh beritahu'
____________"Jenny dengan Minjae ni tak penat ke dahlah malam mesti sejuk?" Kata Minhoon seorang diri.
"Hai" Minhoon memandang Jimin yang duduk sebelahnya.
"Hai"balas Minhoon ringkas
"Tak pergi berenang?"
"Tak air dia sejuk sangat lagipun tkde mood nak berenang"
"Ooo"
"Kau pulak"
"Dh pergi tadi tapi yelah sejuk" Jimin nampak Minhoon menggosok tangannya kesejukkan
"Sejuk ke?"
"Ye malam ni sejuk pulak" Jimin membuka jaketnya lalu menyarungnya pada Minhoon
"Tak perlu bagi aku jaket kau nanti kau sejuk pulak"marah Minhoon apabila lihat Jimin dalam kesejukan pulak.
"Hm..kalau macam tu kita kongsi jelah" Tanpa sempat Minhoon kata apa2 Jimin duduk menghampirinya dan menyarung jaket pada mereka berdua.
"Selesa?" Tanya Jimin dan Minhoon hanya menunduk dan mengangguk kepalanya.
______________
Yuni povAku jalan menjauhi tasik kalau aku duduk situ lama lagi makin basah seluar aku. Aku berbaring di atas rumput sambil memandang langit dipenuhi bintang. Aku menutup mata aku dan akhirnya tenggelam dalam memori lama aku,memori menyakitkan kalau bukan sebab mereka aku takkan hidup sebatang kara,aku takkan maafkan mereka kerana telah merampas orang yang aku sayang omma,appa dan unnie...
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...