7

66 8 4
                                    

' Tanda tu dalan hati

"Jadi cepatlah terang apa yang berlaku semalam"paksa Rapmon.

"Sabarlah aku duduk pun tak lagi ni"kata Jenny.

"Ok2 cepat"

"Ok jadi kau nak tanya apa dulu?" Tanya Minhoon.

"Pasal semlam tu apa yang berlaku sampai Jin dengan jimin kat bilik kau"kata Suga.

Minhoon dan Minjae pun cerita apa yang berlaku semalam. BTS terkejut apabila mengetahui yang mereka adalah sama mempunyai keistimewaan.

"Apa lagi yang korang nak tahu?" Tanya Jenny.

"Siapa seberannya korang?"

"Kitrang ni kawan korang dari kecil di dunia sana mungkin korang tak ingat tapi tak apa kitorang faham"

"Ada lagi?" Tanya Minhoon. Ahli Bts hanya terdiam.

"Mungkin banyak perkara korang kena faham tapi dape nanti kitorang bila kitorang bawa korang jumpa kawan kitorang yang lain masatu kitorang terangkan semua perkara dari A sampai Z sekarang ni aku nak mandi"Minhoon dan Jenny berjalan ke bilik mereka manakala BTS diam...

"Hyung percaya ke?" Tanya Jungkook.

"Entahlah"kata Jhope.

"Korang boleh percayakan mereka"kata Jin.

"Kenapa hyung yakin sangat?"tanya Tea.

"Sebab hyung dah ingat semua memori sebelum ni,sebelum kita dijaga ahjumma Aeseul"

"Macam mana hyung boleh ingat dan bila masa kita hilang ingatan?" Tanya V

"Entahlah tapi lepas tngok mata Minhoon ingatan kitorang terus datang then pengsan"kata Jimin.

"Hmm...menarik"kata rapmon.

"Meannya diaorang ada superpower jugaklah"kata Jhope teruja.
_______________

"Minjae semalam kau dekat mana semasa kitorang diserang"tanya Jeahyun.

"Errr hehehe mari aku cerita"

Flashback
Minjae pov

"Aduh tak tahan dah ni kena pergi tandas"aku pun berlari ke tandas yang berada ditingkat bawah. Selepas beberapa minit aku keluar dari tandas dan ternampak pintu luar terbuka.

"Bahayanya siapa biar pintu terbuka ni?" Aku pun berjalan keluar dan ternampak V duduk di buaian yang ada di bawah pokok. Pandai2lah bygkan.

"V kau buat apa kat sini?"

"Ouh hey Minjae tak ada apalah cuma tak mengantuk jadi pergi ambiklah angin sekejap"

"Ooo" '

'kenapa aku berdebar sngat ni' kata Minjae dalam hati.

"Kenapa berdiri je marilah duduk sebelah aku" aku nak tolak tapi rasa kesian pula biar dia duduk bersendirian kat sini.

"Err okey" Aku pun duduk sebelah dia jantung aku memang laju rasa susah nak bernafas.

"Kau nak tahu tak?"

"Apa dia?" Aku pandang dia.

"Bila malam2 kalau aku tak boleh tidur aku selalu datang sini"

"Kenapa?"

"Sebab ahjumma Aeaeul selalu datang sini untuk ambil angin dan berehat"Aku mengangguk kepala aku. Kami diam tak tahu nak sembang,tiada topik.

"Kau ada omma" tanya V pada aku.

"Tkde aku anak yatim".

"Ooo minhaeyo"

"Dape kita sama pun lagipun cerita lama tak boleh buat apa"

"Hmm..kau nak tahu tak Minjae?"

"Apa dia?"

"Bila aku pandang kau,aku dapat rasa sesuatu dekat hati aku. Perasaan ni aku tak pernah dapat. Pertama kali aku rasa"

Pipi aku terasa panas. Kenapa dia terlalu berterus terang ni.

"Thanks"

"Kenapa pulak nak thanks bagai ni"V memusingkan badannya menghadap aku dan secara tiba-tiba memeluk aku.

"Errr kenapa ni? Kau okey tak?"

"Shhh senyap bagi aku 5minit"

'5 minit seriuslah.

"Ok ok stop cerita" Jenny mencelah dan menyuruh Minjae berhenti bercerita.

"Apa ni aku baru nak sambung" marah Minjae.

"Halah yang lepastu mesti ada malu2 then masuk bilik gitu je kan"

"Bila masa kau jadi bijak ni"Jenny memandang tajam pada Minjae.

"Gurau2 jadi kita tahu dah yang BTS tu kawan kita jadi kita nak balik bila?"

"Esok"kata Jaehyun.

"Ok"kata Jenny dan Minjae serentak.

Fast forward

Minhoon sedang memasak makanan untuk lunch mereka. Jenny yang baru turun itu terus pergi ke arah Minhoon.

Wuish rajin nampak"puji Jenny

"Ala bukan selalu"

"Hmm..aku nak tolong?"

"Boleh je tolong,tolong potong sayur tu"

"Ok"Jenny tekun memasak itu terfikir sesuatu.

"Kau rasa diorang nak ke join kita pergi rumah kita lepastu pergi ke dunia sana"

"Ala rileklah kita paksa je"

Fast forward

Di meja makan.

"Kitorang nak korang ikut kitorang pergi ke rumah kawan kitorang then pergi ke dunia sana"

"Maksudnya tinggalkan rumah ni? Berapa lama?"

"Selamanya yelah ni bukan tempat kau kat dunia sana baru tempat kau"Ahli BTS terdiam.

"Aku ikut"kata V. "Lagipun aku teringin nak tahu sejarah appa dan omma aku"

"Aku pun"kata Jin

"Same"kata Jimin manakla BTS yang lain mengangguk tandas setuju.

"So good esok kita pergi"

Keesokannya.

"Jenny masuk dulu"arah Jin pada Jenny untuk masa kereta.

"Ok"

"Next Minhoon,then Min"

"Park Jimin"Jimin pun masuk lalu duduk tepi Minhoon.

"Oklah Jeon Minjae masuk" Jin pun berjalan ke tempat pemandu dan memandu ke lokasi mereka.

Fast forward.

Mereka tiba di hadapan sebuah rumah banglo.

"Wow cantik" kata jungkook.

"Tulah cntik betul"puji V

"Welcome to your new house"kata Minhoon.
______

Sorry Author hantar lambat semalam tak sempat siapkan jadi harap part baru ni okey walaupun agak hambar

Izz_yani
Katagami_Hanako
ParkJimin_Saranghae


The FighterWhere stories live. Discover now