"1!2!3! Mula"
"Ini perlawanan terbaik untuk kumpulan kita"kata Myung.
"Macam mana keadaan Minhoon?" Tanya Kiyun.
"Dia baik saja. Penat"balas Myung.
"Dia hampir pengsan"sambung Kiyun.
Myung hanya mengangguk kepala dan fokus kepada perlawanan Jisoon dengan lawan dia Lin Hana.
______Lin Hana mengeluarkan phoenix shadow. Ia terbang ke arah Jisoon. Jisoon membuang dinding untuk melindungi serangan. Tangannya laju melukis sesuatu manakala dark phoenix itu terus menyerang dinding itu sehingga ada retakan.
"What the..."Jisoon terkejut dengan retakan tersebut. Dia pun melihat lukisan dia dan menyebut kata2 magik. Light phoenix pun muncul.
Dark dan light berlawan sesama mereka. Menyerang mematuk sesama sehingga kuasa mereka menganggu cahaya lampu di dewan.
Fast forward....
Di bilik kesihatan
Aku terdengar suara orang berbual2 menganggu tidur ku yang lena. Tak boleh ke senyap? Aku tengah tidur ni tapi secara tiba2 aku tertarik apa yang mereka bualkan.
"Hyung...Minhoon okey kan?"
"Okey je janganlah risau lagipun dia penat je"
"Ala...Hyung mestilah kita risau. Future wife kan.."
"Banyaklah kau future wife. Dia tak kata pun setuju nak jadi"
"Eh...hyung ni Jimin lah. Mestilah dia setuju"
"Sukahatilah daripada berbual dengan kau lebih baik aku jaga Jenny"
"Yelah hyung pergilah jaga anak hyung"
"Banyak kau anak"
"Eh...hyung kena sedar hyung tua dari dia"
"Tua setahun je"
"Tapi lagak macam orang terlampau tua"
"Malaslah gaduh"
Aku tersenyum mendengar pergaduhan kecil mereka tapi untuk mengelakkan mereka tahu aku dah sedar. Aku menutup separuh muka dengan selimut dan menutup mata.
"Anneyoung hyung!!!"
Badan aku terenjut apabila terdengar pintu disepak. Haish teruk betul perangai nasib baik aku tak melatah kalau tak pecah lah rahsia aku.
"Eh Jungkook kaya dah ke? Sampai pintu pun nak disepak kalau patah kau nak tanggung"
"Alaaa hyung jangan risau bukan Namjoon hyung yang sepak"balas Jungkook.
"Tapi tadi Namjoon hyung nak sepak nasib baik kami halang kalau tak patah pintu"sambung Teahyung.
"Aku boleh kawal kuasa aku lah. Power aku memang destruction tapi tak bermaksud apa yang pegang atau sepak akan patah"
"Ok dah2,jadi Jin macam mana keadaan Minhoon dan Jenny?" Jaehyun mencelah pergaduhan antara Jin dan Namjoon kalau tak kebosanan lah lihat mereka dua gaduh je.
"Mereka dua okey dah cuma rehat sebentar"balas Jin.
"Serius? Kalau tak aku pancung kepala kau"ugut Yuni sambil menghunus pedang pada Jin.
Jin berasa ketakutan. Dia melihat ahli Bts dengan pandangan sayu untuk meminta pertolongan tapi mereka tidak langsung kisah. Kesian Jin."Yuni,Jin tua dari kau. Hormat"kata Kiyun.
Yuni memasang muka masamnya dan menyimpan pedangnya pada sarung di pinggangnya.
YOU ARE READING
The Fighter
FantasyPahlawan perempuan? Semua logik di dunia fantasi. Demi persahabatan dan tanggungjawad diberikan mereka sanggup pergi ke dunia baharu untuk cari kawan mereka yang telah lama terpisah. Baru sahaja kebahagian mahu menjelma. Mereka mula diburu musuh-mus...