Harris memandang sekeliling. Perlahan-lahan dia mengukir senyuman sinis. Cun! Line clear! Semua sudah tidur.
Lelaki itu mengambil earphone lalu menyumbat ke dalam telinga. Aplikasi Spotify menjadi pilihannya. Penuh tekun Harris melihat senarai lagu yang terpampang. Akhirnya, lagu WIN nyanyian kumpulan K-POP, ATEEZ menjadi pilihan.
Fail bercorak bintang dibuka, kertas Matematik ditarik keluar dari fail itu. Pen biru dicapai malas. Penuh hati-hati Harris membaca soalan sambil kepala bergoyang ke kiri dan ke kanan. Penuh ghairah Harris menggoyangkan kepalanya. Betul-betul menghayati lagu!
Soalan Matematik yang masih terbengkalai tanpa jawapan ditatap lama oleh sepasang mata itu. Harris mengeluh. Jam sudah menginjak ke angka 2 pagi, namun kerja sekolahnya masih belum menemui titik noktah.
"Apalah nasib jadi budak tak berapa nak cerdik ni?"
Harris menggariskan beberapa kata kunci untuk memahami soalan yang disoal. Dia kembali tenggelam dalam dunia kiraannya.
Tiba-tiba, mejanya bergegar hebat seumpama akan ada bencana berlaku! Habis bersepah meja belajarnya. Kening Harris bertaut. Sungguh dia keliru menghadam situasi yang sedang berlaku.
Harris kemudian menghela nafas berat. Lelaki itu cuba untuk fokus semula. Namun meja belajarnya tidak sudah-sudah bergegar seperti gempa bumi akan berlaku.
Harris mengalah. Perlahan-lahan, dia menggangkat kepala. Lagu yang dipasang sudah lama dihenti main. Wajahnya pucat lesi. Pandangannya lurus melihat rakan-rakan dormnya.
Dia meneguk liur.
Semua rakan-rakannya megah berdiri memandang Harris dengan kepala yang berlumuran darah disisi. Mereka menyergai lalu terbang mengelilingi Harris.
"Shit. Nak tolong aku jawab soalan Math ke, kawan-kawan?"
8 ; KAWAN
"Thanks for reading. Do vote and comment."
YOU ARE READING
CREEPYPASTA | MALAY
TerrorYakin kau seorang yang berani? Cuba bayangkan. Kau masuk ke dalam sebuah portal mimpi. Sebaik kau melangkah keluar, dunia kau berubah. Kau berjumpa dengan manusia yang telah lama mati. Kau melihat manusia tanpa takut membunuh diri serta tidak kurang...