Bab 3 : Ragu-ragu

35.9K 526 4
                                    

Isya melihat mommy nya yang sedang beria-ria menggubah hantarannya yang bertemakan putih biru itu. Mommy kata mommy nak buat bab bab gubahan ni sbb mommy mmg teringin sangat nak buat memandangkan aku ni anak perempuan tunggal. So aku ni special lebih dari along and angah. Disayangi lebih sikit gituuu. Heheee

"Mommy.. Mommy rasa betul ke keputusan Isya nak kahwin ni??  Isya macam ragu-ragu lah"

"Ehh Isya jangan buat malu mommy ngan daddy pulak ya. Tinggal 3 hari je lagi wedding korang ni. Nak batalkan last minit macam ni mana mommy daddy nak letak muka" kata mommy lalu memegang tangan Isya. Isya membalas pegangan mommy sambil tersengih.

"Mommy ni... Isya tanya sikit je. Mommy jawab perhhh macam peluru pepandu. Isya bukan apa,  takotlah encik tunang Isya tu ada yang punya. Dia tu dah lah hensem gila buatnya nnt peminat peminat kipas susah mati dia tu serang Isya macam mana. Tak ke haru nanti"

"Isya tak tanya ke masa dating ngan Izz beli barang hantaran haritu? "

"Hehee takkk sempat.." Isya garu-garu kepala nya yang tak gatal tu smbil tersengih. Dalam hati dah mengutuk diri sendiri sebeb tak prihatin pasal tunang sendiri.

'Ehh bukan sebab kau tak sempat Isya oi. Kau tu je asik tersengih-sengih pandang anak teruna orang macam nak terkam. Tergoda sangat ngan mata hijau dia tu. Cakap je lah dah jatuh cinta golek golek ngan encik tunang kau tu kann kannnn..'

"Isy anak dara ni..mommy dari tadi bercakap ngan dia, dia duk tersengih-sengih pulak. Ingatkan tunang lah tu. Hailah anak mommy ni gatal dah ye nak berlaki.. Buat buat bersabarlah ye Isya nanti cukup masa dah kahwin nanti kamu terkamlah si Izz tu ya. Macamlah mommy tak tau kamu tu dah tangkap cintan ngan Izz tu" usik mama lalu mencucuk manja pinggang anak daranya menggunakan batang lidi bunga telur itu.

"Okayyy stopp mommyyy!  Gelilahhh..hahahaaa mommyyyy!! " Isya terus bangon berlari masok bilik dia. Fuhhh penatnya gelak sampai mengah aku dibuat mommy ni. Isya terus melompat di atas katil lalu bergolek memeluk teddy disebelah.

Tiba tibaa..

If you ever find yourself stuck in the middle of the sea
I'll sail the world to find you
If you ever find yourself lost in the dark and you can't see
I'll be the light to guide you

We find out what we're made of
When we are called to help our friends in need

Iphone yang berbunyi di meja lampu aku capai malas.

'Siapa pulak call aku nak golek golek ngan teddy ni. Sibuk jee'

Tanpa memandang siapa yang membuat panggilan Isya terus menekan button hijau dan menjawab laju.

"Ya?  Balai polis Bukit Aman disini.
Ada nak buat report ke?  Maaflah sini tengah kebakaran. Sila cuba di lain hari ye?  Awrighh.. Tataaa" selamba je Isya menjawab dengan tutup mata smbil peluk teddy dia. Baru je dia nak tekan button merah dia terdengar orang yang membuat panggilan dah terkekeh-kekeh macam orang tak betul.

"sayanggg!!! Hahahaaa waittt waittt..." suara disana menjerit cemas. Takut si Isya ni tutup panggilan.

'Sayanggg??!!!!'

Isya dah terkaku. Daripada dia baring terus terduduk tegak. Sayang??!!  Jangan kata ni...

Perlahan-lahan dia melihat nama si pemanggil. Papppp.. Terasa darah naik ke muka. Malunyaaaaaa! Merah panasss pipi dia. Aduhhh salah timing pulak kau nak melawak tadi Isyaaa.

"Hello.. Helloooo?  Are there ma baby girl?"

"Err.. Ye..yesss.. " Isya menyorok muka di badan teddy. Huuarr malunya.

"Hehehee tak sangka tunang kesayangan saya ni pandai buat lawak antarabangsa." usik Izz disertakan dengan gelak nakalnya.

"Eeeii.. Diamlah. Sebuk je.." marah Isya bagi menutup malunya.

"Aloloo okey okey.. Sorry gelakkan sayang.  Sayanggg, jom teman saya dinner malam ni? "

"Errrr... "

"Jomlah sayangg.. Temankan saya malam ni. Saya bosanlah nak makan sorang-sorang" suaranya dibuat-buat sedih untuk menagih simpati si pujaan hati.

"Saya tak biasa keluar malam ngan lelaki lah"

"Saya kan tunang awak"

"Awak lelaki kannnn"

"Yelah... Memanglah saya lelaki sayang oi. Kalau tak takdenya saya nak kahwin ngan awak."

"So... Jawapan saya, saya taknak. "

"Alaaaa sayangg.. Kenapaaa? "rengek Izz. Isya ketap bibir. Oh my!!  Suara merengek encik tunang ni buat aku melting lah.

"Sebab awak kan lelaki. "

"haihhhh... Takpelahh.. Saya sedar saya sorang je yang selalu terhegeh-hegeh kat awak"

"Tahu ponnn" balas Isya sengaja mahu mendera perasaan encik tunang.

"ermm sampainya hati sayanggg"

"bukan setakat hati dah.. Smpai ke kaki dah pon"

"Eeeii geramnya sayang ni. Tgoklah nanti kita dah kahwin. Abang kiss kiss.. gigit-gigit bibir sayang tu. Ada je benda nak jawab kan. Ermm geram. Tak sabar nak ada sayang nak terkam sayang. Sayangg tungguuuu. " Izz membuat suara miang plus menggoda dia tu.

Fuhh tegak bulu roma bila dgar encik tunang cakap macam tu. Huuarr takotnyaaa.

"Eeeiii u such a pervert!! "

"Biarlah ngan sayang je"

"Bye! " Jerit Isya. Hmm biar padan muka dia pekak telinga dia. Ada aku kisah?  Werkkk...

Tutt.. Tutt.. Tutt...

Talian diputuskan segera. Kang makin dilayan makin menjadi-jadi miang encik tunang dia ni.

Tinggg 
(bunyi mesej whatspp masuk)

From : Encik tunang
Sayang, jomlah kita keluar makan. Pleasee...😔 Saya rindu lah.

Isya tersengih. Bahagia je muka bila encik tunang dia tu mesej. Laju jarinya membalas mesej encik tunang dia tu.

+NO!

-YES!! Baby... Please sayangg

+Makanlah sendiri. Selama ni makan sorang-sorang boleh je.

-Dulu takde tunang takde bakal isteri. Sekarang dah ada. Sebab tu lah saya ajak.

+Eeei gedik!

-Jomlah sayang😣

+Takmau. Saya penat lah.

-Ermm okay. Bye sayang. Sorry ganggu.

Isya hanya meninggalkan bluetick je. Tetapi di sebelah sana Izz hanya tersenyum nakal. Takpe jual mahal ye. Isya taknak keluar biar aku yang keluar pergi dinner kat umah dia.  Hahaaa.

#hmm sbnrnya sis takde mood nak menulis ni. Idea takmo mari. Hahaaa
#btw,  sis skrg tgah xcited nak gi camp kat bentong nanti. Yuhuuuu bestnyaaa!
#hope korang suka citer ni.
#spreadlove
#tataaa
#nnt sis rajin sis update lagi 😊

You're Mine! Sweetie (✔)Where stories live. Discover now