Bab 12 : Denda Angah!

36.1K 475 39
                                    

Yeayy double updated! Suka tak suka tak? Hehehe...

****************

Pulang je Isya dan Izz dari jalan jalan makan aiskrim angah sudah menunggu di meja kopi di luar rumah. Tersengih-sengih angah melihat Isya yang ketawa bersama Izz. Lega sikit hatinya apabila melihat kemesraan adik kesayangan dia. Sekurang-kurangnya dia melepaskan adiknya ditangan yang betul. Yang sangat mencintai menyayangi adik kecilnya itu.

"Babyyy... Sini jap" panggil angah apabila Isya hanya menjeling dia dan berura-ura mahu masuk ke dalam rumah.

"Werkk taknak..." Isya menjelirkan lidah. Izz tergelak. Kemudian Izz  mengusap lembut rambut Isya kemudian meminta Isya ikut arahan angah. Izz kemudian berlalu masuk ke dalam rumah setelah mencium dahi isterinya. Sempat juga dia berkata goodluck bro kepada angah. Angah hanya menunjuk penumbuknya pada Izz.

"Alaaa sinilah baby..." pujuk angah sambil membuat muka simpati. Isya dah eeii tapi diikutkan juga arahan si abang.

"Apaaa? "

"Angah mintak maaf baby... Sebab usik baby teruk sangat pagi tadi"

"Hmmm"

"Alaaa baby janganlah marah dah. Angah kan dah say sorry. Dah tu nak angah buat apa? Cakap ngan angah... Baby nak angah buat apa?  Angah sanggup buat apa je untuk baby. " ikrar angah dengan tangan di sisi. Isya tersenyum jahat dalam hati.

"Betul ni sanggup buat apa je? "

"Betul baby, cakaplah.. "

"Adik nak angah panjatkan pokok pelam kat depan rumah tu. Adik teringin lah nak makan pelam. Hehehee" Isya menunjukkan pokok pelam dihadapan rumah mereka. Angah telan air liur. Gulp!  Tinggi oi pokok tu. Kalau jatuh pokok tu InshaaAllah patah kaki dan tangan sekaligus. Fuh azab!

"Boleh tak? Tak boleh its okey. Adik masuk dulu. Bye.. " Isya mahu bangun tetapi ditahan oleh angah. Isya tersengih kemenangan.

"Mestilah boleh. Jom. Panggil Izz kat dalam. Suruh Izz bawak baldi kosong."

"Yeayyy... Sekejap eh" sekejap saja Isya sudah lari masuk ke dalam rumah kemudian terjerit-jerit memanggil Izz dari bawah.

"Sayang kenapa terjerit-jerit ni? " tanya Izz setelah turun dari biliknya. Isya dah hehe pada Izz dan menyampaikan arahan angah pada Izz untuk mengambil baldi kosong.

"Sayang denda angah panjat pokok pelam depan rumah tu. Hahahaha padan muka angah. "

"Ya Allah... Sayang. Nakalnya dia ni. Tinggilah pokok tu. " kata Izz lalu menarik manja hidung isterinya.

"Alaaa biarlah. Angah dah janji nak buat apa je. " Isya memeluk Izz dari tepi terus mengheret Izz keluar setelah baldi yang diminta angah sudah berada di tangan Izz.

"Angah dah. Jom! " angah mengangguk.

"Sanggup kau bro. Tinggi kut pokok tu... "bisik Izz pada angah.

"Hahahaha siapa tak sayang adik oii.. Dia je lah baby girl aku ada. " kata angah. Auchh.. Sweetnya angah ni. Dengar dek Isya meltinglah dia.

"Elehhh...bini aku tu je ke kau sayang. Aku tak sayang? " usik Izz. Angah dah yekks pada Izz kemudian terus jalan laju-laju ke depan. Malas melayan adik ipar dia yang tingtong tu.

Angah mula memanjat pokok. Gigih betul dia panjat. Habis basah lencun belakang baju angah dek kerana peluhnya. Izz dan Isya pula hanya menunggu di bawah. Izz mulanya nak naik juga,  tapi Isya tak bagi. Alasannya sebab ni denda untuk angah. Bukan untuk suaminya.

"Baby, nah kutip... " angah mencampakkan beberapa buah biji pelam ke bawah. Riuh Izz dan Isya mengutip hujan buah itu.

Setelah penuh baldi barulah Isya mengarahkan angah turun. Kemudian mereka masuk semula ke dalam rumah.

"Angah.. Sekarang tolong kopekkan pelam ni untuk adik? "

"Angah, buatkan kuah kicap dengan cili. "

"Angah nak suap.. Aaaa... "

"Angah bukakkan tv.. "

"Angah nak air.. "

"Angah jom main kejar-kejar.. "

"Angah orderkan pizza. Adik lapar.. "

"Angah,  jom main sep sep sep"

"Angah teman adik tengok cerita hantu ni"

"Angah tu.. Angah ni... "

Akhirnya terpujuk juga si budak kecil itu apabila semua kehendak nya dituruti.

Itu pun apabila Izz memujuk Isya supaya jangan lagi denda angah itu ini. Kesian Izz melihat angah yang sudah kehabisan tenaga melayan kerenah Isya. Walaupun dia hanya mengekek gelakkan angah bila angah dibuli, dalam masa yang sama dia simpati juga. Nakal sungguh budak kecil ni. Tak padan ngan kecil.

"Thanks bro sebab pujuk Isya. " Izz menepuk bahu angah yang sedang menghantar Isya di dalam bilik mereka. Isya terlelap semasa menonton cerita hantu. Izz pula tadi berada di dalam bilik. Sedang mencari tempat tempat yang menarik. Nak bawa Isya pergi honeymoon. Hehehehee shuuutt rahsia tau. Jangan bagitahu Isya. Terutama sekali author tu! Author tu bukan boleh pakai. Mulut bebel je.

Aipp kau kutuk aku Izz? How dare u!  Eeeii aku buat Isya majok ngan kau kang. Biar kau tido sorang-sorang. Werkk.

"No hal.. Dia adik aku. Aku sayang dia. Walaupun dia dah bersuami, aku tetap sayang dia.. Tetap akan manjakan dia macam dulu-dulu. " kata angah lalu mencium dahi Isya. Goodnight baby girl. Sweetdream.

"Untung Isya ada abang macam kau. Aku janji dengan kau aku akan jaga, layan Isya baik baik. "janji Izz pada angah. Angah mengangguk kemudian terus keluar dari bilik adiknya itu. Izz pula menutup pintu.

"Urmphh... " rengek Isya apabila lehernya terasa geli. Ermm siapa pulak yang kacau ni.

Izz makin menjilat.. Makin menggigit.. Makin mencium leher Isya.. Heheheh dia geram! Budak kecil ni tidur comel sangat. Rambut Isya yang terjuntai di muka dialihkan dan diselit di belakang telinga.

Izz mencium telinga, dahi, kening, mata, hidung dan bibir Isya yang sedang enak dibuai lena. Tidurlah sayangku. Mimpi yang indah-indah. Abang love sayang forever.

Dipeluk Isya dan disandarkan Isya di dada nya. Sayang dia.. Sayang si gebu ni sangat sangat! Izz membaca selawat dan doa tidur di telinga Isya kemudian sama sama melelapkan mata bersama isteri kesayangannya itu.








#sorrylah kalau bab kali ni beshe-beshe je..

#next update tak tau bila. Next week maybe?

#btw, next part will have some cheezy part between Izz and Isya at their new home! Yeayyy...

#So, tunggu tau! Korang jangan lari. Hukhukhuk sian Isya ngan Izz. Nanti diorg hilang dari radar sis tak tau. Hahaha

#Please enjoy my story 😘💕 keep voting and comment. So that, sis akan lebih bersemangat nak updte new chapter nanti. Hihihi.



You're Mine! Sweetie (✔)Where stories live. Discover now