Bab 6 : Nervous!

41.4K 474 2
                                    

Jam di dinding dijeling sekilas. Jam sudah menunjukkan 4.00 pagi. Lagi beberapa jam dia akan menjadi suami orang dan bakal menggalas satu tanggungjawab yang amat besar. Izz mundar-mandir di dalam biliknya. Walaupun biliknya sejuk kerana aircond yang dipasang pada suhu yang tinggi , tetap membuatkan dia berpeluh. Nervous oii!

"Arghh.. Baik aku buat solat sunat,  solat sunat hajat dan solat sunat taubat. Daripada aku resah seorang diri macam orang tak betul ni baik aku minta pada Allah agar urusan aku pada pagi nanti dipermudahkan. " Izz pun berlalu ke tandas lalu mengambil air wuduk kemudian mula mendirikan solat dengan khusyuk dan tawaduk nya.

Selesai menghambakan diri kepada sang pencipta,  Izz turun ke bawah. Terasa haus pula. Dia mengambil Iphone di atas meja lampu di sebelah katil lalu keluar dari bilik menuju ke dapur.

Izz duduk di kaunter dapur sambil melihat chat-chat yang dihantar kepadanya. Kebanyakannya semua mengucapkan tahniah and so on. Lalu dia membuka group chat bersama kawan-kawan baiknya.

TGF-5⚡ (THE GREAT FAMOUS-5)

Ermm acah je nama group tu. Menyampah lak author. Perasan famous konon. Hehee tapi betullah. Geng diorang berlima ni memang famous masa kat kolej. Pernah tgok citer korea BOF?  Boys over flower yang lee min ho oppa yang handsome lagi awesome berlakon tu lah.. Takkan tak tau. Rugi tau tak tengok. Best sangat. Cuma dalam citer tu 4 orang. Yang geng si Izz ni 5 orang. Nanti ada masa author story kat uolls pasal masa diorang kat kolej ye. Confirm korang jatuh cinta golek golek punya. Hahahaa. Okey author dah melalut jauh dah ni. Haihh apalah author.

Que :
Izz, goodluck esok!  Kau jangan gagap gagap lak dpan tok kadi. Buat malu je bro.

Ash :
Bro, malam first nanti buat betul betul. Jangan buat malu kaum weh. Kasi jerit meraung satu rumah pon takpe. Hahahaaha

Ben :
Hahahahaha banggang kau Ash. Kau gila ke?!  Rumah mak mertua oi. Lainlah rumah sendiri. Kau nak terpekik terlolong pun tak heran. Cuma kesian kat jiran sebelah-sebelah lah. Gersang dengar nanti. Kahakahakah!

Que :
Hahahahaa bodohlah. Sangap weh jiran tu. Tambah tambah kesian kalau dia bujang trang tang tang lagi. Mau main sabun tengah tengah malam kang dgar sound effect dari diorang berdua tu. Hahahahaha

Mike :
Lawak apa sial korang ni. Hahahaha wehh mana si Izz ni? Awal tidur. Baru kol 12. Keee... Tengah bermimpikan bakal isteri. Bawak bersabar bro. Jangan basah pulak malam malam ni. Esok kau terkamlah bini kau tu. Malam ni kasi rilek dulu 'adik' kau tu.

Ash :
Bongoklah. Otak masing masing kuning!  Eeei aku dah lah tak kahwin lagi.

Que :
Hahaaha padan muka kau. Siapa suruh tak kahwin lagi. Kan dah sangap sorang sorang. Tengok aku. Fuhhh nikmat je tiap tiap malam tido ngan bantal peluk gebu. Wangi pulak tu. Wakakaka

Ash :
Cisss.. Jilake punya member. Aku bukan taknak kahwin. Calon takde ar.

Ben :
Hahahahah siot je ayat kau Que. Kesian lah kat kawan kau tu haa. Mau dia yang main sabun sat gi bukannya si Izz tu.

Mike :
Kiwak betul perangai Que ni. Tahulah dah kahwin. Menyampah lak aku.

Ash :
Kannn.. Kesian kat kita bertiga ni. Si Que ngan Ben dah ada 'bantal peluk' masing masing. Tak lama lagi si Izz pulak. Tinggal lah kita berdua.

Mike :
Hahahaaha takpe korang kahwin lah. Aku tak sedia lagi nak letak jawatan 'Mr. Playboy ' aku tu.

Que :
Haaa thats why lah korang berdua ni tak kahwin lagi. Tahu dah. Masing masing tak reti taubat. Udah-udahlah tu . Insaf sikit. Korang tu bukan muda lagi.

Ben :
Haaa basuh diorg Que. Basuh otaknya tu. Biar insaf sikit.

Mike :
Nantilah bro. Nanti gua letaklah jawatan tu. Sekarang enjoy lah dulu ye tak Ash? Hahahaa

Ash :
Haah. Aku nak tunggu bidadari cantik turun ke bumi dulu baru aku resign.

Ben :
Dah dah.. Asal korang out of topic pulak ni?  Nak jadi macam author ke asik nak lari topik asal je. Kalah jemah lah korang ni.

'Aippp Ben. Sedap kau mengata belakang aku ye. Aku matikan watak kau kang baru tahu. Hahahaaa.'

Ash :
Hahahaa yolah. Jom lah tido. Esok aku pun bakal jdi pra pengantin. Maklumlah jdi pengapit lelaki en. Kut kut tersangkut ngan pengapit perempuan pulak ke rezekiii tuu. Hehehee

Que :
Sengal. Dah jom tido. Nite geng.

Ben :
Nite.

Mike:
Chaww..

Izz tersengih-sengih baca chat diorang. Haih lah budak budak ni. Lawak betul. Otak tak pernah nak center. Lalu jarinya laju membalas.

You :
Guys.. Korang pulak melebih ye. Mana ada aku buat apa apa malam tadi.  Simpan tenaga beb. Nak guna lama malam first kang. Kahkahakah. So, wish me luck this morning. 5 jam lagi aku bakal jadi suami orang. Doakan aku. Aku nk tido jap. Gila rabak siaa mata aku. Aku nervous smpai takleh tido. K chaww.

Send.

Lalu Izz pun naik ke bilik untuk menyambung tidurnya sekejap sementara menunggu subuh. Dapat tidur sekejap pun jadilah.

Zzzzz... Zzzz... Zzzz..










#okey next update kita bagi cheezy sikit ye. Sis janji awrighh😉. Sorry part ni takde cheezy. Sis takde idea nak buat part cheezy tu. Hahahaa. So,  Enjoy ur readings😚😘

#jangan lupa vote tau kalau suka story ni. Thanks.. Love uolls💕 Muaaahhh

You're Mine! Sweetie (✔)Where stories live. Discover now