Bab 2 : Handsomenyaaa!!

42.2K 604 7
                                    

Pagi ni Isya hanya mengenakan blouse bunga-bunga kecil warna pink, skinny jeans warna putih dan shawl putih dililit simple but cute sesuai dengan citarasa Isya.

Harini jugak dia bakal menemui 'encik tunang' dia kat Cafe Island. Hailahhh.. Agak agak macam mana rupa encik tunang aku tu ya? Hensem ke idok? Charming ke idok? Sweet ke idok?

"Mommy, Isya pergi dulu. Doakan Isya tak pengsan tgok muka encik tunang Isya tu ye. Isya takut je ni muka dia macam hulk. Nanti dia lenyekkan Isya abislahh anak mommy yang comel ni" adu Isya sambil buat muka seram. Isya memakai sneakers dia sambil menghantar mesej kepada encik tunang dia tu.

To : Encik Tunang

Awak, saya baru nak keluar rumah ni. Jumpa kat sana. Err, nanti saya sampai lambai tau kat saya. Sebab saya tak cam awak sangat.

Punat 'send' ditekan. Isya tersengih sendiri. Nama contact dia untuk Izz pun dah berubah. Malam tadi selepas dia memberi persetujuan kat encik tunang dia dan selepas mendapat wish goodnight dari encik tunang terus dia tukar nama 'Izz' kepada 'Encik Tunang'. Tak ada pulak kau fikir yang bukan bukan lagi ya Isya lepas dapat wish goodnight dari dia ye Isya. Ni lah perempuan.. Cepat sangat melting.

"Jaga diri Isya. Jangan dibuat perangai budak kamu tu. Jangan nakal sangat. Jangan susahkan Izz tu. Jangan... Bla bla blaaa" Isya terus kiss pipi mommy nak bagi mommy diam sebab dia penat dengar kemain banyak 'jangan' dari mommy dia ni.

"Hehee, ok mommy.. Ye, Isya behave. Isya tau lah nak kawal diri Isya ni. Bye mommy. Assalamualaikum, love you mom" Isya salam dan kiss tangan mommy lalu terus berlari kecil ke arah Miss Cutie miliknya (kereta Suzuki Swift) berwarna putih miliknya.

20 minit kemudian...

Di cafe Island.

Isya melilaukan matanya ke kanan dan ke kiri. Mencari kelibat encik tunang nya. Ehh? Mana dia ni? Isya berhenti di tengah tengah cafe tu lalu terus mencari Iphone nya terus menghantar mesej kepada encik tunang.

To : Encik Tunang
Awak kat mana? Saya dah smpai ni. Saya tak nampak pon awak kat dlam cafe ni. Awak tipu saya ke?!

Send.

Tak sampai seminit mesej nya dibalas.

From : Encik Tunang

Sayang, cuba pandang belakang.

Izz yang berada dibelakang Isya sedaya upaya menahan malu apabila ramai pengunjung melihat dia membawa bunga and coklat untuk gadis kesayangan dia ni

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.


Izz yang berada dibelakang Isya sedaya upaya menahan malu apabila ramai pengunjung melihat dia membawa bunga and coklat untuk gadis kesayangan dia ni. Konon nak suprise.

Isya berkerut. Bibir dicebikkan lalu dia ikot juga. Dipusingkan kepalanya dannn...

"Ohh my!!! Handsome gilosssss encik tunang I !!! Huuarr mommy Isya setuju! Isya nak kahwin!"

Isya ternganga memandang lelaki dihadapannya ini. Mulutnya melopong rahangnya jatuh ke bawah. Matanya membulat. Mukanya merah tiba-tiba.

"Hehehee, amboi sayang. Tau lah muka saya ni handsome but please close your mouth. Malu lah sayang. Ada orang tgok ni. And, please take this flower and chocolate. I buy it special for you, my fiancee'." Izz tersenyum kacak sambil mengenyitkan mata. Hatinya ketawa kecil melihat gadis kesayangan dia ni. Rasa nak gomol-gomol je budak ni. Dah lah pendek paras bahu dia je dengan muka dia yang merah-merah tu buatkan dia tak tahan nak kiss kiss pipi gadis manis dihadapannya ini.

Isya cepat-cepat menutup mulut menggunakan kedua belah tangan. Malunyaaa!! Tu lah kau, teruja sangat. Hehee ni yang kau kata orang tua? Perut boroi macam atok ada cucu 17 orang? Gigi takde? Kau tgok sekarang depan kau ni punya lah boekkk body dia. Ermm, full package lah senang cerita.

"Errr.. Awak tunang saya?" tanya Isya perlahan selepas duduk di atas kerusi yang berada di hujung cafe tersebut. Nak privasi sikit.

"Yes sweetie. You're mine but not now baby. You're mine officially when I do the ijab and kabul. So, sayang tahu kan plan kita harini? " Izz tersenyum manis sambil merenung wajah si gadis manis di hadapannya ini. Comel!

"Tahu.. Daddy dah cakap malam tadi. Errr saya nak tanya boleh? "
"Sure.. Tanyalah"
"Errr ke.. Kenapa awak ermm nak kahwin dengan saya? Kenapa saya tak tahu pun yang awak masuk meminang saya? Kenapa tiba-tiba? Kenapa selama ni time kita chat tak pernah pon awak bangkitkan soal tunang ni?" tanya Isya bertalu-talu. Namun wajahnya masih menunduk. Malu dengan encik tunang dia tu sebab tunang dia ni handsome sangat. Takot nak pandang sbb dia rasa macam nak terkam je encik tunang dia ni sekarang. Hahahaaa nakal kau eh Isya.

"Woww, banyaknya sayang punya soalan. Hehee okay, saya jawab satu satu ye. First, saya nak kahwin dengan sayang sebab saya tertarik ngan personaliti sayang yang manja, comel dan nakal ni. Sayang buatkan hari hari saya ceria je tau. Second, pasal meminang tu I'm sorry sayang. Saya terlalu inginkan sayang untuk menjadi suri hati saya untuk selamanya. Saya nak cop sayang awal-awal dulu sebab saya taknak orang lain ambil sayang dari saya. I love you so badly. Third, kenapa tiba tiba hmm? Entahlah.. Sebab apa saya pun tak tahu. Saya tahu cuma saya memang nak sayang je yang jadi wife saya. Last pasal yang tu setiap kali kita chat saya tak bagitahu tu sebab saya nak suprise kat sayang. Hehee plan saya menjadi sebab sayang memang betul betul terkejut tgok saya tadi smpai ternganga mulut sayang tu." usik Izz sambil ketawa mengusik gadis kesayangannya itu.

"Eeeii bencilah awak ni. Taknak kawan awak" Isya mencebik lalu bangon dari kerusi. Sebelum tu sempat dia menghabiskan milo ais miliknya sampai kembong pipinya. Mengekek si Izz tengok perangai Isya. Aduhaii.. Tengah merajuk pun comel. Hai lah hati sabarlah ye. Bulan depan kahwin kau terkam lah budak kecil ni ye. Bisik hati nakal Izz.

"Alaaaa sayangg. Takmolah merajuk. Saya kiss kangg" kening Izz dah terangkat-angkat dengan senyuman nakal dia tu.

"Eeeiii you such a pervert. Mengade! " Isya menjeling. Dalam hati, Isya dah tergedik suka dah tgok muka nakal Izz tu. Pluss, Isya sebenarnya suka dengan Izz sebab mata Izz memikat sangat. Warna hijau cair!

Phewww...confirm anak anak aku nanti handsome and cute macam mama ngan papa dia. Amboi Isyaaa.. Gatal kau ehh..

"Sayangg.. Jom lah kita beli barang hantaran. Tinggal lagi 3 minggu je ni before our wedding"
"Okeyyy... " muncung Isya yang dah boleh disangkut hanger dah. Izz tersenyum kecil.
"Sayang ni kenapa comel sangat. Buat saya rasa macam nak kahwin dengan awak sekarang. Jom sayang kita pergi pejabat agama." ajak Izz sambil buat muka gatal.

Isya dah eeii eiii bila Izz cakap macam tu. Orang malu tahu tak! Grrr geramnya ngan encik tunang ni. Bukan nak pujuk tapi ajak kahwin pulak.

Izz tersengih bahagia. Macam manalah bila dah kahwin nanti. Mesti hari dia penuh warna-warni. Huuarrr bilalah nak kahwin ni! Tak sabarnyaaaa!!

#Hehehe sis tetiba rajin pulak nak buat double update harini. Rasa idea macam mencurah curah je.
#okay.. Hope cerita ni memuaskan.
#nanti sis update lagi okey.
#sayangketatketatsendatpadat
#muahhhh

You're Mine! Sweetie (✔)Where stories live. Discover now