Bab 24 : TGF REUNION 🎉

25.1K 457 36
                                    

Okey ingat lagi tak ahli-ahli TGF? (The Great Famous) sis ada cerita pasal diorang sikit masa Izz nervous sbb nak akad nikah tu. Ingat tak? Ke tak ingat? Kalau tak ingat korang pergi lah tgok balik chapter 6 tu kalau rajin. Hehehee.

Selamat membaca semua 😘

Maaf korang sebab lambat update 👉👈 sis bz sikit lately ni.. Sorry eh eh?

*******************

Sampai je rumah Isya terus menuju ke dapur bersama Izz dengan tangan yang penuh dengan barang-barang yang dibeli tadi. Mereka menyusun segala barang-barang tersebut di tempat yg disediakan.

"Sayang, we only have 3 hours before they came. Sempat ke? " tanya Izz.

Isya mengangguk.

"Sempat kalau abang tak kacau masa sayang tengah masak. " Isya cuba berloyar buruk. Dijelir lidahnya pada Izz. Izz ketawa. Bini dia ni kan! Kenapa comel sangat ni. Eeei rasa nak cubit-cubit je pipi sayang dia ni tau.

Isya pun mula memasak menu-menu yang akan dihidangkan untuk tetamu. Antaranya nasi minyak, ayam masak merah, daging masak hitam, sayur dalca.. Malah, menu western jugak turut Isya sediakan. Antaranya, chicken chop, lamb chop, beefsteak, cheezy wedges, mashed potato dan sayur coeslow. Untuk desert pulak Isya buat simple je. Bubur jagung, puding karamel dan kek coklat moist.

Tepat jam 1 petang, makanan semua sudah siap terhidang si atas meja buffet yang Izz sediakan di ruang tamu. Ngam. Pantas sungguh Isya membuat kerja. Haih, korang lupa ke Isya tu kan amik kulinari. So, bab masak memasak ni memang kepakaran dia lah kan.

Izz menepuk tangan.

"Bravo, my wife! Ni sayang lebih ni" puji Izz. Isya tersengih. Suka.

"Abang, kawan abang tu 4 orang je kan? Tapi abang bagi menu kat sayang suruh masak banyk banyak macam ni nanti siapa nak makan? " risau pula Isya. Yelah banyak sangat. Takut membazir je nanti kalau tak habis.

"Tu sayang janganlah risau. Perut diorang tu macam buaya. Telan selagi mahu. Kuat makan diorang tu semua." kutuk Izz selamber. Isya mengangguk. Okeylah kalau macam tu.

"Abang, sayang nak naik atas. Nak bersiap. Abang punya baju nanti sayang letak atas katil tau. " pesan Isya sebelum berlalu ke bilik. Izz mengangguk.

Dibilik, Isya cepat-cepat masuk ke bilik air untuk mandi. Berlengas dah badan dia sebab berperang di dapur tadi.

Keluar je dari bilik air,  Isya berkemban. Izz yang kebetulan baru masuk ke dalam bilik tergamam. Air liur ditelan. Gulp! Alahai seksi pulak bini aku ni.

"Ehh ehh.. Abang buat apa dekat-dekat ni? Sayang nak pakai baju lah." Isya makin kebelakang. Ditahan dada Izz dari mendekati dirinya.

"Nak baby lah.. " Izz tersengih miang. Tangannya mengepung Isya yang tersandar di pintu toilet. Badan direndahkan mengikut ketinggian si budak kecil itu. Muka dirapatkan sehingga hidung bertemu hidung.

"Errr..  Err.. Ab.. Abang.. Ermm bukan sa.. Sayang nak tolak keinginan abang, ermm tapi kejap lagi errr tetamu nk datang.. Ermm aahhh.. Ermm.. Ab.. Abanggg.. " tergagap-gagap Isya. Dia malu. Izz apa lagi. Makin suka lah dia nak menyakat budak kecil ni. Digigit manja leher Isya, tangan pula naik ke tempat kesukaaan dia. Apabila mendengar desahan Isya, Izz tersenyum puas.  Bibir merah basah Isya turut dijamah. Mmm sedap. Rasa strawberry. Nyummy.

"Tu lah, goda abang lagi. Hehehe dah, sayang bersiaplah abang tak kacau dah." Izz melepaskan Isya. Isya menarik nafas panjang. Semput dia kalau kiss dengan suaminya ini.

Isya senyap je terus pergi ambil baju didalam almari. Malu. Tertunduk-tunduk Isya lalu dihadapan Izz. Izz tersengih. Malulah tu. Haih lah budak kecil ni.
Izz terus memakai kemeja putih yang disediakan oleh Isya. Isya juga mengenakan jubah putih bersama shawl berwarna purple pastel. Sesuai dengan kulitnya yang putih gebu itu.

You're Mine! Sweetie (✔)Where stories live. Discover now